Bestanden overzetten via SCSI naar computer

Pagina: 1
Acties:
  • 196 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Max_B
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-02 14:48
Hallo,

Ik heb niet veel verstand van SCSI maar ik zal mijn vraag zo goed mogelijk proberen te formuleren.

Ik heb thuis een harddiskrecorder (Roland VS1680) staan en ik wil de bestanden (muziekdata) van de harddiskrecorder overzetten naar de computer.
Aan de recorder kan een SCSI-apparaat aangesloten worden want het heeft een DB25 Female (printerpoort) SCSI aansluiting. Ik kan er geen parallelle apparaten op aansluiten zoals een Zip-drive.

Thuis heb ik verschillende SCSI-dingen liggen:
-een DB25male<->DB25male kabel (parallelle kabel)
-een Adaptec AVA-2904 SCSI kaart‏ met een micro DB50female aansluiting
-een IDC50male<->IDC50male kabel (om intern aan de SCSI-kaart aan te sluiten)
-2 SCSI-harddisks (western digital 18,3 gb ultra2 lvd scsi)
-een 68pin kabel (met terminator) om de interne SCSI harddisks aan te sluiten

Kan iemand mij uitleggen hoe ik het beste data over kan brengen van de harddiskrecorder naar de computer zodat ik de bestanden daar verder kan editen?
Waarschijnlijk zal ik verschillende verloopjes moeten kopen, of zijn sommige aansluitingen niet compatible met elkaar?

(ik wil de muziek niet via audio-stekkers naar mijn line-in laten lopen omdat ik dan iedere audiotrack apart moet opnemen en moet synchroniseren)
Ik heb de info over de verschillende stekkertjes uit deze pdf gehaald: http://www.datop.nl/files/connectorgids.pdf

Alvast bedankt.

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:08

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Voor zover ik heb kunnen terugvinden in de specs van de poort is het geen device, maar een controller in die VS1680. Er kan namelijk een CD brander direkt op worden aangesloten om een mix of master op CD te branden.
Ten eerste moet je dan met jouw Adaptec controller een andere controller (die in de VS1680) over dezelfde bus opdracht geven data op een device in de VS1680 naar de Adaptec te sturen die vervolgens nog steeds op dezelfde bus de data naar een ander device stuurt.
Het lijkt mij een onmogelijke opgave, waarbij je je moet afvragen of jouw computer het format van de (geluids) data wel begrijpt - volgens de specs van Roland is het 24 bit gesampelde data, waar de Roland zelf ongetwijfeld alles van snapt, maar waar een ander systeem geen chocola van kan maken.
Je zou kunnen bellen met support van Roland of een mail sturen met deze vraag (zie http://www.rolandce.com/home/index.php?language_id=NL )

Specs ...ik doe er niets meer aan.

• Max_B
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-02 14:48
Hartelijk bedankt voor de reactie.
Ik heb het SCSI-gedoe opgegeven.

Nu wil ik op een andere manier mijn data op de compu kunnen krijgen.
Ik heb gekeken wat voor harddisk in de Roland VS1680 heb zitten, en het is een Toshiba HDD2134 HARD DRIVE - PORTABLE - 4.3 GB - EIDE/ATA-4 - 2.5" INTERNAL. Met een verloopje om de schijf aan de harddiskrecorder aan te sluiten.

Is het misschien verstandig om een Sweex ST010 te kopen waar ik de harddisk in kan stoppen om de data via USB op de computer te zetten?

Nu blijft het natuurlijk de vraag of mijn computer de bestandsindeling kan lezen...
Maar ik heb ook dit programmaatje gevonden: http://www.thegoodlibrary.com/VSWaveExport.html
Volgens de site kan ook gewoon de mainharddisk gebruikt worden om de bestandsindeling om te zetten: "This could be the main VS hard disk, an external SCSI device or a Song Vault disk".

Alvast bedankt voor uw reactie.