Toon posts:

2 x PCI Express x16 1 @ x16 en 1 @ x4: CrossFire?

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Als ik een moederboard wil hebben waar ik twee ATI videokaarten in CrossFire opstelling wil installeren, dan heb ik een board met 2 PCIe x16 sloten nodig.
In veel mobo specificaties zie ik dat deze bijvoorbeeld "CrossFire ready" is en ook dat er twee PCIe x16 sloten zijn.
Daar wordt dan echter bij vermeld dat er één op x16 en de ander op x4 snelheid werkt.

Is zo'n moederboard dan wel echt geschikt voor snelle/goede CrossFire, of is de snelheidswinst t.o.v. één videokaart met een tweede op x4 de moeite niet eens?
Ik ben daarnaast ook duurdere boards (tegen de 300 euro, Asus) tegengekomen met twee PCIe x16 sloten welke alletwee echt op x16 zitten....

Alvast bedankt!!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-05 13:27
Wat heb je zelf al gezocht of gevonden? Zou je niet gewoon een benchmark op kunnen zoeken van een CF configuratie met een moederbord dat 16x en 4x sloten heeft?

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• .DevastatioN
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-03 10:12
CF werkt gewoon, alleen de tweede kaart is gelimiteerd door de bandbreedte, wat dus wat minder performance oplevert dan met 2 16x sloten.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:48

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hoeveel PCIe lanes beschikbaar zijn wordt bepaald door je chipset. Wat de performance impact is van het beschikbaar hebben van minder lanes kun je prima in vergelijkende CF reviews vinden.

Kortom, beetje meer zelf opzoeken :z

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.