Ik ben opzoek naar een audio receiver/encoder die het volgende kan:
Audio Invoer/Uitvoer
Er hoeft geen audio versterker ingebouwd te zijn, maar als dat onmogelijk is dan mag er best een 5.1 versterker in zitten.
Ik heb gekeken bij Onkyo, en b.v. de 705 heeft pre-outs voor alle 8 kanalen. Deze zou ik kunnen gebruiken, maar het is wat zonde dat er ook een versterker ingebouwd zit. Als ik zo'n pre-amp zou kunnen vinden zonder een versterker ingebouwd dan ben ik er.
Achtergrond Info
Ik heb een Playstation 3 en een Logitech Z5500 Digital Luidspreker Set. De Logitech set ondersteund analoog 5.1 en dts/ac3 5.1, pcm stereo via s/pdif.
De Playstation ondersteund dts/ac3/aac 5.1, pcm stereo via s/pdif, en alle voorgenoemde PLUS 5.1 PCM via HDMI.
Ik heb veel films die AAC 5.1 zijn, terwijl mijn receiver geen AAC ondersteund, en er geen 5.1 PCM over s/pdif wordt ondersteund, zodoende zit ik dus grotendeels naar films met Stereo te kijken ipv 5.1
Zodoende zoek ik een receiver die via hdmi de aac of pcm 5.1 signalen kan ontvangen, en dan kan omzetten naar AC3 via een s/p dif uitgang. Een ingebouwde versterker is dus zeer optioneel, en misschien alleen leuk voor de toekomst.
Heeft iemand hier ervaring mee, enige tips/ideëen etc. etc?
Audio Invoer/Uitvoer
- Connectiviteit: HDMI, S/P DIF (Coaxiaal en Optical), 5.1 Analoge Ingang en Uitgang (RCA)
- Digitale Formaten: DTS, AC3, PCM, tenminste tot 5.1. Optioneel: AAC decoding/encoding
- Connectiviteit: HDMI. Optioneel: S-Video en Composite Video
Er hoeft geen audio versterker ingebouwd te zijn, maar als dat onmogelijk is dan mag er best een 5.1 versterker in zitten.
Ik heb gekeken bij Onkyo, en b.v. de 705 heeft pre-outs voor alle 8 kanalen. Deze zou ik kunnen gebruiken, maar het is wat zonde dat er ook een versterker ingebouwd zit. Als ik zo'n pre-amp zou kunnen vinden zonder een versterker ingebouwd dan ben ik er.
Achtergrond Info
Ik heb een Playstation 3 en een Logitech Z5500 Digital Luidspreker Set. De Logitech set ondersteund analoog 5.1 en dts/ac3 5.1, pcm stereo via s/pdif.
De Playstation ondersteund dts/ac3/aac 5.1, pcm stereo via s/pdif, en alle voorgenoemde PLUS 5.1 PCM via HDMI.
Ik heb veel films die AAC 5.1 zijn, terwijl mijn receiver geen AAC ondersteund, en er geen 5.1 PCM over s/pdif wordt ondersteund, zodoende zit ik dus grotendeels naar films met Stereo te kijken ipv 5.1
Heeft iemand hier ervaring mee, enige tips/ideëen etc. etc?
[ Voor 37% gewijzigd door BillyBee op 04-12-2007 16:23 ]
6th Sense - International Online Coop Gaming: www.6thSense.eu - Antec P160 case,Antec 650w Trio,Asus P5N32-E SLI Plus,C2D E6600 3300mhz,Scythe Infinity,4GB G. Skill f2-6400phu2-2gbhz DDR2-800,GF 8800GTX - Vista 64-Bit