Toon posts:

[XP] Resolutie veranderen per programma

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goed, ik heb een probleem, waarvoor ik inmiddels half internet over gezwerfd ben

Eigenlijk is het best simpel: Ik heb een programma, die in 640x480 draait. M'n laptop werkt standaard in 1280x800 (breedbeeld). Met als het gevolg dat alles uit elkaar getrokken word in het programma. Dit zou niet zo erg zijn, maar de verhoudingen zijn verstoord, en dat wil ik juist niet. Nu kan ik via m'n videokaart driver (Ati Xpress 1100) wel instellen dat hij een zwart kader trekt om het programma in fullscreen mode, waardoor de verhouding bewaard blijft.Probleem is wel dat het een stuk te klein is (de effectieve ruimte die het inneemt is 640x480.

Nu is mijn vraag: is er een programma, waanmee ik het programma kan draaien in (bijv) 1024x768, waarbij ik dus wel het het zwarte kader houdt voor het gedeelte waar ik geen beeldinformatie voor heb, zodat het programma zelf vergroot is. Dat het ietwat pixelig eruit ziet, is geen probleem.

Hmm.. ik hoop dat ik het goed uitgelegd heb.. Overigens kom ik morgen pas weer in dit topic, omdat ik nu slaap in ga halen ;)

edit:
Nog v ergeten, heb geprobeerd met ati tray tools nog wat voor elkaar te krijgen, echter, die geeft een BSOD bij mij, zodra het opstart.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2007 22:54 ]

• Snowbank
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:01
Wat je kan proberen is om MultiRes te gebruiken. Gebruik dit zelf ook voor een programma wat in een iets lagere resolutie(800x600) moet draaien.

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:57

Koppensneller

winterrrrrr

Ik heb in mijn driverinstellingen (wel Nvidia) een optie om de aspect ratio wel te behouden. Zo wordt het beeld gewoon gerekt, maar krijg je gewoon 2 zwarte balken aan de zijkanten als ik een applicatie draai die geen widescreenresolutie heeft. Of Ati die instelling ook heeft weet ik niet...

Verwijderd

Topicstarter
Heb multires geprobeerd (heb scriptje gemaakt zoals beschreven) echter het programma override het zelf weer.. Maar goed, ik zoek nog wel even verder..

edit: nee, Ati heeft een dergelijk instelling niet, al is dat precies wat ik nodig ben..

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2007 10:33 ]