php variabelen naar c#

Pagina: 1
Acties:
  • 238 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedoeling is dat er aantal parameters doorgestuurd worden via GET Request van een php pagina. Deze parameters moeten doorgegeven worden aan een tooltje dat in c# is geschreven en een server is die een connectie met een databank onderhoudt.
Is het mogelijk om parameters vanuit php door te geven aan een c# klasse en het resultaat terug te schrijven naar de php pagina. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ehm een command line c# tooltje maken die command line parameters accepteerd en iets op zijn stdout schrijft wat je weer uitleest in php?

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daspeed
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:52
Ik denk dat je iets duidelijker moet zijn in wat je precies wilt. Het versturen van een GET-request met php naar C# is natuurlijk geen doel op zich ;)

Als je vanuit php wil communiceren met iets wat geschreven is in C# dan zou je dat o.a. kunnen doen met bijv een webservice of als je allebei op dezelfde windows machine draait eventueel nog via COM. Er zullen nog wel andere manieren zijn, maar dan moet je denk ik eerst even wat helderder zijn over wat je precies wilt bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DrClearbottom schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 21:02:
Ik denk dat je iets duidelijker moet zijn in wat je precies wilt. Het versturen van een GET-request met php naar C# is natuurlijk geen doel op zich ;)

Als je vanuit php wil communiceren met iets wat geschreven is in C# dan zou je dat o.a. kunnen doen met bijv een webservice of als je allebei op dezelfde windows machine draait eventueel nog via COM. Er zullen nog wel andere manieren zijn, maar dan moet je denk ik eerst even wat helderder zijn over wat je precies wilt bereiken.
De bedoeling is dat een externe sms-dienst , de nummer en de inhoud van de sms(die aan een bepaald formaat moet voldoen) gecontroleerd worden door een c# tool. Nu kan deze externe sms-dienst de sms-alleen doorsturen via http door een GET request te doen op een php pagina. Nu moet het antwoord van de php-pagina een xml vorm hebben met enkele eigenschappen die uit de database gehaald moeten worden door de geschreven c# tool.
Ik ben hier volledig nieuw in en mogelijks zijn er nog andere oplossingen voor mijn probleem .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daspeed
Dus de flow is zoiets?
code:
1
2
3
4
5
[externe sms-dienst partij] --smsbericht via GET request--->[php-pagina van jullie]---
                      ^                                      |   ^                    |
                      |                                     |   |                     |
                      |                                     [C# tool]                 |
                      ---------------------------------xmlresponse------------------
Nu kan deze externe sms-dienst de sms-alleen doorsturen via http door een GET request te doen op een php pagina.
Moet dit perse een php-pagina zijn en zo ja, waarom precies?

[ Voor 17% gewijzigd door Daspeed op 04-12-2007 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DrClearbottom schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 21:34:
Dus de flow is zoiets?
code:
1
2
3
4
5
[externe sms-dienst partij] --smsbericht via GET request--->[php-pagina van jullie]---
                      ^                                      |   ^                    |
                      |                                     |   |                     |
                      |                                     [C# tool]                 |
                      ---------------------------------xmlresponse------------------

[...]

Moet dit perse een php-pagina zijn en zo ja, waarom precies?
neen ,dit hoeft geen php-pagina te zijn. De enige gegevens die ik verlopig heb meegekregen is dat de sms van exterene sms-dienst mij toegestuurd wordt via http aan de hand van GET request. Schema is inderdaad zoals jij het weergeeft !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daspeed
Verwijderd schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 21:50:
[...]

neen ,dit hoeft geen php-pagina te zijn. De enige gegevens die ik verlopig heb meegekregen is dat de sms van exterene sms-dienst mij toegestuurd wordt via http aan de hand van GET request. Schema is inderdaad zoals jij het weergeeft !
oké, als je ook over de code of library beschikt van de c# tool dan zou je een aspx-pagina kunnen maken die de meegegeven parameters uit de querystring haalt en gewoon rechtstreeks gebruik maakt van de C# classes (waarnaar je dan een reference legt in het geval van een library).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:55
wat drclearbottom zegt.
Tja, als je verder niets zinnigs toe te voegen hebt, zeg dan niks ?

[ Voor 62% gewijzigd door whoami op 05-12-2007 09:09 ]

Pagina: 1