Games crashen continue

Pagina: 1
Acties:
  • 566 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Thrilled
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08-2024
Hallo ik heb een probleem..

# Geef aan om welk spel het gaat.
Call of Duty 4, Crysis, LOTR Battle for Middle Earth, C&C Generals, Fire Department 3, Need for Speed Carbon, PKR (dit zijn alle spellen die op deze pc zijn geïnstalleerd)

# Wat het probleem is.
Elke keer als ik een spel wil spelen krijg ik na verloop van tijd een foutmelding. Geen bijzondere, maar élke keer de standaard foutmelding van windows, of ik een rapport wil verzenden of niet.
Bij Call of Duty en Crysis gebeurd dit al na hooguit een minuutje, Generals kan ik heel lang door spelen, en bij Fire Department 3 gebeurd dit gelijk al als ik op Start Game klik (intro filmpjes draaien allemaal zonder problemen, pas wanneer ik zelf wat wil doen gaat het mis).
Als ik zoek naar de gegeven foutmeldingen komt er niks naar boven.. ik heb talloze nieuwe patches gezocht, nieuwe cracks, nieuwe drivers (van mn moederbord chipset, videokaart, geluidskaart)

# Welk besturingssysteem je draait, en in het geval van Windows, welke “service packs” je hebt geinstalleerd.
Windows XP Home Edition 2002 Service Pack 2 (Direct X 9.0c)

# Je systeem specs zo volledig mogelijk!
- AMD Athlon XP, 2133 MHz (2600+)
- MB: MSI KT6-V (MS-7021)
- Chipset: VIA VT8377
- 1024 MB ram
- NVIDIA GeForce 6800 GS/XT (256 MB)
- C-Media CMI8738/C3DX Audio Device
- 80 GB 7200 RPM harddisk
- Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC

Ik snap er echt niks van. Ik ben geen die-hard GoTter dus heb geen onderdelen hier liggen om te testen en vervangen etc.. heb ook 0,0 verstand van dat hele gebeuren, de gegevens van de pc haal ik uit Everest, een of ander programmatje.. Tevens zijn het niet allemaal illegale spellen, ik heb ook zat legale spellen die net zo moeilijk doen als de rest. De spellen hebben het altijd gedaan, zonder problemen en ik heb geen idee wat de problemen getriggerd kunnen hebben.

Ik hoop echt dat iemand hier dé oplossing heeft.. :'(

• Sypheron
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:29
Welke foutmelding geeft het systeem dan? Volgens mij zit er toch een knopje bij om de details van het probleem te bekijken?

Kun je de foutmeldingen terug vinden in je eventlog?

Start -> Uitvoeren -> Eventvwr, en dan een van de drie tabbladen?

• Thrilled
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08-2024
Fire Department 3:
Vastgelopen toepassing: firesplash.exe, versie: 0.0.0.0, vastgelopen module: firesplash.exe, versie: 0.0.0.0, vastgelopen op: 0x00082bd9.

CoD 4:
Vastgelopen toepassing: iw3sp.exe, versie: 0.0.0.0, vastgelopen module: iw3sp.exe, versie: 0.0.0.0, vastgelopen op: 0x0022e837.

NFSP:
Vastgelopen toepassing: nfsc.exe, versie: 0.0.0.0, vastgelopen module: nfsc.exe, versie: 0.0.0.0, vastgelopen op: 0x0029ceb1.

Crysis:
Vastgelopen toepassing: crysis.exe, versie: 1.1.1.5767, vastgelopen module: cryanimation.dll, versie: 1.1.1.5767, vastgelopen op: 0x0000556e.

PKR:
Vastgelopen toepassing: pokerapp.exe, versie: 1.0.0.1, vastgelopen module: ntdll.dll, versie: 5.1.2600.2180, vastgelopen op: 0x000106c3.

Ik wordt er zelf niet veel wijzer uit in ieder geval :P En als ik het nummer opzoek (bijvoorbeeld 0x00082bd9) vind ie niks..

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02:32

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Aangezien het bij alle spellen gebeurt is wel redelijk uit te sluiten dat het aan de spellen ligt. Blijft over andere soft en hardware. Dat het probleem zich redelijk random voordoet is meestal een teken van een hardwarematig probleem. De meeste hardware problemen zijn een temperatuur probleem of brak geheugen.

Wat je dus eigenlijk even zou moeten doen is de temperatuur meten en het geheugen controleren. Ik zou bij het geheugen beginnen omdat dit redelijk makkelijk is. Draai memtest86 even een flinke tijd (als in een paar uur) om te zien of je geheugen klopt.

Memtest moet je van een bootable device draaien.. Een diskette, cd of usbstick is voldoende.

[ Voor 7% gewijzigd door Janoz op 05-12-2007 13:13 ]

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'