Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Seat Leon voor weinig

Pagina: 1
Acties:
  • 982 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:11

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Zoals mijn nick al doet vermoeden heb ik iets met Seats. Rij al Seat sinds de Toledo 2 (2000). Toen ik drie maanden geleden van baan veranderde en de leaseauto ging opgeven ging ik dus ook op zoek naar een Leon 1 op g3. Die kon ik toen niet vinden en ik kocht een Skoda Fabia 1.4 op g3. Prima auto, daar niet van, maar ik mis de "klik" :).

Mijn ouders willen de Skoda graag overnemen dus kon ik op mijn gemakje de zoektocht naar een geschikte Leon voortzetten. Tot vandaag deze 1.8 voor een spotprijsje mijn pad kruiste.

De km stand is 200000 (mijn Skoda 175000). Hij ziet er van binnen en van buiten supernetjes uit, echter blijft het motormanagement lampje branden. Ook is de auto aan een servicebeurt toe. De auto start en loopt wel, maar bij flink gasgeven reutelt ie wat.

Volgens de verkoper komt dat (en het waarschuwingslampje) doordat de auto 3 maanden heeft stilgestaan en zorgt hij ervoor dat dit tezamen met de APK wordt opgelost.

Nu is de auto geprijsd om snel weg te gaan, en ik kan wel iets risico lopen (ik kan technisch onderhoud tegen kostprijs van onderdelen laten uitvoeren, dat scheelt enorm) maar toch twijfel ik. Morgen ga ik rijden om te kijken of verder alles goed voelt (remmen, schakelen, koppelen etc). Daarna moet/wil ik beslissen of dit 'm wordt. Vervolgens wordt de APK geregeld en als het stotteren dan niet is verholpen hoef ik niet te kopen. Klinkt als een redelijke deal.

Nog een ding wat meespeelt, volgens mijn Seat garage is de 1.8 20v motor niet super op gas, omdat de cilinderkop niet sterk genoeg is. Vroeg of laat kost me dit dus een (gereviseerd of gebruikte) cilinderkop. Iemand enig idee wat dat kost (ex montage)? Er is natuurlijk de kans dat dit al is gebeurd, maar zonder recente onderhoudshistorie blijft dit gissen.

Zoals je in de advertentie kunt zien is de prijs 5500, terwijl voor een Leon in deze uitvoering gerust ook nog 7 a 8k wordt gevraagd, dus enig onderhoud is hiermee al gecovered, hoewel dan natuurlijk volgende maand niet alles tegelijk moet komen :)

Graag jullie input!

Nederlands is makkelijker als je denkt

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Zit ook al maanden geen APK meer op, dat is de reden dat ie stilstaat. Vermoedelijk speelde die "reutel" toen dus ook al wel mee. En waarom laat de huidige eigenaar die motorstoring niet zelf fixen? Als het toch maar iets "simpels" is levert ie veel meer op in de verkoop.

[ Voor 21% gewijzigd door MadMarky op 04-12-2007 20:14 ]

🖥️ | 🚗

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Hij is ingekocht door deze handelaar met een bijna verlopen APK ("niemand verkoopt zijn auto net na een grote beurt meneertje"). De beslissing om de keuring pas bij verkoop te hernieuwen kan ik wel begrijpen. Wel had ik zelf de storing op laten lossen voor de verkoop, gewoon om geneuzel te voorkomen. Maar goed, ik koop 'm nu ook pas als het is opgelost. En ik kan controleren of ze niet gewoon het lampje hebben losgemaakt doordat het bij contact maken wel hoort te branden ;).

Normaal zouden er ook allerlei bellen gaan rinkelen (onderhoudshistorie onbekend, meeneemprijsje, etc) maar de km stand is niet onlogisch laag, de toko in kwestie is niet negatief te vinden op internet en de auto ziet er wel netjes uit. En zoals ik al zei compenseert de lage prijs iig voor de eerste paar grote reparaties.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Een topic van SeatRider zonder een reactie van Gunner is natuurlijk niet compleet :w :>

Anyways, ik vind persoonlijk de KM stand voor benzine auto nogal hoog, en zeker voor eentje met een gas-installatie. Ondanks dat de prijs laag is, relatief gezien.

Neem vooral de hogere onderhoudskosten mee in je berekening vanwege de hogere slijtage i.v.m het rijden op gas. Was dat niet vanwege de hogere ontbranding van gas t.o.v benzine?

Misschien roep ik hier wat (technisch) domme dingen, maar ik ben dan ook geen automonteur, het zijn gewoon dingen die ik door de jaren wel eens gelezen heb.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Gunner schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 20:34:
Een topic van SeatRider zonder een reactie van Gunner is natuurlijk niet compleet :w :>
:)
Anyways, ik vind persoonlijk de KM stand voor benzine auto nogal hoog, en zeker voor eentje met een gas-installatie. Ondanks dat de prijs laag is, relatief gezien.
Mja, maar een auto van 6, 7 jaar oud die geen 2 ton heeft gelopen is ongeloofwaardig. Je koopt geen auto op gas als je niet van plan bent minimaal 20 a 30 dkm per jaar te gaan rijden, en dus vind je er weinig onder de 175 dkm.
Neem vooral de hogere onderhoudskosten mee in je berekening vanwege de hogere slijtage i.v.m het rijden op gas. Was dat niet vanwege de hogere ontbranding van gas t.o.v benzine?
Dat kost je dus inderdaad voornamelijk je cilinderkop.
Misschien roep ik hier wat (technisch) domme dingen, maar ik ben dan ook geen automonteur, het zijn gewoon dingen die ik door de jaren wel eens gelezen heb.
En wie ben ik om goedbedoeld advies in de wind te slaan :)

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:01
SeatRider schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 20:29:
Hij is ingekocht door deze handelaar met een bijna verlopen APK ("niemand verkoopt zijn auto net na een grote beurt meneertje").
Maar dan zou dan betekenen dat hij al 5 maanden bij deze handelaar staat en dat vind ik toch wel lang.

Vervaldatum APK 20-09-2007, Datum aanvang tenaamstelling 14-07-2007

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
kwiebus schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 20:40:
[...]

Maar dan zou dan betekenen dat hij al 5 maanden bij deze handelaar staat en dat vind ik toch wel lang.

Vervaldatum APK 20-09-2007, Datum aanvang tenaamstelling 14-07-2007
Yup, dat verbaast mij ook. Hoewel de oorspronkelijke vraagprijs van 6900 met 3 maanden garantie (zoals op zijn site) ook niet onredelijk was. De onbeantwoorde vraag blijft dus waarom ie is blijven staan. Misschien kom ik daar morgen achter bij het rijden?

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

cilinderkop, het hangt er vanaf wat er gebeuren moet... waarschijnlijk is deze kop gevoellig voor kromtrekken (mja gaat nog wel als je echt GOED warm rijd en als je trappen gaat je 'm op benzine zet, wat je af en toe toch moet doen) en het vlakken kost je dan zeg 1500-2000 euro inclusief. echter moet dit wel goed gebeuren, als er te veel af raakt dan gaat je motor pingelen :X dit lost je meestal echter wel op met een wat dikkere koppakking

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-11 10:19

Edmin

Crew Council

get on my horse!

SeatRider schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 20:09:
Hij ziet er van binnen en van buiten supernetjes uit, echter blijft het motormanagement lampje branden.
Dit baart mij zorgen. Ik heb al bij twee auto's zware problemen met brandende motormanagement lampjes. Bij mijn Fiat mislukken alle reparaties en keert de storing telkens terug, bij mijn Opel ging de catalysator kapot en draaide bijna mijn blok in de soep. Na een dure reparatie kwam ook hier het defect steeds weer terug.

Dat motormanagement kan een stuk vervelender zijn dan een simpele 'reset' of het vervangen van de computer.

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Wat merk ik tijdens het rijden van een kapotte/kromme cilinderkop? Met andere woorden, is het dan gelijk over met de auto, of kan het fenomeen wat zich nu voordoet (reutelen en motormanagementlampje) hier een gevolg/aankondiging van zijn?

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Het is waarschijnlijker dat het motormanagementlampje een electronische storing aangeeft, waardoor de motor slecht loopt, dan andersom.

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
De verkoper blameert een vuile lambdasonde, maar ik weet niet hoe geloofwaardig dat is.

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Dat kan hij niet weten zonder dat er een testrapport is. Als hij dat zegt te weten, heeft hij een uitdraai van de zelftest die de dealer uitvoert met de laptop. Een brandend motormanagement lampje kan echt vanalles betekenen, maar het is onmogelijk om zonder verder onderzoek te zeggen waardoor het komt.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Voordat je deze wagen koopt zou ik em laten testen door de ANWB. Het zou kunnen dat er vrijwel niets aan de hand is maar misschien is er wel iets echt mis mee. Kan je beter 100 euro kwijt zijn aan een keuring dan straks enorm veel moeten gaan betalen voor reparaties. (Geen idee of zo'n ANWB keuring ook 100 euro is of meer maar ik zou het risico niet willen lopen)

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
PilatuS schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 22:04:
Voordat je deze wagen koopt zou ik em laten testen door de ANWB. Het zou kunnen dat er vrijwel niets aan de hand is maar misschien is er wel iets echt mis mee. Kan je beter 100 euro kwijt zijn aan een keuring dan straks enorm veel moeten gaan betalen voor reparaties. (Geen idee of zo'n ANWB keuring ook 100 euro is of meer maar ik zou het risico niet willen lopen)
DEKRA keuring kost tegen de 300 euro iig. Misschien mag ik 'm door mijn eigen dealer ff laten bekijken. Ik weet alleen nu al dat de reaktie zal zijn dat ze geen zin hebben in dat gehannes, de prijs is een niet zeuren meenemen prijs, wadiewa...

Overigens is het natuurlijk wel zo dat de koop pas gesloten wordt als het lampje niet blijft branden en de motor goed loopt.

[ Voor 8% gewijzigd door SeatRider op 04-12-2007 22:07 ]

• PilatuS
  • Niet online
Als zo'n ding normaal rond de 7000 of 8000 mag kosten en nu maar 5500 is moet er denk ik wel iets mis mee zijn. Als je em niet mag laten na kijken omdat het te veel gehannes zou zijn vind ik toch echt lijken op: We weten dat er iets mis mee is dus dat hebben we liever niet.

Ik zou sowieso vragen of het mogelijk is dat je em na laat kijken voordat je em koopt.

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
PilatuS schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 22:04:
ANWB keuring kost ong. € 155 (afhankelijk van de auto), Dekra keuring kost € 255. Als je op internet even zoekt vind je echter niet al te positieve ervaringen. Mocht je de auto willen laten keuren dan kan je dit ook misschien bij je eigen Seat dealer laten doen ? Je gaf al aan een Seat garage te kennen :) Misschien dat ze daar wat meer kennis hebben van dat specifieke model en veel voorkomende problemen ed.

Edit
SeatRider schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 22:07:
[...]

Misschien mag ik 'm door mijn eigen dealer ff laten bekijken. Ik weet alleen nu al dat de reaktie zal zijn dat ze geen zin hebben in dat gehannes, de prijs is een niet zeuren meenemen prijs, wadiewa...
Aan de ene kant snap ik dat wel, het is immers een auto die met zo min mogelijk moeite zo snel mogelijk weg moet. Aan de andere kant, als jij de auto laat keuren bij je 'eigen' Seat dealer dan maakt dat voor de verkopende garage verder niet veel uit, afgezien van dat ze de auto een (paar ?) uur kwijt zijn maar als er verder niets mis mee is (en als dat wel zo is dan weten ze dat heus wel) dan vergroten ze de kans dat jij hem koopt alleen maar.

Ik zou even langs je eigen dealer gaan om te vragen of ze bereid zijn om zo'n keuring uit te voeren en wat dat dan gaat kosten, als dat rond is het gewoon aan de verkoper voorleggen: 'Ik heb veel interesse in de auto maar wil eerst zekerheid hebben.'

[ Voor 36% gewijzigd door Dick op 04-12-2007 22:18 ]

• MadMan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-11 04:30

MadMan

What the....

SeatRider schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 20:29:
En ik kan controleren of ze niet gewoon het lampje hebben losgemaakt doordat het bij contact maken wel hoort te branden ;).
Nah, gewoon doorverbinden met een lampje dat ook brand als hij op contact staat geeft hetzelfde resultaat. En ja, dat heb ik al eens meegemaakt.

W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-11 17:06
Om te kijken wat het beestje mogelijk mankeert moet je hem eens uit laten lezen. Hiervoor moet je iemand gaan zoeken met vagcom (tdiclub.nl) of naar de garage gaan. Het zou kunnen dat de dealer hiervoor onderzoekskosten gaat rekenen.

Zou hem iig uit laten lezen. Ik heb particulier een Audi A3 gekocht (zelfde platform als de Leon) en deze is voor aankoop eerst uitgelezen door een vriend van me. Gelukkig gaf de computer zelf geen fouten. Het is geen garantie natuurlijk maar je hebt iig een indicatie. Heb geen externe keuring er op los gelaten. Heb m nu bijna 2 jaar en doet het nog prima.

Wat ik vreemd vind is de rechter buitenspiegel. Een Leon heeft net als de Golf IV, A3, Toledo en Cordoba zo'n half spiegeltje. Op de foto's van de genoemde Leon lijkt er een grote, gelijk aan de linker spiegel op te zitten?

[ Voor 16% gewijzigd door marccom op 04-12-2007 22:53 ]

Whoop!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Ik mocht sowieso nog een proefrit maken na reparatie en APK, dus dan beding ik gewoon dat ie even langs mijn dealer mag. Doen ze dat niet, even goede vrienden.

Edit: die spiegel is een verwarmde spiegel, maakte deel uit van het pakket waar ook de elektrische spiegels en achterramen in zaten. (optie op de Sport, standaard op de Signo.) De halve spiegels zijn niet verwarmd :)

[ Voor 41% gewijzigd door SeatRider op 04-12-2007 22:59 ]

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

SeatRider schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 21:43:
Wat merk ik tijdens het rijden van een kapotte/kromme cilinderkop? Met andere woorden, is het dan gelijk over met de auto, of kan het fenomeen wat zich nu voordoet (reutelen en motormanagementlampje) hier een gevolg/aankondiging van zijn?
koelwater lekkage net als je lekke koppakking geloof ik, en als ie d'r echt af gescheurd is, dan merk je dat zeker wel :+

zeker z'n keuring laten doen iig

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-11 17:06
Die grote rechter buitenspiegel is pas bij latere modellen geplaatst (vanaf 2003?) en die zijn ronder. Ik denk dat dit bij deze een Engelse spiegel is? Zie deze: http://link.marktplaats.nl/130246395

Of ze verwarmd zijn betwijfel ik, das iig zeker een accessoire geweest. Zijn ze ook automatisch inklapbaar? Overigens is ook het kleine spiegeltje wel verwarmbaar, mn Bora lesauto had dat en ik heb ze pas op mijn A3 gezet. Overigens een gemis als je het niet hebt!

/Hele discussies over spiegels :+ , Eerder in de zin van heeft ie schade gehad en hebben ze dat suffe kleine lelijke ding vervangen ;)

Whoop!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Ik had een Toledo 2 Signum, welke toen nog geen verwarmde spiegels had, en dus een kleine spiegel. De opvolgende Leon Signo uit 2002 had twee grote spiegels die wel verwarmd waren, heb altijd aangenomen dat dat gerelateerd was. De grote spiegel van deze Leon baart mij dus nog het minste zorgen :)

Edit: nu ik er over nadenk, mijn Skoda heeft ook verwarmde spiegels, en de rechter is klein, dus misschien is het niet de verwarming maar het feit dat ze elektrisch inklapbaar zijn.

Interessante sub-discussie :)

[ Voor 27% gewijzigd door SeatRider op 05-12-2007 00:10 ]

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Goed. Auto rijdt perfect op benzine (op gas ietsjes minder, maar dat vind ik inmiddels normaal), pruttel is onmerkbaar. Niks op aan te merken. Helaas krabbelt verkoper terug op het motormanagement lampje. Er zijn genoeg kopers inmiddels om er nog veel moeite in te steken. APK kan nog net, maar als dat lampje daarna nog brandt is dat mijn risico. Dat, en het feit dat een nieuwe cilinderkop voor dit type motor 1912 euro kost doen mij besluiten dat ik wellicht toch beter door kan zoeken naar een 1.6 16v, misschien ook met iets lagere km stand.

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
SeatRider schreef op woensdag 05 december 2007 @ 10:40:
Goed. Auto rijdt perfect op benzine (op gas ietsjes minder, maar dat vind ik inmiddels normaal), pruttel is onmerkbaar. Niks op aan te merken. Helaas krabbelt verkoper terug op het motormanagement lampje. Er zijn genoeg kopers inmiddels om er nog veel moeite in te steken. APK kan nog net, maar als dat lampje daarna nog brandt is dat mijn risico. Dat, en het feit dat een nieuwe cilinderkop voor dit type motor 1912 euro kost doen mij besluiten dat ik wellicht toch beter door kan zoeken naar een 1.6 16v, misschien ook met iets lagere km stand.
Verstandig. Bij mij gaan in elk geval veel alarmbellen rinkelen als ik een en ander zo lees...
De prijs is niet laag genoeg om grote motorproblemen te riskeren. (tenzij je natuurlijk heel veel zelf kan doen en/of goede 'adresjes' weet ;))

Wel fijne auto trouwens. Heb in 2001 even een lease-exemplaar gereden. (1.6'je en die is snel genoeg als je geen stoplicht-sprintjes hoeft te winnen)
Had met m'n grote voeten alleen wat last van het richeltje boven de pedalen. (maar dat went)

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:25

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Vraag ff op www.seat-online.nl in het forum. Misschien kent iemand daar de history wel.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
zal wel een auto zijn waar onderhoud aan zit te komen zoals d-riem/remmen/etc

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

De km stand is 200000 (mijn Skoda 175000). Hij ziet er van binnen en van buiten supernetjes uit, echter blijft het motormanagement lampje branden. Ook is de auto aan een servicebeurt toe. De auto start en loopt wel, maar bij flink gasgeven reutelt ie wat.
Is dat het lampje bij de watertemperatuurmeter of een lampje bij de andere lampjes op het dashboard?

Elect a clown, expect a circus.

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Slasher schreef op woensdag 05 december 2007 @ 15:49:
[...]

Is dat het lampje bij de watertemperatuurmeter of een lampje bij de andere lampjes op het dashboard?
Geel lampje met een motorblok erop, zit in het cluster in het midden, dus niet bij de watertempmeter.

• Hyp Hyper
SeatRider schreef op woensdag 05 december 2007 @ 19:14:
[...]

Geel lampje met een motorblok erop, zit in het cluster in het midden, dus niet bij de watertempmeter.
Zal toch echt uitgelezen moeten worden bij de dealer.

Had overigens vandaag ineens een knipperend 'motorstoring' lampje bij m'n Polo. In het instructieboekje stond dat er meteen naar gekeken moest worden en dat doorrijden kon leiden tot lichamelijke en motorschade, dus maar meteen naar de dealer getuft.
Bleek het te gaan om iets als 'remlichtschakelaar melding onaannemelijk', hetgeen dus geen bal met de motor te maken heeft.... *bleuh*

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:33
Even zitten googlen en er zijn nog Leon's met LPG installatie waarbij het motormanagmentlampje brandt. Jammergenoeg staat er geen antwoord bij waarom het zo is/was.
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=35674 (die persoon heeft 'em trouwens verkocht)
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=73518

Het kan iets simpels zijn zoals de bougies of bougiekabels (het laatste kan je eventueel uitmeten) maar het kan even goed duiden op iets ernstigers. Laten uitlezen is de enige manier om te weten te komen wat er scheelt. Wat bedoel je trouwens met "reutelen"? En welke en hoeveel garantie krijg je trouwens indien je de wagen zou kopen?
Hyp Hyper schreef op woensdag 05 december 2007 @ 20:55:
[...]

Zal toch echt uitgelezen moeten worden bij de dealer.

Had overigens vandaag ineens een knipperend 'motorstoring' lampje bij m'n Polo. In het instructieboekje stond dat er meteen naar gekeken moest worden en dat doorrijden kon leiden tot lichamelijke en motorschade, dus maar meteen naar de dealer getuft.
Bleek het te gaan om iets als 'remlichtschakelaar melding onaannemelijk', hetgeen dus geen bal met de motor te maken heeft.... *bleuh*
Dat lijkt op: http://www.seat-online.nl...2b7c6f4ae9a&topic=18611.0 In dat topic staat ook een verklaring waarom dat lampje begint te branden. Geen idee of het klopt maar het lijkt aannemelijk ;)

[ Voor 6% gewijzigd door D-Three op 05-12-2007 21:36 ]

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Probleem is dat er 1001 redenen kunnen zijn waarom het lampje brandt. Computer uitlezen is de enige remedie denk ik.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Hyp Hyper schreef op woensdag 05 december 2007 @ 20:55:
Herkenbaar _O-

Bij m'n Golf diesel gaat het gloeispiraal lampje knipperen i.c.m vage duitse melding op de boordcomputer. Remlicht defect :')

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

SeatRider schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 20:38:
Mja, maar een auto van 6, 7 jaar oud die geen 2 ton heeft gelopen is ongeloofwaardig. Je koopt geen auto op gas als je niet van plan bent minimaal 20 a 30 dkm per jaar te gaan rijden, en dus vind je er weinig onder de 175 dkm.
Mis. Auto's rijden volgens het CBS gemiddeld iets meer dan 15.000 km per jaar, dus ik kom dan niet hoger dan 105.000 km (gemiddeld!).
Persoonlijk zou ik NOOIT een auto kopen die meer dan 200.000 km hebben gelopen, hell, mijn grens ligt nogal wat lager. Er zijn maar weinig merken die boven die km-stand nog het label 'betrouwbaar' kunnen waarmaken.

• Seesar
  • Laatst online: 21-11 22:33

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2007 @ 22:06:
[...]

Mis. Auto's rijden volgens het CBS gemiddeld iets meer dan 15.000 km per jaar, dus ik kom dan niet hoger dan 105.000 km (gemiddeld!).
Persoonlijk zou ik NOOIT een auto kopen die meer dan 200.000 km hebben gelopen, hell, mijn grens ligt nogal wat lager. Er zijn maar weinig merken die boven die km-stand nog het label 'betrouwbaar' kunnen waarmaken.
Jij schiet mis......mensen die voor gas kiezen moeten minimaal 20 a 30k per jaar rijden om de extra belastingkosten eruit te rijden: niemand kiest voor zijn lol gas dus ishet een financiele reden.

Dus deze auto rijdt bovengemiddeld aantal km en daarom is er juist voor gas gekozen.

T60P Widescreen

Verwijderd

Seesar schreef op woensdag 05 december 2007 @ 22:10:
[...]

Jij schiet mis......mensen die voor gas kiezen moeten minimaal 20 a 30k per jaar rijden om de extra belastingkosten eruit te rijden: niemand kiest voor zijn lol gas dus ishet een financiele reden.

Dus deze auto rijdt bovengemiddeld aantal km en daarom is er juist voor gas gekozen.
Oh.... er werd dus bedoeld 'een auto die op gas rijdt.....' ;)
Ach. Mijn mening verandert er niet door. Ik zou me nog liever in de schulden steken en dan iets goeds kopen ipv een oud brik te kopen.

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
extra belastingskosten zijn er bijna niet, gas kan al uit vanaf 7000km p/j. Diesel is een ander verhaal

Verwijderd

Hangt er maar net vanaf of het G2 of G3 is. G2 valt in een ontzettend hoge categorie.

Overigens hoeft het motormanagementlampje (3x woordwaarde) niet direct heel ernstige dingen te betekenen bij gasauto's. Waar je even op moet letten tijdens de proefrit is of dit lampje ook brandt als je op benzine rijdt of alleen als je op gas rijdt.
In het laatste geval is de kans aanwezig dat het niets ernstigs is, dit komt door de (after market) inbouw van de gasinstallatie. Daarbij wordt allerlei electronica geïnstalleerd/aangepast waardoor het motormanagement tijdens het rijden op gas bijvoorbeeld niet alle sensorwaarden goed binnen krijgt of deze niet kloppen, hoewel ze niet relevant zijn voor het rijden op gas. Wanneer je dan op benzine overschakelt zou het lampje weer uit moeten gaan omdat de sensorwaarde weer klopt.

Veel gasauto's hebben dit (de mijne ook), hoewel ik alleen over ervaringen met G2 kan vertellen. Overigens brandt hij niet altijd, komt zo af en toe opzetten en gaat soms vanzelf weer uit. Nogmaals, alleen op gas; zodra ik op benzine overschakel is hij voor altijd weg.

• Grrrrrene
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 06 december 2007 @ 02:00:
Hangt er maar net vanaf of het G2 of G3 is. G2 valt in een ontzettend hoge categorie.
Seat Leon 1.8 20V Sport G3 2001 nu 5500,=meeneemprijs

O-)

Anyway: G3 kan inderdaad met vrij weinig kilometers al uit, zeker 2e hands omdat je dan de aanschaf en inbouw van de G3-installatie er al uit hebt :) Een collega van me zweert bij G3 en die rijdt ook niet zo super veel (woon-werk verkeer binnen zijn woonplaats)

Meer ontopic: Bij dit soort aanbiedingen vraag ik me altijd af waarom de verkoper het probleem met dat lampje niet gewoon fixt als het "gewoon" een vuile lambdasonde is? Een auto die in orde is verkoopt veel makkelijker en bovendien zit hij nu 1.5k-2.5k onder de marktprijs en een lambdasonde vervangen/reinigen is ook niet zo duur 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door Grrrrrene op 06-12-2007 07:13 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2007 @ 22:06:
[...]

tja ligt er maar net aan welke auto. Ik kocht een paar jaar geleden een mazda 626 op gas met toen al 300.000 op de klok. Hem probleemloos naar de 375.00 doorgereden en ingeruild dus....

• Hyp Hyper
Gunner schreef op woensdag 05 december 2007 @ 22:02:
[...]

Herkenbaar _O-

Bij m'n Golf diesel gaat het gloeispiraal lampje knipperen i.c.m vage duitse melding op de boordcomputer. Remlicht defect :')
Yep.. Bij mij dus ook. (tis een TDI)
Gewoon dom dat ze dat op dat waarschuwingslampje erbij zetten. (waarbij in het instructieboekje wordt gemeld dat het zeer veel onheil met de motor in kan houden)
Dat ze even een apart waarschuwingslampje voor de lampen of voor mijn part electrisch circuit erbij maken. Nu heeft het mij een hoop tijd gekost. (verder maakt het mij niet uit aangezien het toch een leasebakje is dat overigens snel vervangen wordt door een wat groter exemplaar)

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 16:59
Overigens gaat dat motormanagement lampje met een APK zeer waarschijnlijk NIET uit. APK kijkt niet naar je motor, puur naar de veiligheid van je auto, je koppeling mag gaar zijn, je cylinderkop krom als een hoepel zolang je auto remt, de lampen het doen, je auto geen uitstekende delen heeft, normaal stuurt dan is komt ie door de APK

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

• Capo
  • Niet online
Zoals mijn nick al doet vermoeden heb ik iets met Seats. Rij al Seat sinds de Toledo 2 (2000). Toen ik drie maanden geleden van baan veranderde en de leaseauto ging opgeven ging ik dus ook op zoek naar een Leon 1 op g3. Die kon ik toen niet vinden en ik kocht een Skoda Fabia 1.4 op g3. Prima auto, daar niet van, maar ik mis de "klik" :).

Mijn ouders willen de Skoda graag overnemen dus kon ik op mijn gemakje de zoektocht naar een geschikte Leon voortzetten. Tot vandaag deze 1.8 voor een spotprijsje mijn pad kruiste.

Volgens de verkoper komt dat (en het waarschuwingslampje) doordat de auto 3 maanden heeft stilgestaan en zorgt hij ervoor dat dit tezamen met de APK wordt opgelost.

Graag jullie input!
Hier ben ik gestopt met lezen.

1 ding moet je goed onthouden : De verkoper heeft, in tegenstelling tot jou, veel en veel langer de tijd gehad om dit probleem uit te zoeken.

Als het makkelijk op te lossen was had ie dat echt wel gedaan.

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

• Hyp Hyper
Saab schreef op donderdag 06 december 2007 @ 09:48:
Overigens gaat dat motormanagement lampje met een APK zeer waarschijnlijk NIET uit. APK kijkt niet naar je motor, puur naar de veiligheid van je auto, je koppeling mag gaar zijn, je cylinderkop krom als een hoepel zolang je auto remt, de lampen het doen, je auto geen uitstekende delen heeft, normaal stuurt dan is komt ie door de APK
Het zal dan ook gaan om een beurt met APK.
Maar ook dan zullen ze voor het uitlezen/resetten van de computer naar een VW/Skoda dealer moeten.

Pagina: 1