Toon posts:

M-Audio Fasttrack USB opneem (wave out) probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 540 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Heb al een tijdje deze externe geluidskaart icm KRK boxen. Ben er zeer over te spreken alleen heb ik één probleem, ik kan in de windowsomgeving niks realtime via wave out opnemen. Wat ik hiermee bedoel is dat je bijv het geluid van een youtube filmpje wilt opnemen. Voor het opnemen gebruik ik een sequencer (Soundforge). Met mijn vorige interne geluidskaarten was dit nooit een probleem. Dan was het een kwestie van in windows bij recording de waveout functie selecteren, op record klikken en gaan met die banaan.

Ligt het nou gewoon omdat het hier om een externe geluidskaart gaat? (lijkt me overigens zeer vreemd).

Iemand nog ideeën of suggesties?

Alvast bedankt. :)

Verwijderd

Heb je AISO 2 drivers al geinstalleerd in windows XP? Ohjah, in Vista gaat dit met deze kaart helaas niet lukken...don't now why trouwens. Verder heb je al de nieuwste firmware gedownload voor je kaart en die nieuwste drivers? Wat het kan namelijk wel met deze kaart.

Verwijderd

Topicstarter
Yo Mauce,

Weet zo niet of die Asio 2 drivers al geinstalleerd zijn. Heb net al een tijdje gezocht maar kan geen site vinden waar je de drivers kan vinden. Weet jij evt een site waar je ze kan downloaden?

Alvast bedankt.

Verwijderd

Topicstarter
Kan niet zo zien of de Asio 2 drivers geïnstalleerd zijn. Waar kan ik evt die Asio 2 drivers downloaden?

Verwijderd

Kijk eens op de site van m-Audio.......daar staan drivers voor Vista. Vreemd genoeg krijg ik die ook niet goed geinstalleerd onder mijn versie van Vista. geluid begint te stotteren wanneer ik deze driver installeer. Vista herkent de Fasttrack USB overigens wel. Om van de volle functionalteit gebruikt te maken dien je de m-Audio driver te installeren.

Wie heeft dit probleem ook onder Vista? het niet goed werken van de geinstalleerde drivers.

Verwijderd

Topicstarter
Van de M-Audio site heb ik de nieuwste drivers geïnstalleerd. Maar kan nog steeds niet Wave out selecteren bij recording properties. Ik draai momenteel nog steeds Windows XP.

Ik blijf het vreemd vinden. Zelfs met elke standaard geluidskaart kan je probleemloos via wave out opnemen.

Verwijderd

Topicstarter
Overigens, mijn broertje heeft exact dezelfde configuratie (windows xp, dezelfde boxen en geluidskaart) en bij hem staat bij recording wave-out er ook niet bij :?

Verwijderd

Topicstarter
Zit te denken om de M-Audio Audiophile 192 aan te schaffen. Zat net ff te surfen en ik kwam deze site tegen : http://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?p=915384

Die gast van dat forum heeft M-Audio gemaild en kreeg deze reactie:
Zie hier de reactie van M-Audio UK:

There could be several reasons for this type of problem, and our audio devices do not have a record ‘what you hear’ function which is seen on some multimedia audio cards and allows you to record internal audio sounds, however a call to our local tech support department should ensure a quick solution.

Information on your nearest support department in Holland can be found here (please use the drop down menu to select your country):
http://www.m-audio.com/index.php?do=store.international

Regards,

Ik zal die gasten vd week ff bellen. Waarschijnlijk zullen zij bovenstaande bevestigen.
Het lijkt er dus sterk op dat je met de M-Audio Audiophile 192 ook niet intern kan opnemen. Waar slaat dit op? Bij alle simpele/goedkope geluidskaarten is dit nooit een probleem geweest...

Zijn hier misschien nog andere mensen die ook een M-audio kaart hebben waarmee je wel intern kan opnemen?

Of misschien moet ik maar een Terratec kaart aanschaffen?

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2008 14:47 ]

Verwijderd

Kan je wel op een andere manier opnemen? Kun je bij je opname software bij Input de ASIO variant van de Fast Track kaart kiezen? Is er een monitor functie die je als test kunt uitzetten?
Pagina: 1