Ik ben een standalone muziek speller aan het bouwen in een cobalt raq3 behuizing.
Als moederboard gebruik ik en thin client boardje op 533 MHz zoals die te koop is op samenkopen.net. Het board draait op 5v welke hij krijgt uit de cobalt voeding wat allemaal prima werkt verder. Nu ben ik aangekomen bij de afstandbediening en daar heb ik wat problemen mee.
Ik heb een kitje gekocht bij voti de IR2 welke je op 2 manier kunt bouwen, namelijk deze met een 78L05

En een welke een 5v diode gebruikt.

Beide werken op mijn normale pc maar niet op de thinclient.
De 78L05 versie heeft op mijn normale pc :
5.07 v op de tsop staan
3.18 v op de uitgang
2.89 v op de uitgang bij normaal IR gebruik
1.59 v op de uitgang bij extreem IR geweld in dit geval een philips beamer remote die echt extreem veel data verstuurd
Op de thinclient ziet het er zo uit:
4.58 v op de ingang
2.22 v op de uitgang
2.12 v op de uitgang bij normaal IR gebruik
1.24 v bij extreem IR
De diode versie op normale pc:
4.93 v ingang
2.28 v uitgang
2.08 v uitgang bij normaal IR
1.13 v Uitgang bij extreem IR
De diode versie op de thinclient:
4.92 v Ingang
2.16 v uitgang
1.96 v uitgang bij normaal IR
1.12 v uitgang bij extreem IR
De com poorten werken, maar ik ontvang totaal geen data op de thin client, het zelfde geld overigens voor een usb to serial kabel welke het zelfde gedrag vertoond. De spanningsvoorziening lijkt mij in orde maar bij de thin client is er minder verschil tussen wel of geen IR ontvangst. Zou het nivo verschil gewoon te klein zijn voor de seriële poort om herkent te worden?
Iemand enig idee want ik heb echt geen flauw idee meer.
Als moederboard gebruik ik en thin client boardje op 533 MHz zoals die te koop is op samenkopen.net. Het board draait op 5v welke hij krijgt uit de cobalt voeding wat allemaal prima werkt verder. Nu ben ik aangekomen bij de afstandbediening en daar heb ik wat problemen mee.
Ik heb een kitje gekocht bij voti de IR2 welke je op 2 manier kunt bouwen, namelijk deze met een 78L05

En een welke een 5v diode gebruikt.

Beide werken op mijn normale pc maar niet op de thinclient.
De 78L05 versie heeft op mijn normale pc :
5.07 v op de tsop staan
3.18 v op de uitgang
2.89 v op de uitgang bij normaal IR gebruik
1.59 v op de uitgang bij extreem IR geweld in dit geval een philips beamer remote die echt extreem veel data verstuurd
Op de thinclient ziet het er zo uit:
4.58 v op de ingang
2.22 v op de uitgang
2.12 v op de uitgang bij normaal IR gebruik
1.24 v bij extreem IR
De diode versie op normale pc:
4.93 v ingang
2.28 v uitgang
2.08 v uitgang bij normaal IR
1.13 v Uitgang bij extreem IR
De diode versie op de thinclient:
4.92 v Ingang
2.16 v uitgang
1.96 v uitgang bij normaal IR
1.12 v uitgang bij extreem IR
De com poorten werken, maar ik ontvang totaal geen data op de thin client, het zelfde geld overigens voor een usb to serial kabel welke het zelfde gedrag vertoond. De spanningsvoorziening lijkt mij in orde maar bij de thin client is er minder verschil tussen wel of geen IR ontvangst. Zou het nivo verschil gewoon te klein zijn voor de seriële poort om herkent te worden?
Iemand enig idee want ik heb echt geen flauw idee meer.