Toon posts:

Vista verwijderen, XP erop?

Pagina: 1
Acties:
  • 254 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb een Dell Dimension 9150. Hij kwam standaard met Windows XP.
Later toen Vista uitkwam heb ik die erop gezet, maar vond het niet echt lekker werken. Dus die computer heeft een tijd niks gedaan. Maar nu wil ik hem weer in gebruik nemen, maar met XP erop.
Alleen het probleem is als ik de XP cd erin doe gaat hij netjes naar de installatie etc...
Maar op het moment dat ik een harde schijf/partitie moet selecteren waar XP op moet, is de hele lijst leeg. Als ik dan op een knop druk krijg ik het bekende blauwe scherm (maar dan vista stijl:P).
De harde schijf heeft een S-ATA aansluiting... misschien ligt het daaraan? Maar ik gebruik een XP cd van Dell (wel een een andere Dell computer die ik had gekocht.. bij de Dimension kreeg ik volgensmij geen CD).
Weet iemand hier wat op? Ook een originele XP cd geeft hetzelfde probleem.

Bij voorbaat dank.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Voor de ZOVEELSTE keer:

Driver van u chipset zoeken, driver op diskette zetten, tijdens het opstarten van de disk op 'F6' rammen, diskette erin, en driver inlezen.

Geen diskettestation? -> eentje op USB, of de driver slipstreamen in u installatie.

Hoe moet dat? Zoek eens in dit forum, er zijn tig topics over dit probleem.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-02 17:24

Jiffy

God, you're ugly!

Bij het begin van de installatie krijg je de mogelijkheid om dmv het drukken op F6 extra drivers voor niet-herkende controllers toe te voegen. Zoek op welke je drivers je moet hebben voor je SATA-controller, zet die op diskette (als je nog een diskdrive hebt) en XP zal prima werken.
edit:

Damn you, Snake! ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Jiffy op 04-12-2007 15:56 ]

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Tja, dan heb je duidelijk niet eens gezocht...

En dat is toch wel het eerste wat je zou moeten doen, bovendien staat het zelfs in de FAQ vermeld.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Dit topic is gesloten.