Whoever controls the spice controls the universe.
EDIT: plaatje is geupdate
[ Voor 11% gewijzigd door aCiDcHaOZ op 04-12-2007 19:47 ]
Verwijderd
Ik denk trouwens zelf dat het meer zin heeft om hem van de onderkant aan te laten zuigen (intake dus) dan hem als outtake te gebruiken, gebaseerd op wat jij net zei zal het zo weinig zin hebben.
Volgens mij zuigt een videokaart, en blaast hij dat door het koelblok.aCiDcHaOZ schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 19:48:
zodat de fan van m'n videokaart de warme lucht tegen de koude lucht van de intake aan de bodem van mijn kast blaast?
[ Voor 6% gewijzigd door bassie op 04-12-2007 19:58 ]
Dus waarom je dan een outtake fan onderin plaatst is me niet helemaal duidelijk. Daarnaast zou ik wel eens willen weten wanneer jij een videokaart-core 'erg warm' noemt. Je hebt een redelijk goede airflow (op papier), dus ik zou de motivatie wel eens willen weten voor deze verandering.
Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.
Bij mij niet, raar genoeg. De fan zuigt de lucht door de vinnen naar buiten. zie URL voor afbeelding:bassie schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 19:58:
[...]
Volgens mij zuigt een videokaart, en blaast hij dat door het koelblok.
http://comercio.ecija.org.../images/asus_x1600pro.jpg
Videokaarten mogen nauw eenmaal warmer worden dan CPU's ( of andere pc componenten ).
Voor een CPU is 65c+ schadelijk, correct me if i am wrong, GPU's mogen 85+ gaan voordat het kritiek gaat worden.
Aan de vorm van de bladen te zien, schept de ventilator lucht en blaast hij die dan door de vinnen die boven de core zitten. De fan blaast dus naar de kaart toe.aCiDcHaOZ schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 20:25:
[...]
Bij mij niet, raar genoeg. De fan zuigt de lucht door de vinnen naar buiten. zie URL voor afbeelding:
http://comercio.ecija.org.../images/asus_x1600pro.jpg
Ik heb wat op internet gezocht en deze kaarten blijken echte heethoofden.
Soms wil het verwijderen en zelf aanbrengen van de (goede) coolpasta de temp wat laten zakken.
[ Voor 26% gewijzigd door Dirtyharry op 04-12-2007 21:49 ]