Hallo,
Ik zit met een probleem:
Ik heb een nieuwe systeem besteld en binnen met volgende specificaties:
2x 500 gb baracuda 7200.11
asus maximus formula
cpu: q6600 g0
2x 2GB reaper geheugen (OCZ)
1x asus x300 videokaart
Maar het probleem is hij start niet op. Alle fans gaan wel draaien maar verder komt het niet.
Eerst alles aangesloten en toen deed die het niet dus ik moederbord weer uitgebouwt en alleen moederbord geheugen en videokaart geprobeerd = zelfde resultaat geen beeld.
Wat op de lcd poster komt te staan is CPU INIT. alleen kan ik er niet achter komen wat dit precies inhoud in het boekje staat er ook niks aparst bij alleen cpu initiation.
Wat heb ik geprobeerd:
- geheugen banken verwisseld en samen geprobeerd en met 1 geprobeerd alle sloten
- videokaart in anders slot en pci videokaart geporbeerd
- cpu eruit en eropnieuw in
- voeding opnieuw aangeloten (met 4 polig en 8 polige stekker)
-bios reset
Dit alles geeft geen resultaat iemand nog ideeen?
kan het zijn dat het geheugen teweinig voltage krijgt? (moet tussen 1,9 en 2,1 zijn)
en hoe zou ik dit eventueel op kunnen lossen
Wat ook vrij raar is als ik de power knop indruk dan start die op na 5 sec gaat die uit en dan na 5 sec gaat die weer verder en blijft die aan (zonder beeld)
edit/
Net geheugen gehaalt bij kennis en met dat geheugen werkt het ook niet zelfde problemen.
Ik zit met een probleem:
Ik heb een nieuwe systeem besteld en binnen met volgende specificaties:
2x 500 gb baracuda 7200.11
asus maximus formula
cpu: q6600 g0
2x 2GB reaper geheugen (OCZ)
1x asus x300 videokaart
Maar het probleem is hij start niet op. Alle fans gaan wel draaien maar verder komt het niet.
Eerst alles aangesloten en toen deed die het niet dus ik moederbord weer uitgebouwt en alleen moederbord geheugen en videokaart geprobeerd = zelfde resultaat geen beeld.
Wat op de lcd poster komt te staan is CPU INIT. alleen kan ik er niet achter komen wat dit precies inhoud in het boekje staat er ook niks aparst bij alleen cpu initiation.
Wat heb ik geprobeerd:
- geheugen banken verwisseld en samen geprobeerd en met 1 geprobeerd alle sloten
- videokaart in anders slot en pci videokaart geporbeerd
- cpu eruit en eropnieuw in
- voeding opnieuw aangeloten (met 4 polig en 8 polige stekker)
-bios reset
Dit alles geeft geen resultaat iemand nog ideeen?
kan het zijn dat het geheugen teweinig voltage krijgt? (moet tussen 1,9 en 2,1 zijn)
en hoe zou ik dit eventueel op kunnen lossen
Wat ook vrij raar is als ik de power knop indruk dan start die op na 5 sec gaat die uit en dan na 5 sec gaat die weer verder en blijft die aan (zonder beeld)
edit/
Net geheugen gehaalt bij kennis en met dat geheugen werkt het ook niet zelfde problemen.
[ Voor 15% gewijzigd door willyfreak op 04-12-2007 20:24 ]