Monitor aan vga - svideo

Pagina: 1
Acties:
  • 156 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• O_Tiby
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-07 11:09
Hallo,

Ik wil in mn badkamer een lcd schermpje van 12" met 800*600 res. hangen.

Echter zit ik met een probleempje, de kable moet 10 meter overbruggen en door een pvc buis. Dit gaat dus nooit lukken met een standaard vga monitor kabel, die koppen zijn veel te groot. Deze kun je er afknippen en weer aan solderen, echter wordt dit overal afgeraden.

Nu kwam ik dit verloopstekkertje tegen;
Afbeeldingslocatie: http://image.auctionweb.info/lister/original/119383/91026fc9ec6448c6c72b2d307c814083.jpg

Deze zou ik op de monitor kunnen aansluiten én op de computer, daartussen een s-video kabel. De s-video kabel past namelijk wel door de pvc buis.

Dus de configuratie wordt;
Beeldscherm - adapter - s-video kabel - adapter - pc vga aansluiting

Is dit mogelijk? Zal deze adapter dus bovenstaande configuratie werken?

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:15
Volgensmij gaat dat niet werken. Ik zou maar eens goed kijken of ergens op het net blijkt dat het wel werkt. Lijkt me eerder dit: Tweede CRT aan DVI-uitgang onboard X1250? verhaal en het USB -> Firewire kabeltje.... Het zijn verschillende aansluitingen met verschillende specs dus ik zeg dat het niet werkt, maar 100% zeker ben ik ook niet.

Verwijderd

Het gaat wel werken hoor, in meeste gevallen zelfs direct(schakelen met AV) en anders kun je met videokaart software het 1 en ander instellen. Tis alleen zo dat als ik me niet vergis redelijk veel betaald voor zo'n verloopstekkertje en de kwaliteit standaard al verslechterd en niet aan te raden langer dan 10 meter. Daarnaast is het ook zonde van je lcd schermpje met resolutie van 800 * 600 want zal niet 1:1 qua ratie zijn, waardoor je weer inlevert(puur even de geleiding van vga naar composit of s-video).

• O_Tiby
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-07 11:09
Ik heb het even geprobeerd, echter krijg ik geen beeld. De TFT monitor blijft maar aangeven dat er geen input is. Ben dus bang dat het niet gaat werken..

Al is het wel apart, als de adapters goed zijn, dan worden de signalen toch nog door verschillende draden gestuurd?

Heb ook ergens gelezen VGA over UTP, wat ook werkt...

Wat ik heb geprobeerd is;

bovenstaande configuratie; tft - adapter- s-video - adapter - computer vga
ook in combinatie met composite, en ook nog op de tv-out...

Wat zijn nog meer opties?

• oddish2211
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-07 13:29
dat kabeltje dat je laat zin werkt alleen met videokaarten die svideo/composiet signalen over vga ondersteunen, dit zijn meestal echte htpc videokaarten (discreet of onboard)

heb je geen svideo uitgang op je videokaart? en zit er geen svideo/scart op je monitor?
zoja, alleen een svideo kabel werkt dan ook