Toon posts:

High Speed USB 2.0 hub blijkt USB 1.0

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb twee identieke 'merkloze' hubs gekocht, uit 'rommelbakken' in twee verschillende winkels, die beiden USB 2.0 beweren te bieden (fullspeed en hogesnelheid), maar slechts USB 1.0 leveren. Die fabrikanten hebben volgens mij gewoon USB 2.0 op de verpakking van een USB 1.0 hub gezet. Kennen jullie dat verschijnsel, of maak ik een denkfout?

Nu heb ik geen zin om voor 3 respectievelijk 5 euro terug naar de winkel te gaan (waar de cassiëres toch niet snappen waar je het over hebt), maar ik vind het wel zonde om met twee nutteloze aankopen opgescheept te zitten. Wat zou je kunnen doen?

[Op één verpakking staat in in piepkleine letters Tx/speed 1,5mbps/12mbps. Mijn USB-schijf haalt 0,9 MBps, volgens HDtune].

• rrenzo
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-05-2024

rrenzo

Ik zou beter lezen.
Ze zijn waarschijnlijk aan te sluiten op USB 2.0 poorten, maar leveren zelf slechts 'FULL SPEED' en dat is inderdaad 12Mb per seconde...

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-02 19:44

DarkSide

theres no place like ::1

usb 2.0 Full speed is USB 1.0 dus 12mbps. Usb 2.0 highspeed is 480mbps.
Dus wees zeker dat ze USB 2.0 Highspeed (jij schrijft fullspeed en hogesnelheid weet niet of je highspeed bedoed) ondersteunen. Als er alleen Full speed staat gaan ze niet hoger dan 12mbps
tevens is de 12mbps een richtlijn die zelden gehaald zal worden.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Topicstarter
Er staat letterlijk fullspeed en hogesnelheid op de verpakking.

Ik vind het belachelijk dat USB 1 als USB 2 verkocht kan worden.

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:20

Theo

moederbord

Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2007 @ 12:10:
Er staat letterlijk fullspeed en hogesnelheid op de verpakking.

Ik vind het belachelijk dat USB 1 als USB 2 verkocht kan worden.
Dat is niet achtelijk, dat is marketing

Nu met WP, PV, EV en PC

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-02 18:19

ThunderNet

Flits!

DarkSide schreef op woensdag 05 december 2007 @ 10:01:
usb 2.0 Full speed is USB 1.0 dus 12mbps. Usb 2.0 highspeed is 480mbps.
Dus wees zeker dat ze USB 2.0 Highspeed (jij schrijft fullspeed en hogesnelheid weet niet of je highspeed bedoed) ondersteunen. Als er alleen Full speed staat gaan ze niet hoger dan 12mbps
tevens is de 12mbps een richtlijn die zelden gehaald zal worden.
:P Wat jij als USB 1.0 noemt is 1.1 :*
1.0 kom je eigenlijk niet in het wild tegen :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

En voortaan wellicht degelijke producten kopen, iets dat een 3/5 Euro kost kan al niet veel soeps zijn.
Als er letterlijk Fullspeed op de box staat, liegen ze niet eens. Dat is dan USB1/USB2 12 Mbps.

Verwijderd

Topicstarter
Het zijn gewone degelijke hubs, hoor, alleen te traag voor een USB-schijf.

Ik weet dat er 'n trage USB 2.0-versie bestaat, maar ben er door "Fullspeed" en "Hoge Snelheid" toch ingetrapt. (En de lettertjes op de verpakking zijn zo klein dat ik een loupe nodig heb).
Pagina: 1