Beste behulpzame tweakers,
Ik heb een frustrerend probleem;
Mijn PC is hard aan een formateer-beurt toe, dus een XP Pro schijf in de lade gepropt en opnieuw opstarten vanaf schijf...
Niet dus!
Ik krijg niet de mogelijkheid om het BIOS te benaderen, ik zou op del moeten drukken om in het bios te komen, maar geen reactie.
Het toetsenbord werkt wel, d.w.z. ik kom wel in het boot-menu (F8) om veilige modus e.d. te kiezen, maar kan vervolgens weer geen andere mogelijkheid kiezen dan "Windows Normaal Starten", ik kan dus niet met de cursor naar boven en beneden scrollen.
Ik krijg ook niet de melding of ik vanaf schijf wil opstarten, dus zal ik hoe dan ook mijn bios moeten benaderen, aangezien de bootsequence aangepast moet worden.
Ik heb al een ander toetsenbord geprobeerd, zonder resultaat.
Ik heb met hetzelfde "probleem"-toetsenbord wel gewoon vanaf schijf kunnen opstarten op een ander systeem. Het is een zelf samengesteld systeem, geassembleerd door 4launch, (met de nodige problemen overigens) bestaande uit de volgende onderdelen:
Apacer Card Reader AE161 16 in 1 Intern 3,5" USB2.0 (zwart)
Enlight Midi Tower ATX 400W
Iiyama TFT Monitor E1900S-B2 19", DVI, Speakers (zwart)
Intel Core 2 Duo E6300 1.86GHz FSB1066 2MB
Kingston 1GB DDR2 SDRAM PC5300 CL5.0
MSI P965 Platinum iP965, SATA2 RAID, GLAN
Samsung DVD-/+/RAM SH-S182D 18x/18x/8x DL Bulk (zwart)
Samsung DVD-ROM SH-D162C/BEBE 16x/48x Bulk (zwart)
Sapphire Videokaart PCI-e Radeon X1950XT 256MB GDDR3 2xDVI/VIVO
Seagate 320GB SATA300 16MB FDB, ST3320620AS
Microsoft Wireless Pro Optical Desktop (muis + tobo)
Ik heb de search gebruikt, maar er zijn geen echt vergelijkbare topics. Wel heb ik oplossingen geprobeerd die in gedeeltelijk vergelijkbare topics genoemd worden, zoals het batterijtje uit het mobo halen (tijdelijk) en dus een ander tobo, maar helaas zonder resultaat.
Hebben jullie nog ideeën, ik hoor het graag, want dit is zeer frustrerend.
Alvast bedankt voor jullie reacties!!
Koksr
Ik heb een frustrerend probleem;
Mijn PC is hard aan een formateer-beurt toe, dus een XP Pro schijf in de lade gepropt en opnieuw opstarten vanaf schijf...
Niet dus!
Ik krijg niet de mogelijkheid om het BIOS te benaderen, ik zou op del moeten drukken om in het bios te komen, maar geen reactie.
Het toetsenbord werkt wel, d.w.z. ik kom wel in het boot-menu (F8) om veilige modus e.d. te kiezen, maar kan vervolgens weer geen andere mogelijkheid kiezen dan "Windows Normaal Starten", ik kan dus niet met de cursor naar boven en beneden scrollen.
Ik krijg ook niet de melding of ik vanaf schijf wil opstarten, dus zal ik hoe dan ook mijn bios moeten benaderen, aangezien de bootsequence aangepast moet worden.
Ik heb al een ander toetsenbord geprobeerd, zonder resultaat.
Ik heb met hetzelfde "probleem"-toetsenbord wel gewoon vanaf schijf kunnen opstarten op een ander systeem. Het is een zelf samengesteld systeem, geassembleerd door 4launch, (met de nodige problemen overigens) bestaande uit de volgende onderdelen:
Apacer Card Reader AE161 16 in 1 Intern 3,5" USB2.0 (zwart)
Enlight Midi Tower ATX 400W
Iiyama TFT Monitor E1900S-B2 19", DVI, Speakers (zwart)
Intel Core 2 Duo E6300 1.86GHz FSB1066 2MB
Kingston 1GB DDR2 SDRAM PC5300 CL5.0
MSI P965 Platinum iP965, SATA2 RAID, GLAN
Samsung DVD-/+/RAM SH-S182D 18x/18x/8x DL Bulk (zwart)
Samsung DVD-ROM SH-D162C/BEBE 16x/48x Bulk (zwart)
Sapphire Videokaart PCI-e Radeon X1950XT 256MB GDDR3 2xDVI/VIVO
Seagate 320GB SATA300 16MB FDB, ST3320620AS
Microsoft Wireless Pro Optical Desktop (muis + tobo)
Ik heb de search gebruikt, maar er zijn geen echt vergelijkbare topics. Wel heb ik oplossingen geprobeerd die in gedeeltelijk vergelijkbare topics genoemd worden, zoals het batterijtje uit het mobo halen (tijdelijk) en dus een ander tobo, maar helaas zonder resultaat.
Hebben jullie nog ideeën, ik hoor het graag, want dit is zeer frustrerend.
Alvast bedankt voor jullie reacties!!
Koksr