Toon posts:

Significante artikel updates veel duidelijker vermelden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vindt dat er veel beter duidelijk moet worden gemaakt wanneer een artikel significant updates krijgt.

Bijvoorbeeld vandaag in het artikel over groene electronica, is de titel van "Consument bereid meer te betalen voor 'groene elektronica' " veranderd in "Consument niet bereid meer te betalen voor 'groene elektronica'"

Dat is dus precies het tegenovergestelde, zonder dat er ook maar ergens een opmerking over wordt gemaakt. Dat geeft dan wel rare effecten op reacties die het over die titel hadden... Was het zo moeilijk om even een "update strekking van de titel omgedraaid " o.i.d. te plaatsen?

Iets dergelijks (maar dan veel ernstiger) hadden we een weekje geleden ook, waarbij een artikel over Apple Bootcamp compleet veranderde. Daar werd via een update melding alleen verteld dat het artikel iets was aangepast... Maar er kwam een compleet ander artikel te staan, met een volledig andere strekking. Daar gewoon rectificatie moeten staan.

Dit lijkt de laatste tijd nogal vaak te gebeuren. Dat komt erg nonchalant over, en komt de professionaliteit van de site niet ten goede. Het is geen schande iets te rectificeren, of een update duidelijk te vermelden. Voor mij geeft dat alleen maar aan dat de redactie zijn lezers serieus neemt.

En natuurlijk gaat het dan niet om tikfouten, of slecht lopende zinnen....

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-02 21:58

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Excuses, vergeten in het geval van groene elektronica. Het andere voorbeeld kan ik me niet herinneren. Het is iig geen beleid. Uitgangspunt is dat inhoudelijke wijzingen aan een artikel als zodanig worden benoemd

[ Voor 85% gewijzigd door Wilbert de Vries op 05-12-2007 14:57 ]