Toon posts:

Het localiseren van een lijn

Pagina: 1
Acties:
  • 1.288 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heren,

KPN heeft een lijn opgeleverd in een verzorgingstehuis. Een erg groot pand, waar een hoop bij komt kijken. Nu weet niemand van het personeel waar KPN de lijn heeft opgeleverd.

Na meerdere keren getelefoneerd te hebben met de KPN kreeg ik de volgende informatie.
*invoerkabel 2
*dikader 6
*stift 6
Ik weet dat ik moet zoeken op een ISRA punt, en een grote ook.

Kan iemand mij deze gegevens verder verklaren?

Bij voorbaat dank,
Martijn

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-12 13:57
Hoi mquartel, welkom op GoT. Aanhef + groetjes zijn niet nodig, dit is een openbaar forum, geen e-mail ;)

Aangezien het een bedrijfspand is zal het inderdaad een vrij grote witte kast zijn met zogenaamde LSA-stroken erin. Invoerkabel 2.... Dus er zijn er vast meerdere. Kijk of ze genummerd zijn. Dikader 6 en stift 6, bedoelen ze waarschijnlijk aansluiting 6 op de LSA strook mee.

Verwijderd

Topicstarter
trolleystad schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 15:15:
Hoi mquartel, welkom op GoT. Aanhef + groetjes zijn niet nodig, dit is een openbaar forum, geen e-mail ;)

Aangezien het een bedrijfspand is zal het inderdaad een vrij grote witte kast zijn met zogenaamde LSA-stroken erin. Invoerkabel 2.... Dus er zijn er vast meerdere. Kijk of ze genummerd zijn. Dikader 6 en stift 6, bedoelen ze waarschijnlijk aansluiting 6 op de LSA strook mee.
Formeel vind ik fijn :)

Okay, dus als ik het goed begrijp, een isra punt heeft horizontaal stroken, hoogstwaarschijnlijk van boven naar beneden, horizontalestrook 6, op aansluitpunt 6?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 15:48:
[...]

Formeel vind ik fijn :)

Okay, dus als ik het goed begrijp, een isra punt heeft horizontaal stroken, hoogstwaarschijnlijk van boven naar beneden, horizontalestrook 6, op aansluitpunt 6?
Dat klinkt bijzonder aannemelijk, zonder te weten hoe je is/ra eruit ziet.
(Die stroken kunnen ook vertikaal zitten, dan moet je dat even draaien.)

[ Voor 8% gewijzigd door CyBeR op 04-12-2007 15:50 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• har0
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-02-2022
Vraag eens aan het personeel waar get alarm zit, dit zit heel erg vaak in de buurt van de binnenkomende telefoonlijn. anders storingsdienst bellen, die weten meestal wel waar de lijn binnenkomt (hoort te komen)

• HugoG
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-05-2024
Martijn, Is het je allemaal nog gelukt?

Ik ben nu zelf ook op zoek naar het juiste puntje.

KPN geeft mij over de telefoon de info:
invoerkabel 1, dikader 10, isra 40 met het zwaartepunt op 001V04 ... 't zegt mij niet zo heel veel (en de info is ook beperkt op het internet), 't enige wat ik hieruit kan herkennen is het getal 40. (zeg maar LSA-punt 40)
In de bevestigingsbrief van KPN staat alleen maar: ISRA40M

Zie hier afbeelding van IS/RA-punt:
http://www.ayesta.nl/isra.jpg

KPN heeft de lijn nog niet geactiveerd dat gaat donderdag pas gebeuren. Ik kan dus ook niet testen of er al een kiestoon op een poortje zit. Hebben jullie nog enig idee welke aansluiting het zou zijn?

Ohja, nog een laatste vraag. Als er op een analoge lijn geen toestel is aangesloten, dan hoort de beller naar die lijn toch alsnog gewoon de telefoon overgaan? (ofwel, daarmee wil ik controleren of KPN de lijn al heeft geactiveerd, is dat een correcte methode?).

Verwijderd

Ohja, nog een laatste vraag. Als er op een analoge lijn geen toestel is aangesloten, dan hoort de beller naar die lijn toch alsnog gewoon de telefoon overgaan? (ofwel, daarmee wil ik controleren of KPN de lijn al heeft geactiveerd, is dat een correcte methode?).
Klopt :)

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 01-12 18:32

McMiGHtY

- burp -

Heel simpel. Je laat de KPN terug komen en de lijn gelabeld opleveren.
Heb geregeld dit soort geneuzel met de KPN en ze schijnen het niet te kunnen leren dat een lijn en/of verbinding gewoon is gelabeld opgeleverd moet worden.

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:59

Kettrick

Rantmeister!

McMiGHtY schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 10:51:
Heel simpel. Je laat de KPN terug komen en de lijn gelabeld opleveren.
Heb geregeld dit soort geneuzel met de KPN en ze schijnen het niet te kunnen leren dat een lijn en/of verbinding gewoon is gelabeld opgeleverd moet worden.
Dit is geen standaard optie, voor ADSL lijnen kan je dit opgeven bij de aanvraag naar kpn.
Volgens mij heeft dit echter wel invloed op de prijs en oplevertijd van de lijn (hoewel dat vast contractgebonden is).

• Sleejuhr
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
RoeLz schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 10:58:
[...]

Dit is geen standaard optie, voor ADSL lijnen kan je dit opgeven bij de aanvraag naar kpn.
Volgens mij heeft dit echter wel invloed op de prijs en oplevertijd van de lijn (hoewel dat vast contractgebonden is).
De levertijd zal inderdaad iets langer zijn, maar je ISRA is wel meteen gelabeld. Bij zakelijke lijnen wordt er volgens mij geen extra kosten gerekend. Voor een consumenten lijn, dat zou ik je niet kunnen vertellen.

• HugoG
Bedankt voor de reply's....
@Michel, bedankt... de medewerkers van de KPN Klantenservice Zakelijk draaiden om die vraag heen en waren hierin niet duidelijk. Ik moest alles maar aansluiten. 'k heb hier geen telefoonlijn meer om het te testen.... (alles VoIP en via glasvezel)

Ik kwam er gisteravond achter dat er 2 orders nu bij KPN lopen. 1 met een monteur en 1 zonder.
die zonder wordt donderdag opgeleverd, en die met een monteur maandag. 'k heb dus een soort van backup. ... ;)

De monteur is trouwens niet gratis, op hun orderbevestiging schrijven ze 2 posten "Voorrijkosten installatie (€ 30,13) en "Nieuw aanleggen Leidingnet" (€ 31,39).... (hoewel alles er dus al ligt)

't Weegt natuurlijk niet op tegen de ellendie die ik moet doorworstelen om 150 mogelijke aansluitpunten te testen (als dat uberhaupt de juiste plek is).

• HugoG
Even ter info... ik heb de LSA-punten even met een volt-meter doorlopen. Gaat hardstikke rap. Als de spanning rond de 50V volt zit, heb je een telefoonlijn gevonden. Ik had er 1 gevonden waar nog geen kabel op zat (maar wel een kiestoon), jammer genoeg was het niet de juiste (gecontroleerd met het uitgaand bellen en NummerWeergave... Morgen maar de KPN monteur 't laten uitzoeken... 'k ben benieuwd welke het is. Als die uberhaupt is aangesloten op het juiste ISRA punt.

Verwijderd

HugoG schreef op zondag 23 december 2007 @ 21:49:
Even ter info... ik heb de LSA-punten even met een volt-meter doorlopen. Gaat hardstikke rap. Als de spanning rond de 50V volt zit, heb je een telefoonlijn gevonden. Ik had er 1 gevonden waar nog geen kabel op zat (maar wel een kiestoon), jammer genoeg was het niet de juiste (gecontroleerd met het uitgaand bellen en NummerWeergave... Morgen maar de KPN monteur 't laten uitzoeken... 'k ben benieuwd welke het is. Als die uberhaupt is aangesloten op het juiste ISRA punt.
En? en? :P
Pagina: 1