XP wil niet booten

Pagina: 1
Acties:

• Mudah
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-02-2022
Beste,

Ik zit met een probleem.
Gisterenavond heb ik op een laptop waar windows xp op zit,
met de automatische download van windows,
Service Pack 2 binnengehaald en geinstalleerd.

Toen de installatie bezig was ben ik even van de pc afgegaan,
maar toen ik terugkwam was de pc bezig met opnieuw opstarten, of ietsdergelijks.

Maar de pc wil niet doorstarten!
Ik kan wel kiezen uit "veilige modus", "normale start", endergelijke.
Maar daarna gaat ie weer overnieuw beginnen.

Heeft iemand nog ervaring met installatieproblemen omtrent SP2 ?
En wat beter is, hoe ik van dit probleem af kan komen?

Bijvoorbaat hartelijk dank,

Mvg Peter

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Goh, wat heb je zelf al geprobeerd? Recovery Console al geprobeerd? Eventueel een repair geprobeerd? Al bij Microsoft gekeken of jouw probleem bekend is?

Je bent vrij nieuw op GoT maar misschien het advies om Het algemeen beleid #openingspost even te lezen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Mudah
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-02-2022
Hey iedereen,

Sorry maar ik ben hier egt net zoals max3400 schreef.

Ik heb vandaag flink wat onderzoek verricht op internet en bij mij op school.
Uit de meeste reacties krijg ik te horen dat windows niet meer hersteld kan worden,
dus dat die opnieuw geinstalleerd moet worden. Documenten van de partitie hoop ik nog te kunnen redden met BartPE. Iemand raade me een linux life-cd aan, maar BartPE lijkt me beter.

De Recovery Console heb ik niet geprobeerd omdat ik nog niet weet wat het probleeem is waar de pc mee te kampen heeft!

Weet iemand misschien een programma waarmee je de boot weer kan herstellen? Een programma dus waarmee je windows weer normaal laat opstarten?

Bijvoorbaat hartelijk dank,

Mvg Peter

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Sorry, maar wij kunnen niet weten wat je al op school/werk/thuis hebt uigezocht want dat had je nog niet eerder gepost.

Wat misschien het snelst is, maar als iemand me wil corrigeren dan hoor ik het graag, is om de PC op te starten van een XP-SP2 CD (volledige XP met SP2 erin) en dan het installatie-proces doorlopen. Op een gegeven moment (in het blauwe DOS-scherm, zeg maar), heb je de mogelijkheid om een repair uit te voeren.

Het lijkt er namelijk op dat bepaalde bestanden die benodigd zijn tijdens het opstarten van de PC beschadigd zijn of niet goed geregistreerd waardoor het bootproces niet plaats kan vinden. Als je wil weten welke bestanden, kan je via F8 (zonder CD) ook een logging naar beeld laten schrijven zodat je ziet welk bestand hapert.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof