Ik heb na veel googlen en doen een oplossing voor onderstaand probleem gevonden, door het steeds in een variabele te plaatsen. Deze oplossing past echter niet binnen het concept en is nogal omslachtig, vandaar dat ik een nieuwe oplossing zoek die ik door middel van google of de zoekfunctie op het forum niet heb kunnen vinden.
Ik ga vanuit XSL verschillende templates aanroepen waarin natuurlijk een nesting zal zitten. Nu is de input voor een geneste template, niet altijd de output van de andere template. Zo kan deze gesplitst zijn, of slechts een deel van het resultaat bevatten.
bijv.
(alle templates hebben een @name)
In bovenstaand voorbeeld geeft template:unique_nodes alle unieke nodes terug. Dat is veelste veel, want ik wil alleen de eerste node hebben (get_one_node). De param 'node_record' zou dus van het resultaat van template:unique alleen de node '*[1]' moeten hebben, maar hiervoor kan ik geen syntax bedenken in XSLT behalve de variabele wat niet afdoende is.
Is er iemand die me hiermee op weg kan helpen?
Ik ga vanuit XSL verschillende templates aanroepen waarin natuurlijk een nesting zal zitten. Nu is de input voor een geneste template, niet altijd de output van de andere template. Zo kan deze gesplitst zijn, of slechts een deel van het resultaat bevatten.
bijv.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| psuedo:
template:get_one_node
param node_record
template:unique_nodes
param node select $node /
/
/
/ |
(alle templates hebben een @name)
In bovenstaand voorbeeld geeft template:unique_nodes alle unieke nodes terug. Dat is veelste veel, want ik wil alleen de eerste node hebben (get_one_node). De param 'node_record' zou dus van het resultaat van template:unique alleen de node '*[1]' moeten hebben, maar hiervoor kan ik geen syntax bedenken in XSLT behalve de variabele wat niet afdoende is.
Is er iemand die me hiermee op weg kan helpen?