Toon posts:

usb 1.0 upgraden naar 2.0?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een oude pentium 3 aangeschaft (compaq deskpro) heb daar windows xp op gezet, maar elke keer als ik een usb apparaat aansluit (externe hdd of stick bijvoorbeeld) krijg ik de melding dat het apparaat sneller kan werken en dat ik hem beter op een andere poort kan zetten. Nu zitten er maar 2 poorten op de pc en die zijn beide 1.0

is er een mogelijkheid om ze te upgraden naar 2.0? Ik had ooit eens ergens gelezen dat dit softwarematig mogelijk was?

als dit niet mogelijk is, is het dan mogelijk om bijvoorbeeld een pci kaartje te kopen welke wel met 2.0 poorten is uitgerust (en de pc deze ook herkent en gebruikt als 2.0) zodat o.a. mijn externe hdd sneller te bereiken is.

hopelijk kunnen jullie me helpen

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Is niet mogelijk. De enige mogelijkheid is om een PCI USB 2.0 kaartje te kopen.

Je moet je alleen afvragen of je het nodig hebt.

• Beugelfles
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-02 20:41

Beugelfles

I love rusty spoons

Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2007 @ 00:00:
is het dan mogelijk om bijvoorbeeld een pci kaartje te kopen welke wel met 2.0 poorten
Ja. Dit is de makkelijkste oplossing. Zo'n kaartje kost misschien een tientje oid. Ik neem aan dat je nog wel pci sloten hebt. Het 'upgraden' van een pci 1.0 poort is softwarematig volgens mij onmogelijk. Verdere inf. kan je zelf wel zoeken ;)

Specs "It don't mean a thing if it ain't got that swing!"...

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

pci kaartje is de oplossing.
upgraden gaat niet zonder nieuwe hardware te scoren :)

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
een simpel pci kaartje voor USB 2.0 bevalt me prima.
gaat bij mij circa 10 keer sneller dan USB 1.1.

gewaarwordingshorizon