[Windows 2003 datacenter]Virtualisatie

Pagina: 1
Acties:

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06:13
Vanaf microsoft.com
Windows Server 2003 R2 Datacenter Edition licenses now include unlimited virtualization rights, meaning customers can run an unlimited number of virtualized instances of Windows Server on processors licensed with Windows Server 2003 R2 Datacenter Edition without having to purchase additional licenses. The use rights also allow the choice of running Windows Server 2003 R2 (or previous version) Standard Edition, Enterprise Edition, and Datacenter Edition as the host operating system and in the virtual instances. In addition to Windows Server and Microsoft Virtual Server, the use rights apply to any virtualization technology or host operating system, although they may need to be acquired, licensed and supported separately from third-parties.

The unlimited virtualization rights significantly simplify the licensing of Windows Server for large-scale virtualization, and make it more affordable to consolidate on the Windows Server Platform.
bron: http://technet.microsoft....ndowsserver/bb429508.aspx
ik heb een vraag over virtualiseren met windows 2003 datacenter.
Zoals ik het lees, mag je dus Standard, Enterprise en Datacenter virtualiseren met een datacenter licentie. Maar moet ik daarvoor aparte licenties kopen, of dom gezegt:"kan ik mijn datacenter licentie key gebruiken om Windows 2003 standard te installeren, of moet ik daarvoor een licentie kopen?"

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Verwijderd

Yep, maar je moet wel een datacenter licentie kopen per processor. Je mag dan onbeperk aantal Standaard R2 edities installeren.

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06:13
Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2007 @ 14:00:
Yep, maar je moet wel een datacenter licentie kopen per processor. Je mag dan onbeperk aantal Standaard R2 edities installeren.
dus de licentiekey van windows 2003 datacenter wordt gewoon geaccepteerd tijdens de installatie van windows 2003 standard?

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Verwijderd

donald_dick schreef op donderdag 06 december 2007 @ 10:23:
[...]

dus de licentiekey van windows 2003 datacenter wordt gewoon geaccepteerd tijdens de installatie van windows 2003 standard?
Waarom bel je niet eenvoudig Microsoft op? 10 min en je hebt een antwoord. Desnoods bel je de activatielijn en vraag je het daar?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

donald_dick schreef op donderdag 06 december 2007 @ 10:23:
[...]
Euh.. Nee.
Zo werkt dat niet :)
Licentie is niet hetzelfde als een keycode.

Nog afgezien van het punt dat Datacenter edities niet over the counter verkocht worden ;)

[ Voor 23% gewijzigd door alt-92 op 06-12-2007 20:57 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
alt-92 schreef op donderdag 06 december 2007 @ 20:56:
[...]

Euh.. Nee.
Zo werkt dat niet :)
Licentie is niet hetzelfde als een keycode.

Nog afgezien van het punt dat Datacenter edities niet over the counter verkocht worden ;)
datacenter kan je gewoon op je MVL kopen hoor (sinds kort), alleen de ia64 en de high availabilty program moet via een OEM

The x86/32-bit and X64/64-bit versions of Windows Server 2003 R2 Datacenter Edition are available through Volume Licensing from Microsoft resellers and account managers. The IA64 version of Windows Server Datacenter Edition and the Datacenter High Availability Program must be obtained through OEMs.

* Zwelgje werkt bij zon reseller

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1