Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[VB 2005]Alle forms van het project doorlopen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor een beheersmodule in mijn applicatie wil ik van alle formulieren de controls in kunnen lezen in de de database, zodat de gebruikers zelf hier hun layout e.d. aan kunnen geven.

Nu kan ik wel de controls inladen van de geopende forms, maar het lukt me niet om alle forms van het project te doorlopen. Hoe kan ik dit doen?

De controls doorlopen zal geen probleem zijn, maar hoe kan ik dit doen van alle formulieren?
Ik kan ook op het Internet (nog) geen antwoord vinden.

• Niemand_Anders
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-07-2024

Niemand_Anders

Dat was ik niet..

Euh, basic question. Application.OpenForms().

Misschien toch een VB2005/2008 cursusboek voor sinterklaas vragen?

If it isn't broken, fix it until it is..

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik in de openingspost heb gezegd:
Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2007 @ 07:22:
Nu kan ik wel de controls inladen van de geopende forms
Gaat dus om ALLE (niet alleen om de geopende forms) forms

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:42
Als je geen instantie van een form hebt denk ik dat je dan al snel op iets als reflection uitkomt om je complete assembly door te ploegen.

Roomba E5 te koop

• Niemand_Anders

Niemand_Anders

Dat was ik niet..

Deze functie geeft alle forms welke als referentie jouw applicatie hebben. Dus ook een form waarvoor Hide() is aangeroepen, maar nog niet Close() komt gewoon terug met deze functie.

MSDN spreekt over 'open forms', maar 'form instances' had een betere beschrijving geweest.

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:42
En als er nog geen instantie van een form is?

Roomba E5 te koop

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

sig69 schreef op woensdag 05 december 2007 @ 08:19:
Als je geen instantie van een form hebt denk ik dat je dan al snel op iets als reflection uitkomt om je complete assembly door te ploegen.
Wat sig69 zegt.
Dit is overigens nog niet eens zo lastig te implementeren met een beetje zoekwerk.

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-11 15:35
Als je Infragistics controls hebt kun je deze aan een StyleLibrary koppelen, en dan neemt de control deze style aan die de user kan veranderen. Gaat ook een stuk sneller.

[ Voor 10% gewijzigd door Mastermind op 05-12-2007 10:25 ]

• Niemand_Anders

Niemand_Anders

Dat was ik niet..

Als er nog geen instantie is, kun je het form ook niet opvragen. Dan kun je alleen via reflection achterhalen of een class erft van System.Windows.Forms.Form.

Echter reflection werkt per assembly. Een formulier uit een ander component zul je dus niet eenvoudig terug halen. OpenForms() geeft alle form instanties terug van alle assemblies terug welke in de scope van de applicatie vallen.

Pagina: 1