[Vista] Heeft pas na 15 minuten contact met netwerk/internet

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Topicstarter
Event ID 7001

Ik heb goed gezocht maar kan de juiste oplossing niet vinden (voor Vista), bij MS was het probleem ook (nog) niet bekend.
Ik heb Telephony service al disabled maar geen verandering.

In de eventviewer staat het volgende:

The Remote Access Connection Manager service depends on the Telephony service which failed to start because of the following error:
The service cannot be started, either because it is disabled or because it has no enabled devices associated with it

+ System
- Provider
[ Name] Service Control Manager
[ Guid] {555908D1-A6D7-4695-8E1E-26931D2012F4}
[ EventSourceName] Service Control Manager
- EventID 7001
[ Qualifiers] 49152
Version 0
Level 2
Task 0
Opcode 0
Keywords 0x80000000000000
- TimeCreated
[ SystemTime] 2007-12-04T15:03:04.000Z
EventRecordID 40715
Correlation
- Execution
[ ProcessID] 0
[ ThreadID] 0
Channel System
Computer Media-3
Security

- EventData

param1 Remote Access Connection Manager
param2 Telephony
param3 %%1058

of

- <Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
- <System>
<Provider Name="Service Control Manager" Guid="{555908D1-A6D7-4695-8E1E-26931D2012F4}" EventSourceName="Service Control Manager" />
<EventID Qualifiers="49152">7001</EventID>
<Version>0</Version>
<Level>2</Level>
<Task>0</Task>
<Opcode>0</Opcode>
<Keywords>0x80000000000000</Keywords>
<TimeCreated SystemTime="2007-12-04T15:03:04.000Z" />
<EventRecordID>40715</EventRecordID>
<Correlation />
<Execution ProcessID="0" ThreadID="0" />
<Channel>System</Channel>
<Computer>Media-3</Computer>
<Security />
</System>
- <EventData>
<Data Name="param1">Remote Access Connection Manager</Data>
<Data Name="param2">Telephony</Data>
<Data Name="param3">%%1058</Data>
</EventData>
</Event>

Wie kan me helpen?

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:20

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Welke Vista versie heb je?

Ik heb hetzelfde probleem, pas na 10 minuten kom ik op internet. Maar heb nog niet in de eventviewer gekeken. Ik gebruik Business, 64 Bit op een gigabyte moederbord.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• Spice

Spice

Topicstarter
sh4d0wman schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 16:30:
Welke Vista versie heb je?

Ik heb hetzelfde probleem, pas na 10 minuten kom ik op internet. Maar heb nog niet in de eventviewer gekeken. Ik gebruik Business, 64 Bit op een gigabyte moederbord.
Version: 6.0.6000.16386 (Ultimate)
Kan trouwens zijn dat niet 7001 maar 7011 de fout is, die fout is er vanaf 20 november en vanaf dietijd doet het probleem zich voor.

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Verwijderd

Het beste wat je effe kan doen is naar de eigenschappen naar het Draadloos netwerk te gaan.

Deze kan je vinden onder Netwerk Control Center ofzoiets .....

Dan doe je draadloze netwerken beheren en ga je naar de eigenschappen van het netwerk.

Dan ga je naar het laatste tabblad waar dan meestal de Beveiliging niet ingesteld staat of juist wel maar dan op AES en WPA2-personal ...

Wijzig dit in TKIP en WPA-Personal en als het goed is heb je dan binnen NO-time een draadloze internet verbinding.

Met vriendelijk groet,

Jeffrey Jacobs

• Spice

Spice

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2007 @ 11:43:
Het beste wat je effe kan doen is naar de eigenschappen naar het Draadloos netwerk te gaan.

Deze kan je vinden onder Netwerk Control Center ofzoiets .....

Dan doe je draadloze netwerken beheren en ga je naar de eigenschappen van het netwerk.

Dan ga je naar het laatste tabblad waar dan meestal de Beveiliging niet ingesteld staat of juist wel maar dan op AES en WPA2-personal ...

Wijzig dit in TKIP en WPA-Personal en als het goed is heb je dan binnen NO-time een draadloze internet verbinding.

Met vriendelijk groet,

Jeffrey Jacobs
Het gaat om een gewoon vast netwerk, niet draadloos.

Verwijderd

Ok dan durf ik er helaas geen antwoord op te geven...

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:20

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Hmm ik moet je ook teleurstellen :P Ik heb deze fout niet in de eventlog. Wel gelijk een vraagje, draai je toevallig ook VMWare?

Bij mij gaat het als volgt, ik start de pc, log in en zie vervolgens dat er rechtsonder een icoontje staat met netwerkverbinding verbroken. Na 5 minuten gaat dat weg en kun je internetten.
In de tussentijd lijkt het systeem druk bezig, programma;s die ik start komen ook pas in beeld na de 5 minuten. Is dit ook jou ervaring? Ik zie de processor af en toe pieken en vervolgens op 5% ofzo staan, geheugen is wel stabiel.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• Spice

Spice

Topicstarter
sh4d0wman schreef op woensdag 05 december 2007 @ 14:25:
Hmm ik moet je ook teleurstellen :P Ik heb deze fout niet in de eventlog. Wel gelijk een vraagje, draai je toevallig ook VMWare?

Bij mij gaat het als volgt, ik start de pc, log in en zie vervolgens dat er rechtsonder een icoontje staat met netwerkverbinding verbroken. Na 5 minuten gaat dat weg en kun je internetten.
In de tussentijd lijkt het systeem druk bezig, programma;s die ik start komen ook pas in beeld na de 5 minuten. Is dit ook jou ervaring? Ik zie de processor af en toe pieken en vervolgens op 5% ofzo staan, geheugen is wel stabiel.
Die eventlog is verkeerd, die is van de telefoonservice die uitstaat, zal ik straks editten.
Bij mij blijft Vista 15 minuten hangen op LanManServer, (te bekijken bij processen)

• Spice

Spice

Topicstarter
Kan dicht, SP1 heeft het probleem opgelost.

Pagina: 1