Internet delen over 2 Nics in Win2k

Pagina: 1
Acties:

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:39
Ik heb hier in ons studentenhuis een oud bakkie staan zoemen met win2k erop om het internet te delen. Dat gaat al tijden prima met ICS in win2k zelf, maar er komen steeds meer mensen met een laptop met ingebouwde wifi hier wonen en die hebben liever de boel draadloos.

Nou hadden m'n ouders nog een pci wifi kaartje over en dat stelt mij in de gelegenheid om goedkoop de boel hier ook draadloos te maken, maar ik kan ICS niet over 2 nics aanzetten. Toen had ik dus bedacht dat ik ze dan wel kon bridgen, maar helaas kan dat ook niet in win2k.

Dus situatie:
NicA: Internet (kabel modem zonder router)
NicB: Bedraad netwerk
NicC: Wlan nic

NicA deelt nu internet over NicB en ik wil het delen over B en C

Windows XP draait niet op die server daar is ie te oud voor. Ik ben eigenlijk op zoek naar een oplossing in win2k zelf, bestaan die?

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde gehad, ook ICS, ook win2k en ook een wifi probleem. Wij zijn uiteindelijk overgestapt naar een router ipv een server, omdat we (net als jij tot zover) geen oplossing in win2k konden vinden.

Verwijderd

wifi router lijkt mij ook meest slimme oplossing: iedereen betaalt een paar euro en je bent klaar. Kan die server er ook meteen tussenuit en bespaar je op de electriciteitsrekening...

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:45
De meest voor de hand liggende reden waarom je Bridge modus niet aan de gang kunt krijgen op sommige netwerkkaarten is omdat de drivers van de betreffende kaart het niet ondersteunen. Vaak is dit een beperking die veroorzaakt wordt doordat de betreffende drivers geen Promiscuous mode ondersteunen. Dit komt bij WiFi drivers relatief vaak voor. Vrijwel iedere normale ethernet-kaart ondersteunt dit wel, maar bij WiFi levert het vaak problemen op, idem hiero op een Atheros Wireless kaart onder Windows Vista.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• MrAngry
kalizec schreef op woensdag 05 december 2007 @ 21:43:
De meest voor de hand liggende reden waarom je Bridge modus niet aan de gang kunt krijgen op sommige netwerkkaarten is omdat de drivers van de betreffende kaart het niet ondersteunen. Vaak is dit een beperking die veroorzaakt wordt doordat de betreffende drivers geen Promiscuous mode ondersteunen. Dit komt bij WiFi drivers relatief vaak voor. Vrijwel iedere normale ethernet-kaart ondersteunt dit wel, maar bij WiFi levert het vaak problemen op, idem hiero op een Atheros Wireless kaart onder Windows Vista.
Windows 2000 ondersteund het niet, das het probleem. Qua kopen van een wifi router; ik draai ook een ftp en webserver op die bak, dus als het met die bak kan dan heb ik dat liever. Bovendien is het leuk hobbyen.

Verwijderd

MrAngry schreef op woensdag 05 december 2007 @ 21:45:
[...]
Qua kopen van een wifi router; ik draai ook een ftp en webserver op die bak, dus als het met die bak kan dan heb ik dat liever.
Die ftp en webserver kun je gewoon intact houden: poortjes doorzetten naar het juiste ip adres in de router en klaar.
[...]
Bovendien is het leuk hobbyen.
ok, daar kan ik inkomen: succes! ;)

• MrAngry
Ik begrijp net dat het gewoon kan met Routing and Remote Access. Heb het nog niet uitgeprobeerd, maar denk dat het wel goed gaat komen.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

En als dat niet lukt, dan stap je over op b.v. Clarkconnect of ipcop.

• MrAngry
KillerAce_NL schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 20:44:
En als dat niet lukt, dan stap je over op b.v. Clarkconnect of ipcop.
Ja, ik heb in het verleden gespeeld met Freesco op een 486 (kon vanaf een floppy draaien!) alleen toen die eruit ging voor een p3 was ik in een windows bui, dus toen werd het 2k.

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-03 08:05
ik zou zeker voor een wireless router gaan... scheelt je plek, ruimte, onderhoud, zekerheid etc etc

you had me at EHLO

• MrAngry
TheNymf schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 21:03:
ik zou zeker voor een wireless router gaan... scheelt je plek, ruimte, onderhoud, zekerheid etc etc
Voordat er nog 6 van deze replies staan. Het gaat me niet om de beste en makkelijkste oplossing, maar om hoe ik dit kan doen in windows 2k. Ik kan ook wel verzinnen dat ik een router kan kopen, daar heb ik geen tech forum bij nodig ;)

Pagina: 1