Sapphire HD3850 high cpu usage

Pagina: 1
Acties:
  • 797 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• flippo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-11-2023
Hoi,

Heb een probleem om de Sapphire hd3850 te laten werken.

Na omruil X1650 naar HD3850 werkt systeem zeer traag , minimum cpu usage 80%, Andere bestaande xp-installatie zelfde probleem , Nieuwe XP installatie idem.
Hi-cpu usage voor en na install video kaart drivers. Omruil kaart voor nieuwe geeft zelfde probleem.
Wat kan het probleem zijn. Ik kijk onder processen en zie "system idle process 99%" terwijl ik toch een cpu usage van min 80 heb...

Mobo asus A8R-MVP, athlon 3200+ , 1 gig memory ,

Verwijderd

Opzich ook niet heel handig, zo'n zware videokaart en dan zo trage processor enmaar 1 GB aan geheugen. Je hele systeem vormt een zware bottleneck voor je videokaart zonde man. Wat voor voeding heb je trouwens?

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

system idle process 99% geeft dus taakbeheer aan, met wat voor een programma zie je dan 80%?

Post een wat screenie van alle twee de programma's, zowel taakbeheer en het programma waar jij 80% mee ziet.

@hierboven

Hoor de cpu nog geen 80% te geven al heb je een 3200+, en dat het een bottleneck is heeft ook niks met het probleem te maken. Bovendien zou hij er best een hoop op vooruit zijn gegaan tov zijn 1650pro. ;)

Bottleneck verhaal begint ook een beetje een Cliché te worden, en hoeft niet bij elke post gezegd te worden die daar niks mee te maken heeft. ;)

[ Voor 48% gewijzigd door mad_max234 op 05-12-2007 02:50 ]

Verwijderd

zal best een background programmatje kunnen zijn die als een idioot zooi staat te laden zeker na een verse instal gaat de windows update tekeer en die is niet zo vriendelijk voor je pc in mijn ervaring, hoop gerammel en verhoogde cpu snelheden

heb je hem al wel eens een half uurtje staan "idlen" ? maybe dat ie het gewoon wat zwaarder heeft met zo'n monster kaartje en dat ie een keertyje moet uitdenken. als je cpu hierna nog steeds 80%+ gaat zou ik zelf denken dat je pc een beetje uit balans is Monster kaart en een cpu voor fluffy bunnies :P (geen zekerheid maar het is een mogelijkheid ;))

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

SgtStrider

Fractal Switchover!

(jarig!)
Zoals mijn collega's melden; zou het misschien kunnen komen door de tamelijk extreme onbalans in de GPU & CPU. Steek dus even wat extra centjes in een X2, of leen een CPU van een vriend of kennis. CPU load heeft vrij weinig met de videokaart te maken dunkt me (tenzij het GPU load is... ;))

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Verwijderd

http://www.microsoft.com/...ties/processexplorer.mspx , Waar haal jij die 80% vandaan? Graag Screenshots :)

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-06 10:13
Bovenstaande Processexplorer will do, waarschijnlijk staat er een HDD op PIO-mode (hardware interruptions). Is mij al zo vaak gebeurd, daar word ik gewoon bang van als ik er aan terugdenk.

Pentaxiaan

Verwijderd

Wat een crap die CPU bottleneck, heeft hier compleet niets mee te maken! Beter dat je je mond houdt dan iets te roepen wat nergens op slaat. Dat je performance in games wat lager zal liggen ok, maar je CPU load in een Windows 2D omgeving hoort niet te stijgen. Die PIO modus lijkt me nog wel het aannemelijkst.

Verwijderd

PIO-modus is ook het eerste waar ik aan denk als ik iemand na een verse install en drivers een absurd hoog CPU-usage heeft...

• flippo
Wel ik heb het gevonden.

Als ik bij device manager onder system devices de" microsoft UAA bus driver for high definition audio " disable zakt gelijk mijn CPU usage naar de 0 procent.

raar maar waar,
ik ben er maar weer blij mee

Gegroet en bedankt voor de moeite

Philip

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-06 10:13
Haha, eigenlijk wel logisch. De HD3850 heeft een passthrough bus naar de HD-Audio chipset voor de HDMI aansluiting. Je oude socket A 939 mobo heeft niet zo'n geluidschip, dus dat is vragen om moeilijkheden.

Pentaxiaan

• flippo
Kan mijn mobo socket 939 ook niks aan doen. 8)7
Hoeft windows niet gelijk over zijn zuiger te gaan toch ? :o
Het valt niet altijd mee om stapsgewijs met niet teveel geld je systeem up te graden.

P
Pagina: 1