Toon posts:

IBM X31 Geheugen probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Al een tijdje heb ik wat problemen met mijn IBM X31 standaard configuratie alleen het geheugen is veranderd waar ook volgens mij de fout aan ligt.

Het geheugen dat er nu inzit is: Swissbit 512MB PC2700 DDR

Als ik de laptop opstart gaat die de ene keer wel aan en de ander keer niet dan gaat die piepen, 4 kleine piepjes

Wat is nou precies het probeem ligt het dan toch aan het geheugen?

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Memtest86 al gedraait?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb de ultimate boot cd gebruikt met vier verschilllende geheugen test programma's gaven allemaal geen fouten aan

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-03 20:50
Misschien het volgende?

http://www-307.ibm.com/pc...lenovo&lndocid=MIGR-44114

Four cycles of four short beeps and a blank screen. System board. ( secure chip)

Verwijderd

Topicstarter
Four cycles of four short beeps and a blank screen.

* System board. ( secure chip)

Die moet het zijn dan

Iemand enig idee wat het ongeveer in houd? En die chip kan ik vinden op het moederbord neem ik aan?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2007 21:10 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:40

Thandor

SilverStreak

Wat als je de geheugenmodule er weer uit haalt? Wat als je alleen de 'nieuwe' geheugenmodule gebruikt? Wat krijg je dan voor resultaten? Het merk 'Swissbit' zegt mij trouwens niet zoveel, wellicht dat er toch enige incompatibiliteit is tussen het moederbord en het geheugen. Wellicht kun je daar wat over vinden als je kijkt welke chips er op die module zitten.

Dit is overigens een PMG kwestie, ik schop het daarom richting Processors, Mobo's & Geheugen :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
Nieuwe geheugen module heb ik nog niet maar ben die van plan om wel te gaan kopen omdat ik denk dat daar het probleem ligt, maar moet het wel zeker weten anders koop ik het voor niks..

Maar 4x kleine piepen betekent volgens de link die iemand mij gaf Security Chip heeft het daar verder niet mee te maken??
Pagina: 1