Toon posts:

snelheid PCIE 4x tov PCIE 16x

Pagina: 1
Acties:
  • 82 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi....

mijn eerste post hier ;)

gelijk maar een vraagje. Op het moment heb ik een asrock bord met gecombineerd agp features en pci express. Echter met mijn sapphire ati radeon 1950pro kom ik op een schrikbarend lage fps met Crysis. Alles op medium draait het op gemiddeld 25 fps met 1280x1024 zonder fsaa en anisotropic.
Processor is een dual core 6400, geheugen ddr2 66mhz.
De 1950 is licht overclocked. cpu=610 mhz. stock=580. Geheugen standard.
Nu begrijp ik dat je met 4x pcie niet hetzelfde resultaat oplevert als 16x, maar zo groot kan het verschil toch niet zijn? En hoeveel fps zou dit kunnen betekenen?

Advies word op prijs gesteld.

Groet

Jeroen

Verwijderd

Verschil is enkele procenten. Dat het systeem slecht presteert in Crysis is geen wonder. Het is vrij normaal dat je niet hoger dan 30 fps komt met medium en die resolutie.

Verwijderd

Crysis is ook ranzig zwaar. Dat jouw X1950Pro daar niet goed in presteert is maar voor een zeer klein deel aan je bus te wijten.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:10

M2M

medicijnman

wil je het echt zeker weten, check dan je 3dmark score (3dmark 05 of 06) en vergelijk!

-_-

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-05 13:27

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 00:59
Crysis is gewoon een heel zwaar spel en zelfs de nieuwste GPU's hebben hier moeite mee. Het probleem ligt slechts voor een klein deel bij de 4x snelheid van het slot, maar in de praktijk trekt je 1950Pro lang niet x16 dicht. Niet zo veel om je druk om te maken dus.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:48

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Performance verschil PCI-e 16x en PCI-e 4x idd...

Het is erg opvallend dat twee bijna identieke topics binnen een paar uur van elkaar geopend worden, nota bene beide door mensen met een Asrock moederbord. Sowieso is de andere topic ouder, dus had je die mogen zien voor je deze opende. Verder mis ik een beetje de eigen inzet. Er is in een flink aantal reviews (met name van dat moederbord in kwestie) aardig ingegaan op de performance impact van 4X PCIe vs 16x PCIe. Let sowieso op dat bord in kwestie een bar slecht presterend geheugencontroller heeft. Maar goed, je mag je er dus eerst een beetje in verdiepen (en als je dat al gedaan hebt had dat duidelijk in de topicstart gemogen)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.