Flow warme lucht videokaart

Pagina: 1
Acties:

• aCiDcHaOZ
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-03 10:42

aCiDcHaOZ

The past is gone

Topicstarter
Goedeavond, ik beschik over een radeon x1600 pro waarvan de core erg warm wordt. De stock cooler heeft een fan die naar beneden richt. Nu lijkt mij dit vrij onlogisch omdat warme lucht opstijgt waardoor hij steeds warme lucht door de koelvinnen heen blaast. nou vroeg ik me af of het verantwoord is om een fan op de bodem van mijn kast te monteren (deze is geperforeerd). Bijlage is een plaatje van de flow die ik nu heb. De fans aan de bodem wil ik plaatsen in mijjn kast.

Afbeeldingslocatie: http://84.104.111.32/plaatje.jpg

Whoever controls the spice controls the universe.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Je airflow is sowieso helemaal verkeerd. De 2 fans aan de voorkant moeten lucht de kast in blazen niet er uit zuigen. Op die manier krijg je goede airflow in de kast.

• aCiDcHaOZ

aCiDcHaOZ

The past is gone

Topicstarter
sorry ik heb het plaatje verkeerd getekend. De voorste fan's blazen lucht naar binnen door m'n radiator
EDIT: plaatje is geupdate

[ Voor 11% gewijzigd door aCiDcHaOZ op 04-12-2007 19:47 ]

Verwijderd

Lol je zuigt hem vacüum :P
Ik denk trouwens zelf dat het meer zin heeft om hem van de onderkant aan te laten zuigen (intake dus) dan hem als outtake te gebruiken, gebaseerd op wat jij net zei zal het zo weinig zin hebben.

• aCiDcHaOZ

aCiDcHaOZ

The past is gone

Topicstarter
zodat de fan van m'n videokaart de warme lucht tegen de koude lucht van de intake aan de bodem van mijn kast blaast?

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
aCiDcHaOZ schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 19:48:
zodat de fan van m'n videokaart de warme lucht tegen de koude lucht van de intake aan de bodem van mijn kast blaast?
Volgens mij zuigt een videokaart, en blaast hij dat door het koelblok.

[ Voor 6% gewijzigd door bassie op 04-12-2007 19:58 ]

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Koude lucht is zwaar en warme lucht licht hè?! ;)
Dus waarom je dan een outtake fan onderin plaatst is me niet helemaal duidelijk. Daarnaast zou ik wel eens willen weten wanneer jij een videokaart-core 'erg warm' noemt. Je hebt een redelijk goede airflow (op papier), dus ik zou de motivatie wel eens willen weten voor deze verandering. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• aCiDcHaOZ

aCiDcHaOZ

The past is gone

Topicstarter
haha :) mijn motivatie is een videokaart-upgrade uitstellen. Ik wil m'n huidige videokaart OCen. een vriend van me heeft de ati radeon x1650 met temperatuursensor (wat ik dus niet heb) en zijn core loopt stock op 70 graden. De x1600 en x1650 hebben dezelfde cores dus vandaar kom ik tot de conclusie dat mijn core ook heel warm is. een van de verschillen tussen de x1600 en x1650 is dat de x1650 een lagere vcore heeft.

• aCiDcHaOZ

aCiDcHaOZ

The past is gone

Topicstarter
bassie schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 19:58:
[...]

Volgens mij zuigt een videokaart, en blaast hij dat door het koelblok.
Bij mij niet, raar genoeg. De fan zuigt de lucht door de vinnen naar buiten. zie URL voor afbeelding:
http://comercio.ecija.org.../images/asus_x1600pro.jpg

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:38
Let op:

Videokaarten mogen nauw eenmaal warmer worden dan CPU's ( of andere pc componenten ).

Voor een CPU is 65c+ schadelijk, correct me if i am wrong, GPU's mogen 85+ gaan voordat het kritiek gaat worden.

• aCiDcHaOZ

aCiDcHaOZ

The past is gone

Topicstarter
hmm dan vind ik het raar dat mijn GPU op stock 70c draait :S maja tis ook niet bepaald 45nm technologie

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
aCiDcHaOZ schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 20:25:
[...]

Bij mij niet, raar genoeg. De fan zuigt de lucht door de vinnen naar buiten. zie URL voor afbeelding:
http://comercio.ecija.org.../images/asus_x1600pro.jpg
Aan de vorm van de bladen te zien, schept de ventilator lucht en blaast hij die dan door de vinnen die boven de core zitten. De fan blaast dus naar de kaart toe.

• Dirtyharry
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-09-2025
Mijn dochter heeft een 1650 pro, deze is stock 65graden.

Ik heb wat op internet gezocht en deze kaarten blijken echte heethoofden.
;)

Soms wil het verwijderen en zelf aanbrengen van de (goede) coolpasta de temp wat laten zakken.

[ Voor 26% gewijzigd door Dirtyharry op 04-12-2007 21:49 ]

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-02 10:08
Je videokaart zuigt lucht aan vanaf de onderkant dus ik zie geen reden tot verandering..

• aCiDcHaOZ

aCiDcHaOZ

The past is gone

Topicstarter
Ah, uit julie reply's (mijn dank hiervoor) kan ik dus opmaken dat het verstandig is om een fan op de bodem van m'n kast te plaatsen die koude lucht IN de kast blaast ... dank u allen voor de reply's :)

Pagina: 1