Ik heb een vraag. Ik heb een redhat linux server met daarop qmail / courier. Weet zelf maar heeeeel weinig van linux, is door broer en neef geinstalleerd en als er problemen zijn klop ik bij hen aan. Ik gebruik het al jaar of 4 en ging altijd goed, maar laatste tijd gebeurd het steeds vaker dat er vertraging is, soms wel tot 1,5 uur. Ik krijg helaas ontzettend veel spam, geloof wel duizenden per dag, naar allerlei namen@mijndomeinnaam. Ik had er geen last van want ik accepteerde niet alle mail, maar mijn provider (server staat bij mij thuis) meldde weleens dat ik spam zou versturen. Die melding kreeg ik omdat er dus heel veel failure notices mailtjes vanaf mijn server terug gaan naar de spammer, en vanaf daar vaak weer terug naar mij omdat de spamadres meestal niet bestaat.
Ik heb nu gisteren ingesteld dat alle overige mail toch in 1 map komen, met het idee een cronjob te maken die het iedere nacht automatisch leegmaakt. Op zo 'n manier krijg ik geen klachten meer van mijn provider en ik dacht dat er dan ook geen vertragingen meer zou zijn, doordat de failure notices mailtjes er dan niet meer zijn. Maar helaas, sinds gisteravond 1,5 uur vertraging op alle mail....erg frusterend als je een webshop heb.
Heeft er misschien iemand tips hoe dit opgelost kan worden?
Ik heb het accepteren van alle mails maar weer even uigezet, aangezien het probleem alleen maar erger is geworden, maar zal wel even duren voor ik kan merken of het helpt.
Alvast bedankt als er tips zijn, heb nl geen idee hoe dit op te lossen...
groetjes,
Sandra
Ik heb nu gisteren ingesteld dat alle overige mail toch in 1 map komen, met het idee een cronjob te maken die het iedere nacht automatisch leegmaakt. Op zo 'n manier krijg ik geen klachten meer van mijn provider en ik dacht dat er dan ook geen vertragingen meer zou zijn, doordat de failure notices mailtjes er dan niet meer zijn. Maar helaas, sinds gisteravond 1,5 uur vertraging op alle mail....erg frusterend als je een webshop heb.
Heeft er misschien iemand tips hoe dit opgelost kan worden?
Ik heb het accepteren van alle mails maar weer even uigezet, aangezien het probleem alleen maar erger is geworden, maar zal wel even duren voor ik kan merken of het helpt.
Alvast bedankt als er tips zijn, heb nl geen idee hoe dit op te lossen...
groetjes,
Sandra