[ASP] plaatjes uit e-mail halen

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kartoenweb
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-09 20:02
hallo,

Ik heb een vraag. is het mogelijk om met een e-mail server (zelf in beheer) en eigen webserver via asp uit een plaatje uit een gestuurd mailtje te halen. en de plaatjes op de www root te zetten. en in een db te zetten.

zoja hebben jullie tips. in welke richting ik moet zoeken.
waarschijnlijk moet ik met een socket contact maken met de pop3 server.
Maar geen idee hoe ik dat zou kunnen doen.
ik aardig wat verstand van asp.

Hopelijk willen jullie mij een stapje helpen.

[ Voor 3% gewijzigd door kartoenweb op 04-12-2007 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:30

TeeDee

CQB 241

De afbeeldingen c.q. attachments zouden zomaar eens Base64 encoded kunnen zijn. Als het mailtje niet direct verwerkt wordt, en je kan via ASP bij die map komen, zou je het mailtje moeten kunnen ontleden en de afbeeldingen via Bas64 decode uit de mail kunnen halen.Dan middels FileSystemObject de afbeelding in je wwwroot plaatsen.

Zo voldoende op weg geholpen?

Makkelijkste is: maak een windows service in VB6 of VB.net (of C# natuurlijk) en zorg ervoor dat deze toegang heeft tot de mailbox. En dan ook met Base64 en- /decoding aan de slag.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kartoenweb
TeeDee schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 20:43:

Makkelijkste is: maak een windows service in VB6 of VB.net (of C# natuurlijk) en zorg ervoor dat deze toegang heeft tot de mailbox. En dan ook met Base64 en- /decoding aan de slag.
Ik heb totaal geen verstand van VB6,VB.net of C#.
zou je het ook anders kunnen doen. dus een ander mail programma die het kan ontleden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 07:55

SeatRider

Hips don't lie

ASP is een serverside script, dat geparsed wordt op het moment dat ie (typisch door een browser) wordt aangeroepen. Wat gaat jouw ASP pagina aanroepen?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kartoenweb
SeatRider schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 20:57:
ASP is een serverside script, dat geparsed wordt op het moment dat ie (typisch door een browser) wordt aangeroepen. Wat gaat jouw ASP pagina aanroepen?
Wat ijn asp pagina gaat/wil gaan doen.
vind ik een goeie. nog niet over nagedacht.

het moet dus vanuit de mail applicatie. die moet het in een db zetten.en plaatje verplaatsen!
had ik niet over nagedacht. hoe kan ik het dan oplossen :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Mail ophalen en 'decoderen' (inc. attachments) uit een mailbox kan b.v. makkelijk met easymailobjects.com. Ondersteunt POP3, MAPI, IMAP en het decoderen van 76+ MIME coderingen inc. gebruiksvriendelijke routines om file-attachments direct te save'n vanuit VBS/ASP.

Zeker als de codering van het emailbericht 'flexibel' is (onbekende verstuurder, codering, etc.), dan red je 't met alleen Base64, binhex, etc. niet ... Er bestaan stomweg teveel buggy (non-) MIME mail-codering implementaties ...

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-09 16:30

Swerfer

Hmm...

Kijk eens bij Lumisoft. Hier heb je een gratis mime namespace. Gebruik ik zelf ook...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 09:36
En wat simpele VBA in Outlook die mailtjes stript?

Voorbeelden genoeg op internet...

Zo heb ik vorige week een stukje bij elkaar gekopieerd en geplakt zodat nzb's automatisch uit een mailtje worden gehaald en in een map geplaatst worden (mits het onderwerp aan wat criteria voldoet).
Pagina: 1