Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

7.4v 500mAH Li-Poly accu

Pagina: 1
Acties:
  • 154 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• iDEOwen
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 16:52
Hallo all,

Ik weet niet of ik dit wel de juiste forum is om dit bericht in te posten, maar ik probeer het toch maar.
Ik heb een oplaadbare koptelefoon versterker, die ik een tijdje niet heb gebruikt. Nou is dus het probleem dat als ik deze probeer op te laden, dat deze het gewoon niet wilt opladen. Nadat ik de spanning van de accu had opgemeten kwam ik erachter dat de accu niet meer dan 4.10 volt vasthield (terwijl het een 7.4v accu is). Nou heb ik dus een paar vragen.

- Is de accu overleden? Aangezien ik heb een tijd niet had opgeladen, terwijl de accu zo goed als leeg was. Accu word ook niet warm tijdens het laden...

- Zo ja, weet iemand waar ik deze accu zou kunnen kopen? formaat is ongeveer 50x25x9mm. Op ebay en conrad had ik al gezocht, maar niet kunnen vinden. Ook lukt het me niet om contact te krijgen met de fabrikant van de versterker.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen,

Alvast bedankt.

MVG Owen

Apple Certified Worden

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 21:12

SA007

Moderator Tweaking
Li-Ion & poly gaan wel kapot van leeg opgeslagen worden (te diepe ontlading sloopt li-ion, daar is hij normaliter tegen beveiligd, maar door zelfontlading kan hij toch te diep ontladen worden)

Wat je al vervanging erin moet kan niemand hier zeggen met alleen het formaat en de spanning, meer info daarover (foto's enzo)

• dalus
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-07 07:21

dalus

Firing Sparks

Die is inderdaad dood, als zo'n accu onder de 3.1 volt per cel komt kan je hem niet meer laden. Zoek eenS op conrad naar lipo dan vind je ze wel.

High Powered Madness

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Bovendien NOOIT met nicad lader laden, dan gaat de lipo kaput!

Er is een maximum onltdaadvermogen per lipo cell, in totaal voor 7,4V cellen is dit bijna zeker meer dan 4,1V , k denk dat ie dus niet meer te gebruiken is, hang em anders eens aan een lipo lader.

Verder kun je voor nieuwe accus altijd Unitedhobbies.com of de lokale modelbaushop proberen (UH is een procentje of 30 geodkoper, wel langzame shipping uit Hong Kong)

• iDEOwen
SA007 schreef op woensdag 05 december 2007 @ 17:57:
Wat je al vervanging erin moet kan niemand hier zeggen met alleen het formaat en de spanning, meer info daarover (foto's enzo)
Uh, ik ben ook echt een oetl*l... ik heb die accu ergens neergelegd en weet niet meer waar. dus kan op dit moment geen foto maken. Het ziet eruit als twee iets dikkere en iets bredere wrigley kauwgom op elkaar geplakt met aan de kopzijde een zwarte en rode draad met een molex stekkertje.
dalus schreef op woensdag 05 december 2007 @ 18:02:
Die is inderdaad dood, als zo'n accu onder de 3.1 volt per cel komt kan je hem niet meer laden. Zoek eenS op conrad naar lipo dan vind je ze wel.
ah... handig dat je dat dus niet kan vinden als je op het tabje batterijen en accus klikt.
Dutch_Razor schreef op woensdag 05 december 2007 @ 19:18:

Er is een maximum onltdaadvermogen per lipo cell, in totaal voor 7,4V cellen is dit bijna zeker meer dan 4,1V , k denk dat ie dus niet meer te gebruiken is, hang em anders eens aan een lipo lader.

Verder kun je voor nieuwe accus altijd Unitedhobbies.com of de lokale modelbaushop proberen (UH is een procentje of 30 geodkoper, wel langzame shipping uit Hong Kong)
heb geen losse lipo lader, maar thanx voor die website, kga ff checken

Apple Certified Worden

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08 15:56

Servowire

prutser:~#

Hoi,

Pas op met Lipo cellen, ze kunnen ontploffen en je zult niet de eerste zijn waarbij het huis affikt; ik heb bijna mijn auto in de fik gehad door een defecte cell in mijn R/C heli (20-cell pack).\

Zodra ze onder de 3,1 volt komen zijn ze kapot, en boven de 4,2 zwellen ze op en is er ontploffingsgevaar, is de cel opgezwollen dan met een hark ofzo op de stoep kapot slaan en in een pot zout water gooien voordat je hem in de container gooit (wederom brandgevaar).

Lipo cellen zijn te koop bij modelbouwwinkels (www.quartel.nl of www.toemen.nl ). Type maakt niet zoveel uit gezien de lage C ontlading die hij heeft in een headset.

Groeten!
Jeroen

met papier mache kun je alles maken!!

• iDEOwen
Servowire schreef op woensdag 05 december 2007 @ 22:03:

Zodra ze onder de 3,1 volt komen zijn ze kapot, en boven de 4,2 zwellen ze op en is er ontploffingsgevaar, is de cel opgezwollen dan met een hark ofzo op de stoep kapot slaan en in een pot zout water gooien voordat je hem in de container gooit (wederom brandgevaar).
Ok, tx voor de tip, ik ga nu meteen zoeken naar dat kreng, want hij stond inderdaad een beetje bol, en ik nog doodleuk hele tijd in kijpen omdat ik dat grappig vond |:( doooh

Apple Certified Worden

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

ik zou ook zeggen ga eens bij UH kijken, daar zijn ze echt erg goedkoop..
kijk anders ff naar het batterijbakje, soms hebben ze wel ongeveer de accu die je zoekt maar net ff een mm groter, als het er gewoon inpast is het goed.

(en die "wrightley kauwgum pakjes" zijn idd lipo cellen (geen li-ion, li-ion heeft een ander voltage), ze worden (onder andere) in de modelbouw veel gebruikt, en ze horen *niet* warm te worden tijdens het laden (zelfs koud, maar dat is lastig te meten))

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Speciale LiPo laders zijn gelukkig te vinden op b.v. Conrad. Meestal zijn het laders die ook Li-Ion kunnen aansturen. Het zijn altijd intelligente laders.
Pagina: 1