Toon posts:

[Converting] MKV naar iets anders

Pagina: 1
Acties:
  • 1.206 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ok dit is dus mijn probleem,

Ik ben al dagen op zoek naar een GOEDE en SNELLE converter van een HD MKV file (transformers) naar een andere formaat om op mijn xbox af te spelen.

De kwaliteit van de MKV is echt abnormaal goed. (1280 x 544 )...

tjah daar zit ik dan met een HD film, een xbox dat HD weergeeft op mijn 42" HD tv... zonder een film zelf...

Nu kan de xbox eindelijk divx/xvid weergeven en dacht ik laat ik het eens converten mete River past... maar nee hoor, het moet er weer eens pixelated uit zien...

Ik zet alles op max maar TOCH blijft het een beetje kartelig, wat totaaaal niet zo is bij de MKV.

Nou is mijn vraag: Hoe krijg ik de MKV file in een ander formaat dat de xbox dus wel leest. Dus eigenlijk, bijna alles behalve MKV.
Ik wil het btw niet transcoden met tversity of met winamp.. al geprobeerd, werkt niet goed.

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:04

Sjaak_Afhaak

Bleh!

[PS3] GOTSent, PS3 compatible MKV to MP4 converter iets voor jou?
verder zou je SUPER kunnen proberen.

/edit: werkt denk ik alleen voor de xbox360

[ Voor 15% gewijzigd door Sjaak_Afhaak op 04-12-2007 15:33 ]

Hier staat tekst

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
xbox360 of oude xbox?

• The_nv40_man
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-06-2022
MKV is in pricipe alleen een container net als AVI. De videocodec zal in veel gevallen H264 zijn. Je zult dus een H264 converter nodig hebben. Met een beetje zoeken kun je daar wel een hoop over vinden.

Verder zie ik dat de 360 behalve divx/xvid ook VC-1 aankan wat volgens mij wat beter geschikt is voor HD materiaal.

Verwijderd

Topicstarter
het is een 360.. ik ga ff keen kiekje nemen in die thread

• The_nv40_man
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-06-2022
MKV is in pricipe alleen een container net als AVI. De videocodec zal in veel gevallen H264 zijn. Je zult dus een H264 converter nodig hebben. Met een beetje zoeken kun je daar wel een hoop over vinden.

Verder zie ik dat de 360 behalve divx/xvid ook VC-1 aankan wat volgens mij wat beter geschikt is voor HD materiaal.

edit: stom ik ging al van een 360 uit. Maar in het geval van een gewone xbox zal je moeten concerten naar VOB of Divx/Xvid.

[ Voor 11% gewijzigd door The_nv40_man op 04-12-2007 15:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dat GOTsent getest.. maar het werkt niet echt,...

Nou, het werkt wel, en aardig snel ook (iets te snel mby?) maar als hij klaar is is de video NERGENS te bekennen. Ik heb in alle mappen gekeken, heb em gewoon in de ROOT van mn D schijf opgeslagen, maar hijs staat er gewoon niet.

Hij doet er ongeveer 2-3 min over..

• andreict
Verwijderd schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 15:36:
het is een 360.. ik ga ff keen kiekje nemen in die thread
Dan kun je "snel" transcoden naar mp4 zie de thread.

Verwijderd

Topicstarter
hoe bedoel je? Ik snap dat "snel" niet echt. Ik heb zelf al geprobeerd om te transcoden maar dat werkt voor geen meter eigenlijk. Heel erg traag, haperend en verlies van beeld kwaliteit.
andreict schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 16:05:
[...]

Dan kun je "snel" transcoden naar mp4 zie de thread.

• andreict
Verwijderd schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 16:15:
hoe bedoel je? Ik snap dat "snel" niet echt. Ik heb zelf al geprobeerd om te transcoden maar dat werkt voor geen meter eigenlijk. Heel erg traag, haperend en verlies van beeld kwaliteit.

[...]
wat zijn je specs van je pc?

Verwijderd

Topicstarter
een AMD 3800 + overgeklockt naar 2.6 ghz (vienna core?) met 1 gb geheugen.

maar ik heb het al met gotsent gedaan maar hij wil niet afspelen op mn xbox :(

• Pavla
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-02 14:15
Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 21:35:
een AMD 3800 + overgeklockt naar 2.6 ghz (vienna core?) met 1 gb geheugen.

maar ik heb het al met gotsent gedaan maar hij wil niet afspelen op mn xbox :(
Vergelijk even de bestandsgroottes van het bestand wat je erin stopt en wat eruit komt. En 'hij wil niet afspelen op m'n xbox' betekent wat? Errors? Zwart beeld?

Trots lid van [DPC] Team Boonanza @ SoB - Bezoek pwnshop.nl!

Verwijderd

mkv kan je converteren met Windows Moviemaker die bij Vista bij zit (mkv->(HD)wmv) kan je zo op je Xbox360 afspelen. Converteren kan naar Windows Media 720p (5,9Mbps) of 1080p (7,8Mbps) of Xbox360 PAL (6,9Mbps) en andere kwaliteiten...

Verwijderd

Topicstarter
ff om alles duidelijk te maken :P..

heb dus zegmaar megedaan aan de gotsent thread, en alles geprobeerd.

Nu is mn MKV file een mp4 file geworden. de MKV is 2.2 gb en mp4 is 2.4 gb.

Wat er op mn xbox gebeurd is dat mn xbox de file niet kan vinden. Dus de mp4 bestand staat WEL in de Transformers map maar de xbox ziet niks. Stop ik er een andere film in, dan ziet de xbox het wel. Alsof de video niet gesupport word :S

Heb alles geprobeerd, behalve zune.. dat ga ik zo meteen doen. WMP11 wil 'em btw wel lezen, maar wat wel raar is, is dat de file Transformer>>>s<<<.mp4 heet en WMP geeft out_transformer weer.. heel vreemd.

Verwijderd

Het is duidelijk dat het hier om illegaal verkregen materiaal gaat, en daar gaan we je niet verder mee helpen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.