Dual screen geeft problemen na aansluiten TV

Pagina: 1
Acties:
  • 870 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Wabs
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik heb een 7600GT en draai vista.
2 schermen, samsung 225BW en een Neovo X-170 beiden op DVI aangesloten.

Dit geheel werkte altijd perfect als dual screen setup.
Nu heb ik eergister op de Svideo aansluiting een tv aangesloten, na wat gedoe beeld gekregen op de tv (2e monitor gaf meteen al na het aansluiten van de tv geen beeld meer). Ik dacht leuk, tv werkt, 2e monitor werkt, als ik een filmpje wil zien switch ik tussen de 2, prima.

alles weer terug, reboot, en 2e monitor (de neovo) geeft geen beeld meer, zelfs geen boot verhaal, normaal is het bootscreen gekloond over beiden monitoren.

Kabel omwisselen geeft gewoon beeld op de neovo dus deze is nog prima.

PC uit zetten en van de monitor die net beeld gaf de kabel er uit trekken zorgt er voor dat de andere monitor beeld geeft. dus beiden DVI poorten kunnen signaal geven.

Tegelijk wil alleen niet meer lukken.

Na meerdere dingen te proberen, andere drivers, kabels helemaal omwisselen, resolutie, refreshrate, andere monitor drivers. monitoren wissen en dan rebooten en opnieuw instaleren, videokaart verwijderen uit apparaat beheer en reboot, alles helpt niet.

nu ben ik zelfs nog verder van huis want sinds een uur wil vista de 2e monitor helemaal niet eens meer zien in de lijst bij apparaatbeheer.

Iemand tips want ik ben nu al 5 uur in totaal met de search bezig en andere fora door aan het lezen en ik kom er totaal niet uit hoe het nou is ontstaan en vooral hoe ik het oplos!?
vreemde is dat het niet alleen in windows is maar ook de boot seqence niet meer wordt weergegeven op beiden schermen....tips zijn van harte welkom!

• Wabs
  • Niet online
niemand die dit ook een keer heeft mee gemaakt?
Ik begin nu zelf hard te twijfelen of de videokaart nog wel goed is. Ik heb alleen geen 2e pci-e mobo om te testen hier....

niemand een gouden tip??? :/

Verwijderd

ten eerste: je kaart heeft welliswaar 3 uitgangen (2x DVI en een S/video' maar hiervan kunnen er maar 2 tegelijk gebruikt worden, je zal daartussen dus altijd moeten switchen met software. de gebruikelijke meegeleverde nvidia software doet al wonderen

hoogstwaarschijnlijk is je 2e scherm optie uitgeschakeld en daarom wordt je scherm ook niet gevonden

Afbeeldingslocatie: http://img217.imageshack.us/img217/9054/hulpmf8.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img470.imageshack.us/img470/3102/hulp2bq5.jpg
(excuses ik faal @ plaatjes :P) maar ik hoop dat de plaatjes je wat wijzer maken

quote: "PC uit zetten en van de monitor die net beeld gaf de kabel er uit trekken zorgt er voor dat de andere monitor beeld geeft. dus beiden DVI poorten kunnen signaal geven."

zodra je de stekker van je primary eruit trekt en hij heeft een kabel+werkende monitor op de secondary gaat je kaart die primary maken (voor de onhandige mensen die niet het verschil snappen tussen primary en secondary en de kabel maar zomaar ergens inprikken) :+

kijk even die dingen na op die plaatjes en dan hoor ik het nog wel van je

ps. wou vanochtend al helpen maar me pc was overleden "had met me vingertjes aan de software gezeten O-) "

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-12 13:59
Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2007 @ 22:21:
ten eerste: je kaart heeft welliswaar 3 uitgangen (2x DVI en een S/video' maar hiervan kunnen er maar 2 tegelijk gebruikt worden, je zal daartussen dus altijd moeten switchen met software. de gebruikelijke meegeleverde nvidia software doet al wonderen.
Quoted for Truth

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Verwijderd

dank je maar een toevoeging en hulp aan de topic starter is denk ik nog handiger dan dat

• Wabs
  • Niet online
haha, bedankt voor de tip maar ik werk al jaren met dual monitor dus die tips die jij geeft heb ik ook al geprobeerd. De monitor stond wel degelijk aan in het NVidia progsel.

dat werkte niet, toen vanalles geprobeerd. na een tijdje stond bij beeldschermen onder computer--> apparaatbeheer een 'standaard monitor' en in NVIDIA gaf het progsel alleen nog samsung + CRT aan.
dat wou dus nog neit werken.

stanaard monitor gewist en de drivers van de Neovo X17 geinstallerd (zoals het vroeger ook perfect werkte). Nogsteeds vond het nvidia verhaal dat het een CRT was.... geen beeld dus.

Nieuwe Nvidia drivers --> geen verschil.

beiden beeldschermen wissen uit apparaat beheer, reboot, opnieuw instaleren --> geen verschil, zelfde probleem.

Hierna nog een keer de monitor gewist in apparaat beheer, reboot (met de intentie er een standaard digitaal lcd beeldscherm van te maken) kom ik in windows zegt de pc niets meer over nieuwe hardware. 2e monitor wordt dus uberhaupt niet meer gezien. Hier kan ik dus ook geen drivers voor instaleren, en in Nvidia progsel staat dus logisch ook maar 1 monitor.

Het vreemde is dat als ik vroeger de PC opstarte (toen alles prima werkte) ik op beiden schermen het hele boot verhaal kreeg te zien (dus al vanaf de geheugen controle).
nu gebeurt dat ook niet meer. Ik denk dus niet dat het een probleem in windows is maar een probleem met de kaart zelf. of mis ik iets? zo ver ik weet heeft het ook niets met de bios of zo te maken. Is er een nieuwe firmware voor een 7600GT ergens te vinden of zo iets?

Ik vind het maar en raar probleem. Heb veel mee gemaakt maar dit is wel ff nieuw.

niet om het een of ander maar ik wist dat ik of de tv + 1 monitor of 2 monitoren kon doen en altijd moest switchen, dat was het hele idee, alleen tv voor tijdens een film, anders 2 monitoren. Alleen vanaf de poging terug te switchen werkt het 2e lcd scherm dus niet meer.

Scherm werkt dus nog wel, kaart kan over beiden kabels eeen signaal geven (wissel ik ze om, komt er nog wel signaal op de samsung, uit de 2e dvi poort) 2 dignalen lukt dus alleen niet. Klonen ook iet omdat de 2e monitor niet in appraatbeheer staat.

zucht... Toch bedankt voor het meedenken, misschien weet je nog wel een tip die ik zelf nog niet heb bedacht :)

Verwijderd

hmm probeer eens een ander kaartje en probeer daarmee je dualscreen setup te behalen als dat werkt zal er inderdaad iets met je eigen kaart aan de hand zijn.

en laatste redmiddel bij vermoedelijke software fouten waar je geen oplossing voor kan vinden:
nieuwe windows instalatie doen het kost een hoop tijd voor iets wat hoogstwaarschijnlijk maar 1 fout ingestelde optie inhoud (als dit niet werkt moet je echt aan hardware gaan denken)

en trouwens, ik krijg geen bootscreen op me secondary scherm bij bootup die krijg ik pas in windows :P dit was zo op een x1600 en een 8800gts bij mij

Hoop dat je hier nog wat aan heb, ookal heb je er zelf ook wel aan gedacht gok ik ;)

• Wabs
  • Niet online
mjah, wij komen beiden uit bij de zelfde conclusies....
ik was toch al vanplan mijn 7600GT in te ruilen voor een 8800GT maar ik kan maar geen winkels vinden waar deze op voorraad is.....
Heb nu geen 2e PCI-e kaartje om te testen.
Is het misschien een idee om de 2e pci-x 16x poort te gebruiken (A8N sli premium)?ga dat zo maar es doen, misschiend at dat iets oplevert.

vaag dat jij geen bootscreen hebt op beiden schermen, weet toch 100% zeker dat ik dat wel had. Maar ik vind het niet erg om te horen, kan dus betekenen dat niet alles stuk is! ;)

ik ga weer verder proberen, thnx iig.
als ik er uit ben laat ik wel ff weten hoe het is opgelost.

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-12 13:59
Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2007 @ 22:51:
[...]

dank je maar een toevoeging en hulp aan de topic starter is denk ik nog handiger dan dat
Het punt is dat de TS schrijft dat hij sinds het aansluiten van de TV op de TV-Out geen beeld meer heeft op zijn tweede scherm heeft en daar verbaasd over is. Dat kan ook helemaal niet meer, want zo lang die TV aangesloten staat op de TV-out gaat de tweede DVI aansluiting niet kunnen werken. Uit niets uit het topic blijkt dat hij de TV weer afgekoppeld heeft en dat is dan ook het probleem.

Je kunt namelijk maar twee schermen tegelijk bedienen met die grafische kaart. Dus of 2x op DVI op 1x op DVI en 1x op TV. Kortom, TV los halen.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Wabs
  • Niet online
tv heb ik al meteen losgehaald toen ik geen beeld kreeg. dus dat lost ook niets op.

Heb net de kart in de andere PCI-e aansluiting geprikt (SLI bord) maar dat mocht ook niet baten)

sluit ik trouwens mijn samsung niet aan en alleen de neovo, dan komt daar wel mooi beeld op maar in apparaat beher staat dan geen enkel beeldscherm meer weergegeven..... heel wazig.
De videokaart herkent het Neovo scherm totaal niet meer. Deze komt dus ook in de lijst met apparaten van de computer voor. Zelfs niet als dit het enige scherm is dat is aangesloten.

Verwijderd

probeer eens een herinstalatie van windows...

12 uur klooien aan dat ding en er nog niet uitkomen is erger dan 2 uurtjes herinstallen naar mijn mening

• Wabs
  • Niet online
jup, ga ik doen. Heb het nu alleen even druk met studie, dan maar even 1 monitor + laptop. Morgen of zo aan de herinstalatie. Ik laat het dan wel horen of het hielp.

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-12 16:43
Allereerst sorry voor de kick, maar na rondzoeken is dit het topic dat het meest ook mijn probleem benadert.

Hier thuis heb ik een standaard laptop staan met daarin een Nvidia GF FX Go5350. Deze videokaart heeft de mogelijkheid een extra monitor of (bij mijn weten is dit of ja) een tv aan te sluiten op de verschillende aansluitingen. Nu gebruik ik regelmatig beide functies. Als de laptop als pc gebruikt wordt maak ik altijd gebruik van dual-monitor. Voor het kijken van films gebruik ik de tv-out functie.

Dit gaf tot afgelopen weekend geen enkel probleem. Echter zijn we met een groep naar Center Parcs geweest ( :9~ ) waarbij mijn laptop diende als voeding van films voor de tv. Maar goed, omdat de tv's in dat soort huisjes altijd gaar zijn (en wij ook) zit je dan vaak een hoop te kloten om de juiste instellingen te krijgen. Ik maakte dan ook gebruik van zowel het programma Ultramon als van TV-tool. Jullie wellicht beide bekend.

Nouja, opzich ging het in het weekend alles goed. Maar toen ik gisteren mijn laptop weer thuis wegzette, mijn 2e monitor er op aansloot en alle normale instellingen hiervoor weer goed te zetten weigerde deze enig beeld te geven wanneer ik in Windows zit. Bij het opstarten van Windows geeft de 2e beeldbuis wél beeld, zoals altijd al het geval was. In de eerste fase van het opstarten werd het beeld normaliter ook altijd al gekloont.

Wat ik vervolgens gedaan heb is alle software verwijderd en puur vanuit Windows de instelling "Het Windows-bureaublad uitbreiden naar deze monitor" voor de 2e monitor aangevinkt. Geen resultaat.

Daarna heb ik wederom Ultramon geïnstalleerd, maar ook dit gaf geen enkel resultaat. Ook heb ik het geprobeerd met de bijgeleverde software van de videokaart, geen resultaat. Aan de instellingen van de videokaart heb ik overigens niets verandert gedurende lange tijd, dus eigenlijk kan dat het sowieso al niet zijn.

Ook is de de monitor gewoon in orde want bij het opstarten zag ik dus wel gewoon goed beeld.

Wat ik wel opmerkelijk vind is dat er bij apparaatbeheer 3 monitoren staan. De eerste is "plug-en-play monitor", wat het scherm is van mijn laptop. De andere twee staan opgelijnt als "standaardmonitor".

Wat houdt dit in? En was zie ik wellicht verder over het hoofd?

Ik hoop dat iemand me kan helpen! Alvast bedankt!
Pagina: 1