Toon posts:

mac en tv

Pagina: 1
Acties:
  • 364 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik weet dat hier al miljoenen vragen over zijn gesteld maar ik ben zo'n noob op dit gebied da ik echt hulp nodig heb, ik snap er niet veel van... :P

ik heb een imac core duo 17 inch, 2 GB, leopard en zou hier graag televisie op willen kijken. ik woon nog bij mijn ouders(15 he ;) ) en heb op de zolder een klein kamertje. het appartement zelf is op de 1e verdieping en de zolder is op de 4e, tussen ons hebben we dus 2 buren. beneden hebben we een tv aansluiting van upc digitaal(het goedkoopst). nu wil ik dus tv ontvangen op mijn imac. graag draadloos, om irritatie bij de buren te voorkomen. verder zou ik graag nederland 1,2 en 3 en alle commerciele zenders(rtl,sbs6, net5, tmf etc) willen ontvangen. ik heb nu geen inkomen dus ik wil graag gewoon alles in 1 keer betalen en niet 1 of andere abonnement aansluiten. dat was het denk ik wel.

alle hulp is welkom! :)

Verwijderd

Volgens mij is het niet echt zonder abbo mogelijk. Je hebt de volgende mogelijkheden:
  • USB/FW Satelliet (DVB-S) kaartje halen voor de Mac + een CAM, een Canal Digitaal kaart en een schotel (totaal ~€450), ben niet zeker of je verplicht bent om abbo te nemen
  • USB/FW Terrestial tv (DVB-T) kaartje halen voor de Mac + een CAM, een Digitenne kaart en abbo (totaal ~€450 ex abbo)
  • Kabel naar boven liggen (dus buren lastig vallen) en een USB TV kaartje aanschaffen (totaal ~€80)
  • Oude videorecorder nemen(als tuner) + draadloos scart zend setje(met infrarood voor bedienen video recorder) + USB TV kaartje aanschaffen (totaal ~€130)
Ik zou toch de buren lastig vallen.

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Is Digitenne niets voor je, en dan een TV-kaartje voor je Mac? Of in ieder geval iets wat de aansluitingen van de Digitenne-decodeer aankan. Het kost je €6,95 per maand.

De decoder is nu gratis, en je krijgt een maand om het uit te proberen. Is het enige wat je nog uit moet zoeken, hoe je je Digitenne-kastje dan op je Mac krijgt...

http://www.kpn.com/tv/digitenne.htm

We are shaping the future

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
Hier even een linkje naar Elgato EyeTV spulletjes, de meestgebruikte TV tuners voor de Mac.

Verwijderd

heeft de zolderkamer dan geen televisieaansluiting?

raar systeem, als jij op de zolder woont... met de onderburen er nog tussen en de ouders die beneden wonen..

dan heb je vast geen eigen postadres daar denk ik? hoe doen die onderburen dat dan? woon jij op de zolder van de onderburen?

dit heeft ook te maken met recht op tv aansluiting van upc namelijk (ben nog niet zo oud helpdesk medewerker upc namelijk..)