[Recievers] HK, Denon

Pagina: 1
Acties:
  • 2.125 views sinds 30-01-2008

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:05
Inmiddels ben ik een jaar of 3 in het bezit van een JBL Dsc 1000 Home Cinema set. Dit is een all-in-one, inclusief speakers. De subwoofer is alweer enige tijd stuk en heb het plan opgevat om een nieuwe home cinema te gaan kopen.

Deze set zal uit losse componenten bestaan, zover staat inmiddels vast. Een receiver is hierbij een belangrijk onderdeel.

Ben wat aan het zoeken en luisteren geweest en mijn oog is hierbij gevallen op de volgende receivers:

De Harman Kardon AVR-137.
Afbeeldingslocatie: http://www.harmansound.ru/pictures/tovar/big/image_-_avr_132_(front).jpg

Deze receiver zit in een set waar ook de DVD 37 bij zit van HK en de HKTS 7 luidsprekers.
Heb deze set beluisterd en het een en ander klonk goed.
Is een 5.1 receiver, zonder HDMI.

Heb echter eens gehoord dat Denon vaak een wat voller, warmer geluid heeft.
Heb inmiddels een reciever gevonden van Denon, met goede specs en waar ik op internet eigenlijk alleen maar positieve dingen over lees.

Het gaat hier om de Denon AVR-1708:
Afbeeldingslocatie: http://www.hifi-spectrum.de/shop/catalog/images/DenonAVR1708.jpg
Specificaties

Lijkt mij een zeer mooie receiver ook als ik de reviews lees her en der op internet. Geluid klinkt ook wat warmer.

Tevens ben ik nog een Marantz tegen het lijf gelopen. De SR 4001:
Afbeeldingslocatie: http://images.kieskeurig.nl/images/product_big/64B638BB68BC5E88C1257235003C7136_big.jpg
Specificaties

Vind het erg moeilijk om te bepalen hoe het precies zit met de kwaliteit, ook als we kijken naar het geluid wat er word voortgebracht.

Luisteren is natuurlijk heel belangrijk, zo niet het belangrijkste, maar daarnaast, hoe zit het met de kwaliteit van de apparatuur. Wat maakt Denon nou beter dan Harman Kardon, of andersom.
Waarom een Marantz en geen Denon?

Vragen waar ik het erg moeilijk vind om antwoord op te geven. Te meer, omdat ik door de bomen het bos eigenlijk niet meer zo goed zie.

Het budget ligt zo rond de 800/900 euro. (Inclusief DVD en speakers).
Zijn er nog andere dingen waar ik op moet letten? Een HDMI poort zou erg welkom zijn, zeker met het oog op de toekomst.
(Heb trouwens een LG 32LC2R Lcd-Tv!)

[ Voor 23% gewijzigd door Robbie T op 05-12-2007 01:16 ]

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Je hebt denk ik per ongeluk twee keer op Post New Topic gedrukt, want je hebt nu twee topics lopen :)

• Robbie T
Jejking schreef op woensdag 05 december 2007 @ 00:52:
Je hebt denk ik per ongeluk twee keer op Post New Topic gedrukt, want je hebt nu twee topics lopen :)
Ik zie het, niet de bedoeling 8)7

Verwijderd

Misschien meteen even een titelfix dan??

• Robbie T
Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2007 @ 00:56:
Misschien meteen even een titelfix dan??
Pff, wat ben ik weer lekker aan het opletten vandaag. Dramatisch!
Sorry, sorry en nog eens sorry! Laten we het op te weinig slaap houden!

(Lief modje; indien mogelijk een titelfix en verwijdering van het dubbele topic)

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Robbie T schreef op woensdag 05 december 2007 @ 00:45:
Heb echter eens gehoord dat Denon vaak een wat voller, warmer geluid heeft.
Naar mijn mening hebben HK en Marantz een voller en warmer geluid. Denon klinkt heel wat killer.
Luisteren is natuurlijk heel belangrijk, zo niet het belangrijkste, maar daarnaast, hoe zit het met de kwaliteit van de apparatuur. Wat maakt Denon nou beter dan Harman Kardon, of andersom.
Waarom een Marantz en geen Denon?
Qua bouw- en materiaalkwaliteit ontlopen ze elkaar niet veel. Die is bij allen gewoon goed.

[ Voor 36% gewijzigd door warp op 05-12-2007 01:05 ]

• hydrah
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-08-2025
Naar mijn weten komen Denon en Marantz uit de zelfde 'groep'. Dus qua kwaliteit zitten die ongeveer op 1 lijn.

Marantz vind ik zelf wel lekker klinken, een warmer geluid dan een HK, bij HK is het wel zo dat je meer krijgt voor je geld, maar of dat dan ook meteen beter is, dat wordt regelmatig aan getwijfeld.

Zelf zou ik voor een Marantz sr4001 met dv4001 speler gaan, deze zijn vaak te vinden in combinatie setjes voor rond de 500 euro, dan hou je nog ongeveer nog 400 euro over, persoonlijk vind ik een Marantz/Klipsch combinatie goed klinken (Synergy F1/F2/ETC.). Maar het geldt altijd nog, luisteren is weten.

Wat de een mooi vind, vind de ander niet om aan te horen, dus gewoon wat setjes bij elkaar zoeken en een goede HiFi winkel binnen stappen, misschien laten ze je het meteen horen, of ze maken een afspraak met je.

I take my twist with a shout !

Verwijderd

hydrah schreef op woensdag 05 december 2007 @ 08:23:
Naar mijn weten komen Denon en Marantz uit de zelfde 'groep'. Dus qua kwaliteit zitten die ongeveer op 1 lijn.
Kan wel zijn, echter de sound is wel anders :)
Marantz vind ik zelf wel lekker klinken, een warmer geluid dan een HK, bij HK is het wel zo dat je meer krijgt voor je geld, maar of dat dan ook meteen beter is, dat wordt regelmatig aan getwijfeld.
Hoezo 'krijg je meer voor je geld'? Alles komt uit de lengte of de breedte: (heel veel) meer functionaliteit voor het zelfde geld betekent vaak inleveren van (bouw/geluids)kwaliteit.
Wat de een mooi vind, vind de ander niet om aan te horen, dus gewoon wat setjes bij elkaar zoeken en een goede HiFi winkel binnen stappen, misschien laten ze je het meteen horen, of ze maken een afspraak met je.
Wat ik vooral mis in de topic zijn de speakers. Heeft de TS al een keuze gemaakt voor de speakers of gaat de TS de huidige speakers gebruiken? De matching en smaak zijn de bepalende factoren!
Enne TS: hoe hoger je in de segmentenladder klimt, des te meer bomen er zijn (been there, done that) ;)

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-02 18:32

voodooless

Sound is no voodoo!

Kwalitatief zijn al deze merken prima in dit budget. Wat je dus moet doen is uitzoeken op features die je nodig acht, looks, en vooral hoe het klinkt: kortom: gewoon naar de winkel en laat je daar het een en ander vertellen.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.