Toon posts:

Internet is niet snel genoeg en valt uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit sinds 2 weken met mijn xbox360 op xbox live via een draadloze verbinding en ik zit ongeveer 10 meter van mijn draadloze router vandaan.Ik gebruik een SMC Barricade (SMC7804WBRB)router met annex b voor een isdn verbinding. Nou heb ik ook sinds een maand planet 6 MBIT gekregen ipv 3 mbit.

Nou zit ik te gamen op mijn xbox en valt het hele draadloze gedeelte van mijn router uit. Ook haal ik maar 4.2 Mbit via speedtest.nl. Ik snap niet hoe dit kan.

Ik dacht aan 2 oorzaken:
A. Mijn ISRA telefoonlijn zit binnen 1 meter op de splitter. en via de spliter gaat hij zo'n 20 meter door mijn huis naar de router/modem. Misschien dat ik daardoor 1.8 mbit verlies wat mijn overigens erg raar vind. Ik gebruik gewoon CAT 5 ronde telefoonkabels met RJ 11 connectors.

B. Mijn ISRA telefoon zit samen met een Quatro Vox in 1 RJ11 connector. En komt eruit met 1 kabel die naar de ISDN gaat en 1 naar het modem.

Verkeerd!
Afbeeldingslocatie: http://pic90.picturetrail.com/VOL2215/10293741/18466220/291514774.jpg

en goed denk ik
Afbeeldingslocatie: http://pic90.picturetrail.com/VOL2215/10293741/18466220/291514769.jpg

alsjeblieft iemand help me met dit probleem want ik wil geen nieuwe kabels gaan leggen!!!.

• William/Ax3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03 21:31

William/Ax3

We are Starstuff

Wat voor snelheid geeft je modem aan dat die heeft met internet?

Wat gebeurd er als je eens iets pc/xbox via utp aansluit op die modem en dan speedtest doet?

Heb je ook al andere testen anders dan speedtest geprobeerd? Deze geeft namlijk niet altijd het juiste beeld.

|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ook andere speedtests gedaan en hij komt niet boven de 4.5 uit. en de snelheid die die aangeeft is 560kb/s en het is een 6 Mbit bij 768 up.

ik heb de xbox ook al een keer via utp aangesloten en dan flikkerd ie er soms uit maar de snelheid is nog steeds dramatisch. De pc waarop ik speedtest zit overigens wel op UTP direct vanaf de router.

maar het probleem is dat er op mijn kamer waar de xbox staat geen kabels liggen en ik dus genoodzaakt ben om draadloos te gebruiken.

Ik heb ook mijn Router op een kanaal gezet waar andere in de buurt niet op zitten.

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:45
William/Ax3 schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 16:37:
Wat voor snelheid geeft je modem aan dat die heeft met internet?
Geef hier eens antwoord op.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• n0m0r3
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-02 09:27
tjek ff in je ADSL modem op wat voor een sleheid deze automatisch getraint wordt, dat heb je een idee wat de werkelijke snelheid is van je ADSL.
verder niet de magnetron gebruiken, al je bluetooth devices uit zetten en absoluut niet stofzuigen in ded buurt van je AP, stoort het signaal en kan tot data-loss leiden ;-)

Verwijderd

Topicstarter
Stream Type
Interleaved Channel Data Rate
Fast Channel Data Rate

Up Stream
0 (Kbps.)
768 (Kbps.)

Down Stream
0 (Kbps.)
5440 (Kbps.)

maar de downstream staat overigens in de router ook vaak op 4900 kbps.

ik er zitten geen andere electrische apparaten tussen de AP

Verwijderd

Topicstarter
Is er dan misschien iemand die verstand heeft van het aanleggen van internet.

Ik ben er namelijk van overtuigd dat die vox de boosdoener is.

het kan ook aan de router liggen dat die misschien kapot is. Wat is een alternatief met groot bereik en modem en router ineen?

Verwijderd

Is er dan misschien iemand die verstand heeft van het aanleggen van internet.
Present ;)

Als je je modem gewoon aan de splitter hangt moet de Vox daar helemaal niet tussen zitten, die kan dan nooit de boosdoener zijn. en geloof me, 20 meter kabel is de boosdoener. al leg je extra geisoleerd cat6 neer. maakt weinig verschil.

Gewoon isratest doen. ik bedoel, je hebt een wireless modem. dat testen kan nooit moeilijk wezen..

En inderdaad die aansluiting slaat nergens op. Die vox moet niet voor de splitter uit komen, maar ook niet op de splitter. beide lijnen moeten gewoon je NT1 in (jij geeft de nt1 aan als 'isdn centrale')

En over je wireless bereik. Probeer een ander kanaal. Wie weet. Of zet de router op 11b in plaats van G, dan gooit hij hem wel op 11 mbit. maar het signaal is wel sterker, en je hebt toch geen 11mbit internet dus meer dan 11 heb je niet nodig.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2007 18:53 ]

Verwijderd

En een alternatief. sja, Linksys voor wireless bereik.. WAG300N is mooi dingetje.

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-03 19:32
code:
1
2
Lijn -> Splitter -> NT1 (ISDN kastje) -> Quattrovox
           > Je modem

En heb zelf ook ADSL via 15m kabel en heb zelfs sneller internet (600kbps ipv 500kbps). Moet dus niets uitmaken. Probeer eens zonder splitter, misschien is die stuk? Of is je kabel stuk?

• William/Ax3

William/Ax3

We are Starstuff

Verwijderd schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 16:49:
5440 (Kbps.)

Wat is de afstand naar de tel centrale?
kan je eens een andere modem proberen?
Heb je firmware als eens geupgrade?

Je snapt dat hier het probleem dus zit? Als je modem aangeeft dat die 5440 downstream heeft tja dan zal die nooit die 6 halen natuurlijk. Wat geeft het modem aan als je hem aansluit voor de splitter? Dus zeg maar de splitter er even tusen uit haalt?

[ Voor 18% gewijzigd door William/Ax3 op 05-12-2007 09:20 ]

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:09
maarud schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 19:03:
code:
1
2
Lijn -> Splitter -> NT1 (ISDN kastje) -> Quattrovox
           > Je modem

En heb zelf ook ADSL via 15m kabel en heb zelfs sneller internet (600kbps ipv 500kbps). Moet dus niets uitmaken. Probeer eens zonder splitter, misschien is die stuk? Of is je kabel stuk?
Ga a.u.b. niet zulke opmerkingen maken :X Je wilt niet weten hoevaak mensen dit verkeerd begrijpen.

Jij hebt gewoon geluk dat jij met 15 (!) meter kabel je snelheid gewoon behoud. Mocht het morgen afnemen of instabiel worden denk jij als eerste dat je provider aan het rotzooien is... Nou geloof me, de kabel is de boosdoener (mede-tweaker hier ergens boven me gaf hetzelfde verhaal aan). Als jij ooit eens de handleiding had gelezen van het aansluiten van de modem, staat erbij dat je hem zo dicht mogelijk op de is/ra moet aansluiten (ik houd zelf een max afstand aan van 1 meter). Alles wat langer is dan dat stoort ontzettend gruwelijk (en kan dus je verbinding kosten).

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-03 16:44
William/Ax3 schreef op woensdag 05 december 2007 @ 09:17:
[...]

Wat is de afstand naar de tel centrale?
kan je eens een andere modem proberen?
Heb je firmware als eens geupgrade?

Je snapt dat hier het probleem dus zit? Als je modem aangeeft dat die 5440 downstream heeft tja dan zal die nooit die 6 halen natuurlijk. Wat geeft het modem aan als je hem aansluit voor de splitter? Dus zeg maar de splitter er even tusen uit haalt?
(Grote) afstand tot centrale EN het gebruik van AnnexB zijn beide factoren welke de snelheid negatief beinvloeden. Hoever zit je van de centrale en zoals gezegd wat zijn de snelheden direct op je israpunt?

Verwijderd

Topicstarter
Ik kwam dit antwoord tegen op de KPN website:
5. Mag ik apparatuur vóór de KPN ADSL splitter aansluiten?

U mag beslist geen apparatuur vóór de KPN ADSL splitter aansluiten. Als u apparatuur vóór de KPN ADSL splitter plaatst, gaat de snelheid van uw ADSL-aansluiting verloren.

Nu lijkt het mij toch dat die VOX mijn internet negatief beinvloed.

Ik ga vandaag een linksys WRT54GL halen om dat gezeik met het wegvallende wireless internet op te lossen. Ik lees namelijk veel reacties van mensen dat ze er geen problemen mee hebben.

Het vervelende is ook dat mijn modem/router boven staat en het vrij onmogelijk is voor mij om het modem in de buurt van de ISRA te zetten. De kabels zijn zo mooi weggewerkt door het stucwerk dat ik er niet meer iets aan kan veranderen.

Verder over de afstand: De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 1444 meter.

En als ik hem direct op de ISRA zet heb ik dezelfde snelheid. Dit lijkt mij dus een indicatie dat die VOX niet op de zelfde RJ11 connector moet als de ISRA.

Verwijderd

Je Vox is de boosdoener..

deze volgorde moet je hebben:

ISRA -> SPLITTER > NT1 > S0 BUS > VOX
> ISDN Centrale
> MODEM

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2007 22:38 ]

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-03 19:32
de vox moet ook op het NT1 kastje (ISDN centrale) ;)

[ Voor 18% gewijzigd door maarud op 09-12-2007 00:09 ]

• William/Ax3

William/Ax3

We are Starstuff

Verwijderd schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 10:40:
En als ik hem direct op de ISRA zet heb ik dezelfde snelheid. Dit lijkt mij dus een indicatie dat die VOX niet op de zelfde RJ11 connector moet als de ISRA.
Dus dan krijg je nog steeds?
Verwijderd schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 16:49:
Down Stream
5440 (Kbps.)

Duh dan zal je nooit de 6mbit halen met downloaden. Je modem geeft notobene de snelheid aan welke hij haalt op je lijn. Als dat dus hetzelfde is als je direct je modem aansluit op de begin punt dan zijn er nog 2 mogelijke oorzaken:
1: De kwaliteit van je lijn is niet hellemaal ok door afstand/storings factoren.
2: Je modem is gewoon brak.

Pagina: 1