[Iphone/Touch] Internet op Iphone/Touch via Ad Hoc netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 848 views sinds 30-01-2008

• Farmie
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-02 19:44
Hallo,

Aangezien ik geen AP thuis heb en ik het beu ben om de hoekjes uit te zoeken waar er ontvangst is van een of andere buur, wil ik zelf een wifi netwerkje. Nu dacht ik eerst om een ap ergens tweedehands te kopen, maar ik ik heb dat niet echt nodig (buiten voor mijn Ipod Touch dan) aangezien alles hier wired is.
Nu heb ik op een vaste computer een geïntegreerd Wifi kaartje steken, en nu dacht ik eraan om een Ad Hoc netwerk te maken met mijn Ipod Touch. Dit is ook gelukt, ik kreeg verbinding op bijde toestellen, maar geen internet, en dat is juist het probleem. Ik heb direct verbinding met internet via een ADSL usb modem op dezelfde pc aangesloten als die draadloze netwerkkaart. Deze pc geldt ook als "router" voor de rest van mijn wired netwerkje, dus ICS staat aan en werkt ook op alle andere pc's.
Nu, hoe moet ik mijn ad hoc netwerk en/of mijn ipod touch instellen dat ik mijn internetverbinding hierover kan sharen en gebruiken? Is dit wel mogelijk want ik vind er niet veel over terug (maar wel omgekeerd waarbij je de iphone gebruikt om internet te hebben op een laptop, maar dat heb ik niet nodig...:p)

Vriendelijk bedankt alvast!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

scorpie

Supra Addict

Kun je niet in je netwerkomgeving je lokale netwerk en je draadloze netwerk selecteren, dan rechtermuis erop drukken en dan een verbindingsbrug maken? Het enige wat je mist is namelijk de koppeling van je internetverbinding over je bedrade netwerk, en je draadloze verbinding.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• Farmie
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-02 19:44
Ach zo, het blijkt te werken! Bedankt!

• Moejo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-11-2025
Dan had ik ook nog een vraagje dat hier wel een beetje mee te maken heeft. Ik heb een HTC Touch met een T-mobile abonnement, waarbij ik onbeperkt kan internetten. Sloom, dat wel, maar goed, ik heb in ieder geval altijd een verbinding. Nu zou ik graag via mijn HTC op mijn iPod Touch gaan internetten als ik niet in de buurt van een draadloos netwerk ben. Dus dat mijn HTC als soort van router functioneert. Weet iemand misschien hoe ik dit zou kunnen doen? Ik heb al geprobeerd om m'n internetverinding te delen op mijn HTC, en dan vindt de iPod de HTC ook wel, hij verbindt er ook gewoon mee, maar dan kan ik uiteindelijk toch niet internetten... :'(

Alvast bedankt! :)

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Alhoewel je vraag er op lijkt, is het niet de bedoeling hier een topic voor te kapen. Bovendien hoort jou vraag eerder thuis in PSGG thuis, omdat het hier specifiek om de HTC Touch gaat.

Als je daar een topic opent, dan raad ik je wel aan om wat meer informatie te geven, zoals welke instellingen je gebruikt, wat je zelf al hebt geprobeerd, of het wel met andere apparaten werkt :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Dit topic is gesloten.