Geluidskaart 44.1 passthrough en auto switching

Pagina: 1
Acties:

• xs4me
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-02 13:16
Hallo Tweaks,

Ik heb me de afgelopen maand(en) suf gezocht, ook op dit forum waar het regelmatig in voorbij kwam, maar niemand een antwoord had.

Dus bij deze voel ik me genoodzaakt om heel specifiek op dit onderdeel een topic te openen.

Wat ik bedoel is het dat ik een geluidskaart zoek met goede kwaliteit, uiteraard, maar daar zijn er genoeg van. Wat geen enkele producent netjes op z'n site vermeld is of de kaart ook in staat is de source te herkennen en vervolgens de juiste stream door te sturen.

Dus 44.1Khz doorsturen 1:1 als ik een CDtje opzet bijvoorbeeld, maar vervolgens ook switched naar DTS of DD als ik een film aanzet.

Er zijn genoeg kaarten die je op 44.1Khz kunt zetten en netjes ongecodeert doorstuurt naar m'n receiver. Maar dan moet je het handmatig instellen en dat zoek ik niet.

Heb al zitten kijken naar AuzenTech, M-Audio, AudioTrak, Esi, Juli@, Asus, E-Mu etc ...

Iemand die dit weet of een ervaring heeft?

Er zal toch wel iemand zijn die het weet :)

Primaire doelen zijn met name Muziek en Films. Games op de 5e plaats ofzo :P

Gr,
Xs.

[ Voor 3% gewijzigd door xs4me op 04-12-2007 20:36 ]

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:02

Hertog

Aut bibat, aut abeat

xs4me schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 20:34:
Er zijn genoeg kaarten die je op 44.1Khz kunt zetten en netjes ongecodeert doorstuurt naar m'n receiver. Maar dan moet je het handmatig instellen en dat zoek ik niet.
Hoe bedoel je dit? Als je passthrough aan hebt staan doet hij dat toch ook gewoon bij films, dus hoef je het alleen maar een keer aan te zetten.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• xs4me
Ja, als jij het zegt geloof ik je ... maar dat weet ik dus niet en om nou eerst 100+ euro uit te geven om daar achter te komen :)

Maar als ik de topics lees over de Auzentech X-Plosion en Club3D Agrippa DTS dan lees je dus dat je hem handmatig elke keer aan moet passen naar bijv. 44.1Khz, DTS etc ...
En blijft het de vraag of hij hem stiekem toch niet gewoon als 48Khz doorstuurt.

Dat is dus niet zo ? Je stelt gewoon in dat je geen encoders wilt gebruiken en alles 1:1 doorstuurt zodat m'n receiver herkent wat het is ?

[ Voor 8% gewijzigd door xs4me op 04-12-2007 20:47 ]

• xs4me
Dit bedoel ik:

Afbeeldingslocatie: http://www.mano-id.com/images/2.png
Genoeg instellingen, maar ik zie dat je presets kunt maken ... niet dat je hem zet op automatisch en vervolgens gewoon in kunt stellen hoe bepaalde sound opties moeten klinken, zoals Sub instellen etc ...

Afbeeldingslocatie: http://www.mano-id.com/images/1.png

Zoals je ziet moet je het handmatig instellen ... tenminste, voor zover de reviews en screens tot op heden gaan ... en ik begin zo langzamerhand door de bomen het bos niet meer te zien.

[ Voor 7% gewijzigd door xs4me op 05-12-2007 01:30 ]