Toon posts:

PC raakt niet in domein

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na het installeren van Active Directory en DNS op een server wil één enkele pc niet in het domein raken. De foutmelding die getoond word is: DNS_INFO_NO_RECORDS. 20 andere pc's hadden geen moeite om in het domein te geraken. Deze pc's draaiden als OS Windows XP of Vista. Bij het instellen van een domein geef ik alle pc's een statisch IP adres en laat ik de DNS verwijzen naar de server waarop DNS is geïnstalleerd. Het lijkt mij dat de DNS wel juist is geïnstalleerd op de server maar dat er een fout is op de pc die niet wil joinen? Ik zou graag jullie mening over dit probleem willen horen. Alvast bedankt.

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-03 13:41

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Verwijderd schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 13:23:
Na het installeren van Active Directory en DNS op een server wil één enkele pc niet in het domein raken. De foutmelding die getoond word is: DNS_INFO_NO_RECORDS. 20 andere pc's hadden geen moeite om in het domein te geraken. Deze pc's draaiden als OS Windows XP of Vista. Bij het instellen van een domein geef ik alle pc's een statisch IP adres en laat ik de DNS verwijzen naar de server waarop DNS is geïnstalleerd. Het lijkt mij dat de DNS wel juist is geïnstalleerd op de server maar dat er een fout is op de pc die niet wil joinen? Ik zou graag jullie mening over dit probleem willen horen. Alvast bedankt.
IP adres + DNS info van die client al een keertje extra bekeken? Misschien zit er toch een typefout in. Zo klinkt het namelijk.

This footer is intentionally left blank

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-03 17:10
En hoe staat je DNS geconfigureerd? Kan je de NIC info eens posten ( ipconfig /all ) van beide toestellen ( server & client )

Computers make very fast, very accurate mistakes.