Toon posts:

[ZyXEL i.c.m. Telfort] Verbinding valt continu weg.

Pagina: 1
Acties:
  • 7.163 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Er lijkt iets mis te zijn met mijn verbinding, op momenten dat ik normaal surf en gewoon wat rond klik op het web is er niets aan de hand, probeer ik een potje te gamen dan valt mijn verbinding om de haverklap weg. Ik zie dan ook het DSL lampje even knipperen op het modem in dit geval de ZyXEL P-2602HW (-D3A = ISDN versie)

Omdat ik niet over één nacht ijs wilde gaan heb ik het even een dag afgewacht om te kijken of ze misschien niet met werkzaamheden bezig waren o.i.d. dit lijkt niet het geval. Nu had ik de log files gisteren nog niet aan staan en dacht dat het misschien handig zou zijn dit te doen om het probleem op te sporen.

Nu kijk ik in mijn "System Maintainence" log en zie ik hetvolgende.

6 12/04/2007 20:16:31 board 0 line 0 channel 0, call 1585, C01 Incoming Call 1500000 CALL DETAIL RECORD
7 12/04/2007 20:16:04 board 0 line 0 channel 0, call 1577, C02 Call Terminated CALL DETAIL RECORD

Dit staat er onderhand een keer of vijftig in waarbij alleen het "call" nummer verandert. Nu dacht ik misschien iets mis met de VOIP verbinding die ik ook bij mijn Telfort abbo heb zitten, telefoon werkt prima kan gebeld worden en zelf bellen, geen probleem dus zou je zeggen. Echter staan de log files van de VOIP ook in de sectie "FSM" logs op het modem. Het lijkt dus eigenlijk ook niet iets met de telefoon te maken te hebben, maar dit was mijn eerste gedachte bij het zien van "incoming call"

Heb het modem al een aantal keer gereset, beschik over de laatste firmware, en heb ook geen andere computers in huis die in verbinding staan met het internet behalve mijn eigen. Deze heb ik gescanned op virussen met Avast resultaat "clean".

Google leverd wel resultaten op maar hebben mij nog niet tot een oplossing gebracht, iemand die me kan helpen.

Verwijderd

Heb je al een oplossing? Ik heb precies het zelfde probleem. Morgen wordt mijn telefoon geporteerd en geactiveerd. Ik heb er geen goed gevoel bij :( Zowel Internet als VOIP op een instabiel modem.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Meestal is een instabiele ADSL verbinding een gevolg van een slechte aansluiting. Of de afstand naar de centrale is dermate groot dat de lijnsnelheid door de ISP/telco vastgezet moet worden op een lagere snelheid een stukje onder wat je maximaal kan halen.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Zybertweak
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-10 18:44
Ik heb compuserve maar dat is ook babyxl als telfort geloof ik, en ook ik ondervind uitvallen van internet met name 's avonds is het raak. Ik heb de zyxel 2602 HW D1A(als ik het goed heb uit mijn hoofd). Ik had compuserve erover gebeld en die zeiden dat ik de modem zo dicht mogelijk bij het isra punt aan dien te sluiten. Heb hem niet in de meterkast maar wel bij het eerste normale aansluitpunt. En denk eigenlijk niet dat het daaraan ligt want als ik een lijnmeting doe dan ziet het er goed uit. Ook de snelheid is goed. Bovendien had ik de eerste paar weken goed internet zonder uitval. Heb van hun gelijk een andere modem toegestuurd gekregen. eerste dagen deed ie het goed maar ook nu valt het zo nu en dan weer eens uit. vanavond 3 keer. Ik ben geen grote downloader dus dat is het ook niet. Mijn ouders hebben nu ook telfort en dezelfde modem maar geen uitvallers. Hadden ze wel toen de telefoonkabel te lang was, zelfde symptomen. Ik overweeg nog de hoofdkabel in de meterkast door te knippen en 'm daar aan te sluiten. Als ik tijd heb dan doe ik dit en laat het resultaat hier weten.

• Cramthabam
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-11 08:28

Cramthabam

Leef en laat leven

Heeft iemand nog tips voor dit probleem?

Ik zit nu ook al een paar dagen met telfort. Internetten is geen probleem maar bij gamen valt de verbinding regelmatig weg.
In het modem zijn verder geen foutmeldingen te zien.

• Superseb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:25
Zybertweak schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 23:38:
Ik overweeg nog de hoofdkabel in de meterkast door te knippen en 'm daar aan te sluiten. Als ik tijd heb dan doe ik dit en laat het resultaat hier weten.
Het laatste wat je zegt is inderdaad een goede optie. Hoe weet je zo zeker dat het daar niet aan zou liggen? Wat voor lijnmeting heb je precies gedaan en wat kwam eruit?

[ Voor 51% gewijzigd door Superseb op 20-02-2008 20:54 ]

Verwijderd

Hallo, Ik heb dus presies hetzelfde probleem,om de paar minuten valt internet weg ,heel irritant me telefoon kan ik nog steeds niet activeren ik heb al 20 euro aan belkosten met de helpdesk en ik kom geen steek verder graag hoor ik wat het probleem is ,ik denk zelf dat het gewoon bij hun ligt omdat ik echt van alles geprobeerd heb en heel internet heb afgezocht naar een oplossing .Ook heb ik gezien dat wij echt niet de enigste zijn met dit probleem.
Met gamen valt hij weg met downloaden met skypen msn noem maar op .Zit er echt mee Ra Ra Wie weet de oplossing?

• Brainstorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-11 11:17
Ik had hetzelfde probleem 4 weken geleden. Telfort helpdesk gebeld, zij hebben eerst een controle van de lijn gedaan (1 week, loste het niet op) en daarna een nieuw modem + splitter gestuurd. Met het nieuwe modem en splitter was het probleem volledig weg. 1 van de 2 is waarschijnlijk defect geweest.

Kenmerken: verbinding valt iedere paar minuten weg, in de logs verschijnt de 'call terminated' melding (moet je de logging wel juist configureren). Als het modem op ADSL 1 geforceerd werd, was het probleem ook weg. Ik heb geen VOIP, afstand tussen het modem en het ISRA punt is maar 30 centimeter. Het had bij mij 1 maand perfect gewerkt voordat de problemen (plotsklaps) optraden.

Ik heb twee keer met de helpdesk moeten bellen (1 keer om het probleem te melden, diezelfde avond nog een keer om de resultaten van een of andere test van het modem te bespreken). Tip die de helpdesk medewerker aan mij gaf: bel voor dit probleem overdag, dan is namelijk 1 of andere netwerkbeheerder ook aanwezig zodat het probleem efficiënter opgepakt kan worden.

[ Voor 35% gewijzigd door Brainstorm op 23-02-2008 17:44 ]

Programmer's Drinking Song: 99 little bugs in the code, 99 bugs in the code, Fix one bug, compile it again, 100 little bugs in the code. (go to start if bugs>0)

Verwijderd

Hallo daar ben ik weer,Ik heb alle kabels ingekort vanaf het isra punt heb alle instellingen stap voor stap door genomen van het boekje van telfort,daar kwam ik 1 instelling tegen die niet volgens het boekje stond ik heb dit veranderd zodat het volgens het boekje juist zou moeten zijn ( modem uiteraard eerst gereset) daarna gesaved computer opnieuw opgestart en zoals het er nu uit ziet doet hij het naar behoren ik download nu bij nieuws groepen met 1,7 mb /s dus ik ben er nu blij mee ,maar nu weet ik dus niet of het ECHT aan de instellingen heeft gelegen Of dat Telfort naar mijn emails hebben geluisterd ik heb geen tegen bericht van hun gekregen of zij er wat aaan hebben gedaan .
Ik zal in het koret proberen uit te leggen wat ik heb veranderd bij de instellingen
Hooftstuk 3 van het telfort boekje blz39 ( onder XP)daar ben ik begonnen en op blz42 onderste plaatje (WINS tabblad) daar stond een vinkje bijmij op standaard en ik heb het veranderd naar NETBIOS via TCP/IP uitschakelen (zoals je het dus volgens het boekje zou moeten doen ) Dus nogmaals bij mijn werkt het nu ,voorhoelang dat moeten we maar afwachten natuurlijk ,En ik hoop dat het daaraan heeft gelegen mischien hebben jullie hier iets aan .Ik hou het in de gaten
Veel succes
GR Thieby

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-12 13:05

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Een OS heeft geen invloed op de internet verbinding tussen het modem en je provider. ^_^

Systeem specs

• KillerB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-09 10:36

KillerB

______

Brainstorm schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 17:36:
Ik had hetzelfde probleem 4 weken geleden. Telfort helpdesk gebeld, zij hebben eerst een controle van de lijn gedaan (1 week, loste het niet op) en daarna een nieuw modem + splitter gestuurd. Met het nieuwe modem en splitter was het probleem volledig weg. 1 van de 2 is waarschijnlijk defect geweest.

Kenmerken: verbinding valt iedere paar minuten weg, in de logs verschijnt de 'call terminated' melding (moet je de logging wel juist configureren). Als het modem op ADSL 1 geforceerd werd, was het probleem ook weg. Ik heb geen VOIP, afstand tussen het modem en het ISRA punt is maar 30 centimeter. Het had bij mij 1 maand perfect gewerkt voordat de problemen (plotsklaps) optraden.

Ik heb twee keer met de helpdesk moeten bellen (1 keer om het probleem te melden, diezelfde avond nog een keer om de resultaten van een of andere test van het modem te bespreken). Tip die de helpdesk medewerker aan mij gaf: bel voor dit probleem overdag, dan is namelijk 1 of andere netwerkbeheerder ook aanwezig zodat het probleem efficiënter opgepakt kan worden.
Ik heb dit probleem ook, alleen hoef ik er niet voor te gamen, hij doet het gewoon continu. Dit is sinds ik over ben naar de 20mb van telfort tov de 6mb tiscali wat altijd perfect werkte.
Het is wel zo dat er ongeveer 15m ronde telefoonkabel tussen mijn modem en ISRA punt zit waar ik helaas niks aan kan veranderen (appartementen complex).

Hoe forceer je het modem om op ADSL1 te gaan werken? Dan kan ik in ieder geval kijken of ik uberhaubt Internet heb, nu werkt het vrijwel niet.

• Superseb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:25
KillerB schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 08:41:
[...]
Hoe forceer je het modem om op ADSL1 te gaan werken? Dan kan ik in ieder geval kijken of ik uberhaubt Internet heb, nu werkt het vrijwel niet.
Via telnet:

wan adsl opencmd gdmt

• KillerB

KillerB

______

Ik wilde het net gaan proberen en toen kwam ik erachter dat ze me verbinding gefixed hebben bij Telfort :*) . Netjes op 17500 ingetraind en draait als een trein, ik ga hem dus maar niet terugzetten op ADSL1 ;) . Toch bedankt!

• Cramthabam
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-11 08:28

Cramthabam

Leef en laat leven

KillerB hebben ze bij jouw uit zichzelf gefixt of heb je ergens melding gemaakt.

Mijn verbinding werkt namelijk nog steeds niet fatsoenlijk. Modem zit met een orginele kabel van 20 cm op het isra punt aangesloten. De modem verzorgt gewoon het netwerk. Er zitten wat switches tussen maar dat kan het probleem niet zijn.

Dus iemand nog een idee?

• Zybertweak
Ik heb nu de speedtouch 780 aangesloten ipv de zyxel 2602hw-d1a . Vooralsnog niks uitgevallen. Ook zit me vriendin nu een tijd te bellen met voipbuster en ben ik tegelijkertijd een filmpje via bittorrent aan het downloaden. En dat terwijl het nu spits is op internet(viel altijd uit op spitstijden). Mijn conclusie is voor nu dat de Zyxel dus de boosdoener is. Maar ik wil het eerst even een aantal dagen aanzien of het toch niet aan de provider ligt. k denk dat ik mijn isp compuserve moet bellen om te vragen het weer hoger te zetten zoals in het begin:9Mbps down/1,1Mbps Up ipv de 6Mpbs/860kbps wat ik nu heb.. Ik betaal voor 8 down en 1 up maar ivm mijn verb problemen hadden ze die lager gezet wat niks verhielp.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Zybertweak schreef op maandag 10 maart 2008 @ 20:08:
Ik heb nu de speedtouch 780 aangesloten ipv de zyxel 2602hw-d1a . Vooralsnog niks uitgevallen. Ook zit me vriendin nu een tijd te bellen met voipbuster en ben ik tegelijkertijd een filmpje via bittorrent aan het downloaden. En dat terwijl het nu spits is op internet(viel altijd uit op spitstijden). Mijn conclusie is voor nu dat de Zyxel dus de boosdoener is. Maar ik wil het eerst even een aantal dagen aanzien of het toch niet aan de provider ligt. k denk dat ik mijn isp compuserve moet bellen om te vragen het weer hoger te zetten zoals in het begin:9Mbps down/1,1Mbps Up ipv de 6Mpbs/860kbps wat ik nu heb.. Ik betaal voor 8 down en 1 up maar ivm mijn verb problemen hadden ze die lager gezet wat niks verhielp.
Maar als hij nu omhoog gaat heb je kans dat het weer mis gaat natuurlijk. En upstream wordt niet hoger omdat je Speedtouch dat niet wil/kan in combinatie met het ADSL netwerk waarop je bent aangesloten. Dat is niet een al te beste combinatie om een hoge upstream te halen.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• KillerB

KillerB

______

Cramthabam schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 19:36:
KillerB hebben ze bij jouw uit zichzelf gefixt of heb je ergens melding gemaakt.

Mijn verbinding werkt namelijk nog steeds niet fatsoenlijk. Modem zit met een orginele kabel van 20 cm op het isra punt aangesloten. De modem verzorgt gewoon het netwerk. Er zitten wat switches tussen maar dat kan het probleem niet zijn.

Dus iemand nog een idee?
Late reactie:
Nee ik had ze gebeld, mijn ISRA zit hier in de kelder van het app. complex en de rest is ronde telefoonkabel. Niet ideaal natuurlijk en ze beweren bij Telfort dat daarom de verbinding ook instabiel is als ze hem op 20mbit zetten (6mbit werkte perfect).
Toch blijf ik het een vreemd probleem vinden omdat als je verder van de centrale zit je snelheid gewoon simpelweg omlaag gaat door verliezen, waarom deed mijn modem het dan toch niet op b.v. 4mbit waar die op intrainde tijdens de probleemtijd?

Maargoed, de technische dienst heeft mijn snelheid naar beneden getrokken en nu werkt het dus prima. Feedback van de helpdesk ijlt alleen ontzettend na. Ik werd 2 weken na de oplossing pas geïnformeerd dat het opgelost was. Tijd tussen melding en oplossing was ongeveer een week.

• mouragio
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-10-2020
Hoi allemaal,

Ook even aangemeld om mijn ervaring te delen; heb sinds 2 a 3 weken zelfde probleem.

eerst 2 a 3 keer op een avond de modem reset ... in de logs een disconnect.
Gisteravond was het helemaal erg... helemaal geen verbinding meer vanaf een uur of 18:30 (het is altijd/meestal in de spits).

Nu was ik het gisteravond het zat; dus heb even mijn oude eminent modem aangesloten. Deze geconfigureerd voor telfort; en trainde netjes in (wel op 4500 ipv de oude 10000 kbps); en daarna geen last meer van wegvallen. Helaas nu even geen voip.

Ik denk dat bovenstaande verhalen dus wel waar zijn.... dat het modem te hoog intraint en dat daardoor de lijn instabiel word. mijn DSL line status op dit moment (een dag later; ik heb de Zyxel weer aangesloten)

noise margin upstream: 7 db
output power downstream: 22 db
attenuation upstream: 14 db
tone 0- 31: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 32- 63: aa ab bb cb cc cb bb bb aa aa a9 98 87 76 00 00
noise margin downstream: 7 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 37 db
tone 64- 95: 77 99 9a ab bb bb bb bb bb bb bb ba aa aa aa a9
tone 96-127: a9 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 128-159: 99 99 99 99 99 99 88 88 88 88 88 88 88 88 77 77
tone 160-191: 87 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 76 66
tone 192-223: 76 66 66 76 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 67 66
tone 224-255: 67 67 67 77 76 46 77 77 77 76 77 77 77 27 77 75
tone 256-287: 06 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 87 88 78 88 88
tone 288-319: 88 88 88 88 88 87 55 78 88 88 88 88 88 88 88 87
tone 320-351: 77 52 25 77 77 77 77 78 77 77 75 77 77 77 77 55
tone 352-383: 67 77 76 77 77 77 66 76 66 66 66 76 77 66 67 66
tone 384-415: 66 66 65 25 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 55
tone 416-447: 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 44 42 45 44 42 23
tone 448-479: 44 44 44 44 44 44 34 44 44 23 32 22 22 22 22 22
tone 480-511: 22 22 22 21 12 20 22 22 01 21 11 00 00 00 00 00

De noise margin downstream: 7 db is dus nu al vrij laag.... ik heb het even niet gezien toen de resets er elke keer waren... maar ik vermoed dat hij toen onder de 6 db zat.

Zou een andere modem (Draytek vigor een oplossing bieden? (ik heb een vermoeden van niet)

Gegevens:
internet plus bellen telfort
modem Zyxel P-2602HW-D3A

• mouragio
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-10-2020
Toch nog even een update... heb al een tijdje een draytek vigor draaien... nergens geen last meer van.... Zyxel is dus de boosdoener....

• Zybertweak
Is alweer een tijdje terug maar bij mij was ook de zyxel de boosdoener. Ik heb nu al ruim een half jaar de speedtouch780(zelf gekocht marktplaats) en daarmee heb ik geen enkel probleem. Heb met compuserve gebeld maar die willen de zyxel niet ruilen voor een speedtouch, ze hebben alleen maar Zyxels. En dat terwijl het voor mij overduidelijk is dat de zyxel apparaten niet deugen!. Ook mijn ouders die telfort hebben kregen problemen met uitvallen telefonie. Was ook gelijk opgelost toen ik een speedtouch780 voor ze kocht. Dus nogmaal een bevestiging dat die zyxels niet deugen! Collega op me werk had ook hetzelfde met compuserve, ook hun hebben het opgelost met een speedtouch780. Er zijn vast ook andere goede modem merken maar deze speedtouch780 waren de goedkoopste opties op marktplaats als je draadloos en voip wilt... nadeel is dat je 2 voip accounts bij 1 provider in die modem kan stoppen, bij de zyxel is 2 apparte mogelijk, dus gebeld worden op belbudget en uitbellen met voipbuster. Ik heb voipbuster en heb een telefoonnummer van ze dus dat was voor mij geen probleem.

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-11 04:21
een vriend van mij had hetzelfde probleem. Je kan twee dingen doen:

1. Modem vervangen door een fatsoenlijke
2. Modem laten intrainen op een lagere waarde (google hiervoor).

Optie 1 kan ik je aanraden, want bij die vriend deed portforwarding het ook niet lekker tot het modem vervangen was.

Verwijderd

Mijn ervaring met een Zyxel P-2602HW-D1A firmware V3.40(AJZ.4) en lager is dat je de logging van het zyxel modem moet uit zetten. Anders verstoort het aanmaken log entries je verbinding. Dit gebeurt ook als je de configuratie opslaat via de web interface.

Voor debugging gebruik ik nu Wireshark en http://www.zyxel.com/web/...D=3894&pid=20060307101435

mvg

Walter
Pagina: 1