Toon posts:

[Word 2003] Marges vallen buiten afdruk bereik

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik loop tegen een situatie aan waar enkele tientallen al dan niet honderdtallen Word documenten waar verkeerde marges staan ingesteld. Op zich niet zo'n probleem, maar bij het afdrukken krijgt de gebruiker daar meldingen van etc.

Nu na menig zoekwerk kan ik dit tijdelijk/permenent oplossen door een Macro aan te maken en die als knop toe te voegen, zodat ze in ieder geval de marges eenvoudig en snel kunnen herstellen.

Dit is helaas alleen per document en niet bepaald wenselijk, maar ik kan geen duidelijke oplossing vinden of het ook mogelijk is om het voor alle documenten in één keer aan te passen.

Heeft één van jullie misschien nog suggesties of ideeën?

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-07 11:08
In een macro kan je één voor één alle Word-documenten in een directory openen (desnoods maak je eerst een lijst met alle bestanden), de marges aanpassen, opslaan en sluiten. Alle functies die je hiervoor nodig hebt, staan beschreven in de help van VBA. Dat lijkt me de snelste en makkelijkste manier.

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange