2900XT probleem?

Pagina: 1
Acties:

• Kohen
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-06 09:15

Kohen

Vaak ben je te bang!

Topicstarter
Beste luitjes hier even wat specs van de pc die ik nu hier heb,

Asus 2900xt
Asus P5E3 deluxe wifi-ap
Intel Core2 Quad Proc Q6600
Kingston DDR3 2gig
WinXP pro sp2 legal

Het volgende doet zich voor, ut3 draaid perfect maar crysis draaid dus totaal niet, stotter al als hij nog aan het laden is. Logo alles, terwijl hij het bij ut3 perfect doet.

Windows is geupdated, mobo alles geinstalled chipset heel de meuk, videokaart ook tevens geupdate geen verschil, ander geheugen geprobeerd. Geen problemen.

Heb nog geen andere zware games voor de hand om te testen... Iemand een idee wat dit kan zijn??

bedenk net dat ik even video kaart kan wisselen ga dat even doen maar ideeen zijn welkom oplossingen al helemaal.

Grtz Koen

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-07 18:39

Krizzie

Progressive Music \o/

Crysis is gewoon zwaar, er is geen enkele kaart die crysis in volle glorie kan draaien op het moment. ;)

Geluidswolk

Verwijderd

Ik heb nog nooit zo'n zwaar spel als Crysis in handen gehad.
Ik denk dat bijna niemand het op hoge kwaliteit goed kan draaien.
Zelf heb ik een 8800GTX maar die heeft moeite met medium/high op 1920x1200 (DX10).

Call of Duty 4 draait echter op zijn allerhoogst als een zonnetje (60-70 FPS)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2007 20:57 ]

• Surgue
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Op welke settings speel je ze dan?

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

Crysis kan je vergeten met huidige hardware voorlopig, tenminste op very high in dx10 in high res.

Je kan in dx9 speklen met deze cfg:

sys_spec_GameEffects = 3
sys_spec_ObjectDetail = 3
sys_spec_Particles = 3
sys_spec_Physics = 3
sys_spec_PostProcessing = 3
sys_spec_Quality = 3
sys_spec_Shading = 3
sys_spec_Shadows = 3
sys_spec_Texture = 3
sys_spec_VolumetricEffects = 3
sys_spec_Water = 3
sys_spec_Sound = 3

q_renderer = 3

r_sunshafts = 1
r_colorgrading = 1
r_UsePOM = 1
r_TexturesStreaming=0
r_UseEdgeAA = 1
r_WaterGodRays = 1

e_water_ocean_fft = 1
e_water_tesselation_amount = 10
e_detail_materials_view_dist_xy = 4096
e_detail_materials_view_dist_z = 256
e_view_dist_ratio_vegetation = 45

es_DebrisLifetimeScale = 1

g_battleDust_enable = 1
g_ragdollDistance = 40
g_ragdollMinTime = 20

q_Renderer = 3
q_ShaderFX = 3
q_ShaderGeneral = 3
q_ShaderGlass = 3
q_ShaderHDR = 3
q_ShaderIce = 3
q_ShaderMetal = 3
q_ShaderPostProcess = 3
q_ShaderShadow = 3
q_ShaderSky = 3
q_ShaderTerrain = 3
q_ShaderVegetation = 3
q_ShaderWater = 3

e_vegetation_sprites_distance_ratio = 1.5

r_MotionBlur = 0

cfg maken (nieuw text bestand) en in de game dir zetten. en dan play dx9, het ziet er echt goed uit !

BTW, wat haal jij in UT op 1600x1200x16 AF max IQ ? vaak 38 fps of lager? Ik en anderen hebben met de HD3xxx te maken met vervelende framerate drops..

Niet op voorraad.

• Kohen

Kohen

Vaak ben je te bang!

Topicstarter
Het is namelijk zo dat het spel als ik nog maar begin met laden al stotter

dus alle logo's die gaan komen het menu werkelijk alles..... dus niet zo zeer de instellingen want die boeien op dat moment nog niet

zwaar of niet deze pc moet het doen want mijn pc (dual core 6400 + ati 1950xtx +2 gig) werkt ook ... vlekkeloos .. ok niet alles op high maar doet het wel ..

dus zit te denken meer aan drivers oid maar kan er niet bij hoe dat nu kan en wat er dan fout zit

• ZalmanLuci
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-02-2025
Kohen schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 22:21:
Het is namelijk zo dat het spel als ik nog maar begin met laden al stotter

dus alle logo's die gaan komen het menu werkelijk alles..... dus niet zo zeer de instellingen want die boeien op dat moment nog niet

zwaar of niet deze pc moet het doen want mijn pc (dual core 6400 + ati 1950xtx +2 gig) werkt ook ... vlekkeloos .. ok niet alles op high maar doet het wel ..

dus zit te denken meer aan drivers oid maar kan er niet bij hoe dat nu kan en wat er dan fout zit
Misschien windows weer vers installeren.

Verwijderd

Opzich wel op te lossen door drivers. Heb zelf getest dat alle drivers van versie 7.5 tot 7.9 waardeloos met deze kaart liepen. Nou heb ik zowel de 2900 xt en 2900 GT uitgetest met Omega drivers(rad_w2kxp_omega_38360, bestand versie 7.0.4.0) en met catalyst drivers (7-10_xp32_dd_ccc_wdm_enu_53250, bestand versie 8.421.0.0) en werkte perfect. Meer spellen als crysis, bioshock en World in conflict liepen beter en ik had geen last meer van errors en dat Catalyst niet op wilde starten en foutmelding gaf.

Maar zoals de rest al zegt, Crysis zou je mayby net alles op High kunnen in stellen onder DX 9 en dan nog niet eens met AA etc.

Probeer t uit, mayby werkt t ook bij jou!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2007 01:25 ]

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:39
Tjah, met mijn 8800 gtx @ 630/2000 en c2d E6600 @ 3.2 ghz draai ik crysis ook maar met 35-40 fps(wat speelbaar is overigens). Maar wel dx9(winxp nog) met alles high, 2*AA en 1680*1050.

http://specs.tweak.to/16567

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-06 10:13
Mijn overgeclockte 2900Pro draaid hem easy (~30fps) op high @ 1400x900, en grotendeels zijn alle DX10 toeters ook enabled dus dat zal het echt niet zijn.

Heb je de 2900 van genoeg kabels voorzien (2x 6pins minimaal, liefste nog 1x 6pin + 1x 8pin). Is je voeding goed genoeg? Heb je de kaart mischien overgeclocked? Want als ATI vind dat je hem te weinig stroom geef, zet hij de clocksnelheden verdomt laag.

Pentaxiaan

Verwijderd

Heb je misschien 8AA enabled?
want dan gaat tie bij mij ook stotteren

Edit: crysis AA bedoel ik ;)

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2007 20:44 ]

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-07 21:17

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2007 @ 18:54:
Heb je misschien 8AA enabled?
want dan gaat tie bij mij ook stotteren
Ja incombinatie met AA in Crysis zelf? Want dat werkt niet samen. Dat vreet FPS. En er is geen verschil :).

• Kohen

Kohen

Vaak ben je te bang!

Topicstarter
Mjah da tis het probleem niet het probleem zit hem er al in nadat ik het spel opstart. Dus je eerste EA logo zeg maar....

daar gaat alles al stotterig met alles,

nog even wat tests gedaan.

Op mijn andere bak c2d 6600 zat een 1950xtx die heb ik om gestekkert in de andere bak

ok mijn kaart doet het wel dus het probleem zit hem puur in die videokaart want op mijn bak wil hij dus ook echt niet (oude)

Snap er de ballen niet meer van.
Ga nog wel even proberen wat t-rex1 staat hopelijk geeft dit de oplossing.

Vandaag volgt er meer...

Verwijderd

ok mijn kaart doet het wel dus het probleem zit hem puur in die videokaart want op mijn bak wil hij dus ook echt niet (oude)
Heb je dezelfde drivers daarop staan? Kan nog steeds een driver issue zijn dan he.

• gerre22
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-07 17:06
Ik had hetzelfde stotter probleem als u, ik heb dit opgelost met de dualcore optimizer van AMD.
Ik realiseer me ten volle dat je er een C2Q in hebt zitten. Dus mss eens bij intel gaan kijken of die ook zo een progje op hun site hebben staan.

• Kohen

Kohen

Vaak ben je te bang!

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2007 @ 01:23:
Opzich wel op te lossen door drivers. Heb zelf getest dat alle drivers van versie 7.5 tot 7.9 waardeloos met deze kaart liepen. Nou heb ik zowel de 2900 xt en 2900 GT uitgetest met Omega drivers(rad_w2kxp_omega_38360, bestand versie 7.0.4.0) en met catalyst drivers (7-10_xp32_dd_ccc_wdm_enu_53250, bestand versie 8.421.0.0) en werkte perfect. Meer spellen als crysis, bioshock en World in conflict liepen beter en ik had geen last meer van errors en dat Catalyst niet op wilde starten en foutmelding gaf.

Maar zoals de rest al zegt, Crysis zou je mayby net alles op High kunnen in stellen onder DX 9 en dan nog niet eens met AA etc.

Probeer t uit, mayby werkt t ook bij jou!
Dit werkte !!! super! zit hem gewoon in die omega driver .. geen idee wat het voor extra geeft maar dat is dus wel wat hij nodig heeft. Super bedankt! kunnen we eindelijk verder _/-\o_

Topic kan dicht -> slotje

Voor de mensen die het laaste bericht lezen even dit Download en install
Omega drivers(rad_w2kxp_omega_38360, bestand versie 7.0.4.0)
catalyst drivers (7-10_xp32_dd_ccc_wdm_enu_53250, bestand versie 8.421.0.0)

Dan werkt alles!

Verwijderd

Beter :)
Pagina: 1