Ik laat een navigatietabel genereren met een variabel hoeveelheid kolommen waar in elk kolom een paginatitel staat. Het tabel moet 100% breed zijn. Zie hiervoor ook: http://www.lcb.nl/header.php. Ik heb grote moeite om te zorgen dat de kolommen een beetje goed verdeeld zijn. Het ziet er nu aardig uit, omdat ik handmatig alle kolombreedtes in % aangeef in m'n CMS. Dit is alleen wel veel werk. Ik zou het mooist vinden als het script gewoon zelf zou kijken hoeveel en welke navigatieknoppen er moeten komen en dat deze dan mooi over 100% worden gespreid. Heeft hier iemand suggesties voor?
Gebruikmaken van de kracht van tabellen. Als je geen width per cel opgeeft maar alleen met de padding speelt (begin met padding=0 en border-collapse) dan zal de browser de ruimte mooi verdelen.
Edit: en text-align: center natuurlijk
[ Voor 9% gewijzigd door Juup op 05-12-2007 10:41 ]
Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.
Dit heeft niks met PHP te maken. 
PRG>>WEB
Waarom gebruik je überhaupt tabellen? Je zou voor menu-items een unordered (<ul>) list moeten gebruiken. Met CSS kun je die naar behoren stylen, maar daar kun je in dit subforum vast meer over vinden.
PRG>>WEB
Waarom gebruik je überhaupt tabellen? Je zou voor menu-items een unordered (<ul>) list moeten gebruiken. Met CSS kun je die naar behoren stylen, maar daar kun je in dit subforum vast meer over vinden.
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
hm, helaas kom ik hier niet veel verder mee,. de distributie van de cols is nog niet bepaald gelijk te noemen, zitten hele onevenredige ruimtes tussenJuup schreef op woensdag 05 december 2007 @ 10:40:
Gebruikmaken van de kracht van tabellen. Als je geen width per cel opgeeft maar alleen met de padding speelt (begin met padding=0 en border-collapse) dan zal de browser de ruimte mooi verdelen.
border-collapse: seperate?
Als je de breedte op de <td>'s verwijdert dan krijg je dat 'COMITÉ VAN AANBEVELING' veel meer witruimte krijgt dan je zou willen...
Wat je wilt is dat de witruimte tussen de teksten telkens constant is. Dat kan door de <td>'s met de teksten een breedte van 1% te geven en een white-space: nowrap. Tussen de <td>'s met de teksten zet je vervolgens lege <td>'s. Die vullen vervolgens de ruimte tussen de teksten gelijkmatig op.
Wat je wilt is dat de witruimte tussen de teksten telkens constant is. Dat kan door de <td>'s met de teksten een breedte van 1% te geven en een white-space: nowrap. Tussen de <td>'s met de teksten zet je vervolgens lege <td>'s. Die vullen vervolgens de ruimte tussen de teksten gelijkmatig op.
Don't erase all files?
[Yes] [No]