Geen driver voor afspelen blu-ray

Pagina: 1
Acties:
  • 1.389 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Nu heb ik laatst een nieuwe monitor gekocht en deze aangesloten via HDMI op mijn laptop. Mijn laptop bezit over een 8600M GT (ook HDCP) welke krachtig genoeg moet zijn voor blu-ray content.

Ik heb PowerDVD 7.3 in het bezit en ik had de laatste driver van de fabrikant (acer) gedownload en geinstalleerd. Dit is nog een oude versie (111.19 iets in die richting). Na het opstarten van de speler en het laden van de film kreeg ik netjes het beeld en het logo. Toen echter de film begon kreeg ik allemaal rare strepen in beeld en een soort artifacts dus compleet onkijkbaar :( (het geluid was wel goed in orde!). Na een korte tijd ( < minuut) loopt de laptop ook compleet vast..

De oplossing leek mij een nieuwere driver (in de changelog van nvidia stonden ook verbeteringen zoals de bovenstaande crash).

Ik heb uiteindelijk via laptopvideo2go de gewone drivers van nvidia geinstalleerd (169.12). Nu krijg ik in PowerDVD echter de melding dat deze driver niet ondersteund wordt en ik de nieuwste moet downloaden :?

Spellen etc. werken allemaal goed zelfs met 3dmark06 krijg ik een hogere score dan voorheen. Ik heb ook nog extra codec's geinstalleerd en ook PureVideo. Op google kon ik niet veel vinden over de 8600m variant omdat deze alleen in laptops zit. WinDVD mocht ook niet baten. Ik hoop dat iemand mij kan vertellen wat ik moet doen zodat ik kan genieten van mn films. :)

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-04 22:01

CoolGamer

What is it? Dragons?

Voor laptops moet je vaak de driver downloaden die aangeboden wordt door de fabrikant. Dit is omdat die videokaarten voor laptops bijzondere functies hebben die op normale videokaarten niet beschikbaar (functies omtrent energieverbruik enzo). Wanneer een nieuwere versie niet beschikbaar is op de website van de fabrikant van je laptop zul je moeten wachten tot hij wel beschikbaar komt.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik ga dit topic toch nog even naar een ander forum verplaatsen :)

CSA > VB

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:20
TheCoolGamer schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 22:14:
Voor laptops moet je vaak de driver downloaden die aangeboden wordt door de fabrikant. Dit is omdat die videokaarten voor laptops bijzondere functies hebben die op normale videokaarten niet beschikbaar (functies omtrent energieverbruik enzo). Wanneer een nieuwere versie niet beschikbaar is op de website van de fabrikant van je laptop zul je moeten wachten tot hij wel beschikbaar komt.
Nonsense. NVIDIA wil gewoon geld zien. Powermizer (energiebesparing) zit gewoon in de NVIDIA drivers zelf ingebakken (ze missen nu echter in Vista, maar dat deed het ook met mijn Asus drivers). Er zijn een aantal spelertjes die een zak geld hebben gegeven waardoor de kaarten wel ondersteuning hebben, de rest voet gewoon met een modded inf. De rest van de features zijn misschien een appart config scherm oid, iets wat de gemiddelde tweakert liever niet ziet als wel. Eergister Linux op mn laptop gegooid en daar support NVIDIA zelf opeens wel laptopvideokaarten, vaag? Pure geldklopperij, zoals ze zelf al op hun site ook aangeven hebben ze een Unified Driver. Dat betekend dat het op al hun kaarten werkt. Geforce, Mobile en Quadro. Alleen Windows bepaalt aan de hand van de inf of hij mag installeren van NVIDIA.

Het is me niet helemaal duidelijk waar de foutmelding wegkomt: Van PowerDVD? Heb je al gekeken of daar een update voor is? Al andere spelers als VLC, WMP ed geprobeerd? Al signaal analoog geprobeert te versturen? Laptopscherm geprobeert?

[ Voor 12% gewijzigd door GENETX op 05-12-2007 08:35 ]

• Razr
  • Niet online
TheCoolGamer schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 22:14:
Zoals je kunt lezen in de OP heb ik deze driver ook geprobeerd. Met deze driver krijg ik echter een heel raar beeld (strepen, artifacts noem maar op) en na een paar minuten crasht mijn laptop volledig. Dit is ook bekend bij nvidia en dit is ook verbeterd in de nieuwere forceware.
GENETX schreef op woensdag 05 december 2007 @ 08:32:
Het is me niet helemaal duidelijk waar de foutmelding wegkomt: Van PowerDVD? Heb je al gekeken of daar een update voor is? Al andere spelers als VLC, WMP ed geprobeerd? Al signaal analoog geprobeert te versturen? Laptopscherm geprobeert?
Ik heb inderdaad ook nog WinDVD geprobeerd hier krijg ik geen foutmelding maar de film begint simpelweg gewoon niet met afspelen. De foutmelding komt inderdaad gewoon van PowerDVD zelf. Wanneer ik op Play druk krijg ik een popup met de foutmelding. Ik zal vanmiddag wel een screen posten. Op mijn laptop scherm krijg ik ook de foutmelding, met een analoog signaal precies hetzelfde.

• Razr
  • Niet online
Hieronder foutmelding van PowerDVD wanneer ik de film probeer te openen:
Afbeeldingslocatie: http://img207.imageshack.us/img207/8949/35979588tb4.th.jpg

En wanneer ik die Advisor tool laat scannen krijg ik de volgende uitslag:
Afbeeldingslocatie: http://img403.imageshack.us/img403/6099/91752270fy5.th.jpg

Waarschijnlijk heeft het dan toch te maken met de driver die ik download met die modded .inf? (omdat ik een mobile variant heb van de 8600gt kan ik de gewone driver niet installeren). Heeft iemand enig idee of er een waarde in die .inf zit die dit veroorzaakt of moet ik een andere driver hebben?

Het lijkt me dat de blu-ray support etc. wel gewoon in de nieuwste driver zit namelijk :?

• GENETX
Kan ook gewoon zijn dat PowerDVD de nieuwere driver niet ondersteund en daarom gaat mekkeren. Zoals gezegd, probeer eens andere programma's als WMP of VLC.

• Razr
  • Niet online
GENETX schreef op woensdag 05 december 2007 @ 17:49:
Kan ook gewoon zijn dat PowerDVD de nieuwere driver niet ondersteund en daarom gaat mekkeren. Zoals gezegd, probeer eens andere programma's als WMP of VLC.
WMP heb ik geprobeerd daar krijg ik wel geluid maar geen beeld. Ik heb ook Nero Showtime geprobeerd (met de blu-ray / hd plugin) en dan krijg ik een heel erg schokkend beeld ?! Erg vreemd.. Ik kan evt. nog die VLC proberen maar ik ben bang dat die het ook niet gaat doen :(

• GENETX
En je hebt wel een Codec Pack zoals K-Lite codec pack voor WMP gepakt? Ik heb ook wle eens gehad dat bepaalde formaten alleen geluid gaven omdat de codec niet aanwezig was voor WMP. Maar emt Nero krijg je dus wel beeld, dan kan het dus wel aan PowerDVD liggen.

• Sypheron
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:06
Heb je wel de juiste versie van PowerDVD?
Afaik heeft PowerDVD een speciale versie voor HD-DVD/Blu-Ray content:
PowerDVD Ultra

Ik neem aan dat dit wel de versie is die je gebruikt?

Verwijderd

Klein vraagje: Heb je ook een blu-ray speler in je laptop zitten en probeer je dus een legaal filmpje af te spelen?

• Razr
  • Niet online
GENETX schreef op donderdag 06 december 2007 @ 10:26:
En je hebt wel een Codec Pack zoals K-Lite codec pack voor WMP gepakt? Ik heb ook wle eens gehad dat bepaalde formaten alleen geluid gaven omdat de codec niet aanwezig was voor WMP. Maar emt Nero krijg je dus wel beeld, dan kan het dus wel aan PowerDVD liggen.
Ja inderdaad die codec pack heb ik al. Volgens mij wel van een tijdje terug, ik zou de nieuwe versie eens downloaden.
Sypheron schreef op donderdag 06 december 2007 @ 10:37:
Heb je wel de juiste versie van PowerDVD?
Afaik heeft PowerDVD een speciale versie voor HD-DVD/Blu-Ray content:
PowerDVD Ultra

Ik neem aan dat dit wel de versie is die je gebruikt?
Dat klopt die heb ik geprobeerd maar die werkte niet.
Verwijderd schreef op donderdag 06 december 2007 @ 10:40:
Klein vraagje: Heb je ook een blu-ray speler in je laptop zitten en probeer je dus een legaal filmpje af te spelen?
Ik heb helaas geen Blu-Ray speler, ik probeer de bestanden vanaf de harddisk af te spelen.

Verwijderd

Goede kans dat het daardoor komt, werkt de film wel op een ander systeem?

• Razr
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 06 december 2007 @ 14:40:
Goede kans dat het daardoor komt, werkt de film wel op een ander systeem?
Ik ben nu wel iets verder na het installeren van de het nieuwste k lite codec pack. Ik krijg nu echter heel vreemd beeld met WMP. Zie onderstaand screenshot:

Afbeeldingslocatie: http://img518.imageshack.us/img518/5674/naamloosvf7.th.jpg

Nu denk ik dat dit dus door de codec komt (voor het installeren had ik helemaal geen beeld). Moet ik nog iets instellen, ik kon eigenlijks niets vinden in de config (heb ook niet veel verstand van codecs).

• Razr
  • Niet online
O-) (nog steeds aan het tobben met de verschillende players; nog geen resultaat)

[ Voor 92% gewijzigd door Razr op 08-12-2007 13:24 ]

• __Deathscythe__
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-04 19:34
heb je VLC media player al geprobeerd?

[ Voor 8% gewijzigd door __Deathscythe__ op 08-12-2007 20:00 ]

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:57

3DDude

I void warranty's

ik heb mijn 8600GT Mobile gemod naar een GTS ( rivatuner ) hoe dan ook heb je nieuwste drivers geprobeerd van :http://www.laptopvideo2go.com/

(helaas ziet het er naar uit dat de site tijdelijk down is :( maar hier haalde ik dus de laptop drivers vandaan ^^) zo ben je zeker dat je ongeveer de nieuwste hebt.
maar ik heb hem gemod naar gts en kan dus de gewone nvidia drivers gebruiken :)

Be nice, You Assholes :)

Pagina: 1