Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• ken536
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 14:52
Is het mogelijk om een TomTom met ingebouwde gps te gebruiken als gps muis (via usb)?

Na googlen heb ik hier niks op gevonden.

Iemand een idee?

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-11 12:53

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Volgens mij draaien alle TomTom Go's en One's nog steeds op Linux. Als dat het geval is, dan zou het mogelijk moeten zijn om een API (heten die dingen zo?) te schrijven die de gegevens van de GPS chip naar de USB zou moeten transporteren.

Theoretisch is het dus goed mogelijk, zou ik zeggen....

Nu alleen de praktijk nog.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• ken536
En waarschijnlijk komt het dan ook neer op het reflashen van de tomtom, waar ik geen zin in heb.

Maar het is zoals ik waarschijnlijk al verwachte dus geen 'standaard' mogelijkheid.

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-11 12:53

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Nope

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Een TomTom draait alleen Linux als ie niet aan een PC verbonden is. Zodra de TomTom aan de USB hangt, dan schakelt hij zichzelf grotendeels uit. Hierdoor laadt de batterij op.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• AaiGht
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-10 21:03
mij lukt het niet, heb ook wat gekloot, maar geen resultaart

[ Voor 255% gewijzigd door AaiGht op 07-12-2007 17:07 ]

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Met mijn Go300 lukt het om de informatie die normaal op het Tomtom scherm staat op het computerscherm weer te geven. Helaas is mijn USB kabel niet lang genoeg, dus ik kan niet kijken of de GPS ontvangst ook real-time is, maar ik kan op de computer zien waar ik de Tomtom heb uitgezet de laatste keer.

Ik gebruik gewoon de 'TomTom Home' software, en hij vroeg nog iets extra's de downloaden voor deze functie, weet helaas niet wat.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• ken536
Nou geen geouwehoer, maar gewoon even een muisje besteld :)

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Resistor schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 22:13:
Met mijn Go300 lukt het om de informatie die normaal op het Tomtom scherm staat op het computerscherm weer te geven. Helaas is mijn USB kabel niet lang genoeg, dus ik kan niet kijken of de GPS ontvangst ook real-time is
Nee, de GPS in HOME is gefaked.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Pagina: 1