Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[JAVA] AJAX4JSF installatie problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik zat een beetje te twijfelen over de topictitel...mocht een mod een betere benaming voor mijn probleem weten, pas het dan svp aan

Ik ben me aan het verdiepen in AJAX frameworks icm Java Technologie. Ik heb Icefaces al uitgeprobeerd, maar deze is me om verschillende redenen niet bevallen. Nu ben ik aan het kloten met AJAX4JSF.

Ik ben een tutorial aan het volgen en probeer deze sample app aan de praat te krijgen. M'n project build en ik kan 'm runnen, echter krijg ik een 404: The requested resource () is not available. Ik heb exact gedaan wat er staat (zelfs de oscache-2.3.2 lib toegevoegd, terwijl ik heb gelezen dat dit vanaf a4j 1.1.1 niet meer hoeft (uiteraard ook geprobeerd zonder deze lib)). Nu lijkt het mij dat er kwa mapping iets niet goed staat omdat ie de url dus niet kan resolven (http://localhost:8080/a4jEchoText/echo.jsf). Ik heb geprobeerd om de standaard web.xml te gebruiken en dan uit te breiden met de tags aangegeven in de installation guide. De standaard faces servlet-mapping is iets anders dan in de sample app, dus de url wordt ook iets anders, maar ik krijg alsnog een 404. Zodra ik alles wat met A4J te maken heeft weghaal, dan werkt alles gewoon goed.

Mijn omgeving:

- Netbeans 5.5
- Sun Java System Application Server Platform Edition 9.0_01 (build b14)
- Sun JSF 1.2 RI
- ajax4jsf-1.1.1.jar

Ik heb mijn project even gezipped en deze kun je hier downloaden. De losse ajax lib kun je hier vandaan halen, maar deze bevind zich natuurlijk ook al in m'n project.

Ik hoop dat iemand me verder kan helpen...zou het erg op prijs stellen! En mocht het echt iets stoms zijn wat ik over het hoofd zie, mijn excuses!

BVD!

• Nick_S
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-11 21:22

Nick_S

++?????++ Out of Cheese Error

Kijk eens in je serverlogs wat er allemaal wordt gelogd. Vaak staan daar zinvollere meldingen, dan de status die er terug naar je browser wordt gestuurd (404).

'Nae King! Nae quin! Nae Laird! Nae master! We willna' be fooled agin!'

Verwijderd

Topicstarter
Hey man, bedankt voor je antwoord :) Stom dat ik daar zelf nog niet aan gedacht heb.

Wanneer ik de boel vanuit Netbeans run, zie ik dat er een !Severe error in de log wordt bijgeschreven, namelijk:
WebModule[/a4jEchoText]Exception sending context initialized event to listener instance of class com.sun.faces.config.ConfigureListener java.lang.NoClassDefFoundError

klik voor de complete message
Hiermee zou ik al wat verder moeten komen...ik ga weer even verder Googlen. Als iemand 't antwoord/tips weet dan hoor ik dit graag uiteraard ;)

Verwijderd

Topicstarter
Oke.. het werkt nu. Maar wel via een work around.

Ik maak nu gebruik van Apache MyFaces ipv Sun JSF RI. Verder alleen even de inhoud van de Listener-tag veranderd en A4J loopt als een zonnetje...

Verder weet ik wel ongeveer waar het aan ligt. In de A4J lib staat in de faces-config.xml de DTD JSF config op 1.1, terwijl ik van Sun JSF RI 1.2 gebruik maakte. Ik heb hier nog het 1 en ander zitten aan passen wat die versies betreft, maar het mocht niet baten.

Ik denk dat ik het voorlopig even zo hou :)

• Nick_S
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-11 21:22

Nick_S

++?????++ Out of Cheese Error

AJax4JSF en de verschillende JSF implementaties/versies is altijd leuk.

Probeer ook eens te kijken naar RichFaces, het project waar Ajax4JSF afgelopen september in is opgegaan. (Als in: Ajax4JSF wordt niet meer aan gewerkt.)

'Nae King! Nae quin! Nae Laird! Nae master! We willna' be fooled agin!'