Sata control driver uit virt. geheugen na reboot MS install

Pagina: 1
Acties:

• -unknown
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-02 15:11
Nadat mijn HD en me onboard sata controller kapot waren gegaan heb ik bijde vervangen door nieuwe. Installatie van windows verloopt perfect, tot een bepaald punt. Hij formateerd netjes de schijf, plaatst de eerste installatie bestanden op de disk, reboot. En dan komt het probleem. Normaal hoort hij dan netjes over te gaan in de windows installatie, maar dat gebeurt niet, omdat hij simpel weg de HD niet meer ziet. Nu heb ik ook geprobeerd om na de reboot gelijk weer op F6 te drukken, zodat ik weer de drivers selecteer, en dan ziet hij hem wel weer. Alleen als gevolg dat de installatie weer helemaal van voor af aan begint en ik dus geen stap verder kom.

Nu had ik al gebeld met de lokale pc winkel en me probleem verteld, en werdt mij dus verteld dat de drivers uit het virtueel geheugen worden gegooit wat niet de bedoeling is omdat hij niet wordt gezien in mijn bios als een bootable device. Hopelijk weet iemand de oplossing en bespaard me dat weer geld, en anders zit er niks anders op dan hem te brengen bij de pc winkel.

BVD

Sander

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Kan je niet een slipstreamed Windows XP maken inclusief de drivers die je nodig hebt. Dit scheelt het gedoe met F6 en hopelijk loopt je installatie goed door.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:43

lier

MikroTik nerd

Heb je in je bios de controller als bootable device ingesteld ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

lier schreef op woensdag 05 december 2007 @ 09:15:
Heb je in je bios de controller als bootable device ingesteld ?
Dat zal het probleem waarschijnlijk wel zijn inderdaad. Windows Setup zet alles netjes klaar op schijf A en de PC probeert vervolgens vrolijk van een andere schijf te booten.

Driver slipstreamen is handig, maar zou geen oplossing voor dit probleem moeten zijn.