Ruis/piep JBL GTO75.4

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Me_Again
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-05-2025
In mijn Nissan Sunny LX heb ik de volgende audio ingebouwd:

Deur: Pioneer TS-1756II (17cm)
Hoedeplank: Pioneer TS-A6901
Radio: Pioneer DEH-3900MP
Versterker: JBL GTO75.4

Rechts ligt de voedingskabel (+) en links liggen de audio kabels. De versterker ligt in de kofferbak.

Het probleem is dat er altijd ruis uit de boxen komt. Volume op 0 of >0 maakt niets uit. De ruis klinkt alsof je de versterker véél te hard hebt staan en geen muziek draait. Tweede probleem is dat zodra ik de auto start er een piep uit de boxen komt. Deze toon gaat omhoog wanneer ik gas geef.

Vervolgens heb ik een tweede voedingskabel vanaf de min-kant van de accu naar de versterker getrokken. Dit lostte helaas niks op. De massa is dus goed aangesloten.
Verder zat ik nog te denken aan de massa van de radio. Misschien moet deze op hetzelfde massapunt worden aangesloten als de versterker.
De + kabel zit wel een stukje onder de motorkap (accu zit links en voedingskabel moet naar de rechterkant), kan dit voor storingen zorgen, dus de piep?

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:02

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

De piep is een aardlus probleem, meestal komt dat door slecht aansluiten. Doe het eens opnieuw, en _goed_.Evt kan je de symptomen oplossen door een "ground loop isolator".

De ruis is serieuzer: heb je dat ook als je de signaalkabels uit de versterker trekt?
Dan weet je of het een probleem met je versterker of met je radio is. Signaal kabels ok? afgeschermd?

Wise enough to play the fool

• fluppie007
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-02 13:22
Is het punt waar je je massa hebt aangesloten kaalgeschuurd ?
Gebruik je "degelijke" RCA/signaal kabels ? Liefst zonder geintegreerde remote.

• Me_Again
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-05-2025
Ik vond een heel mooi topic! Zeker de moeite waard voor mensen met storingen. Ga dit morgen zelf uitproberen...

"Aardlus": http://forum.showyoursound.nl/topic.asp?TOPIC_ID=33687