Hallo,
Sinds afgelopen zondag heb ik problemen met mijn pc.
Het begon met vastlopen (wel beeld, maar kon muis en toetsenbord niet gebruiken), toen heb ik hem gereset en toen begon het moederbord te piepen. 1 lange toon en 9 korte tonen. Nou heb ik 1 artikel gevonden waar ze zeggen dat er dan iets met mijn moederbord moet zijn, maar wat word er dus niet vermeld.
Na er een tijdje niks mee gedaan te hebben heb ik vanmiddag de hele handel maar eens uitelkaar gehaald en toen weer in elkaar gezet. Dit keer krijg ik helemaal geen pieptoon (mijn moederbord piepte altijd 1 keer bij het opstarten, volgens het net om aan te geven dat alles werkt) en nog steeds krijg ik geen beeld (geeft aan dat er geen signaal is).
Nou is dus voor mij niet echt duidelijk wat er aan de hand is. Heb al wel een paar dingen geprobeerd:
-Reset van BIOS dmv jumper.
-Reset van BIOS dmv batterij.
-Andere videokaart.
-Alles erin en eruit gedaan.
-Laten draaien met alleen geheugen en processor
- Asrock maar eens gemailed, maar nog geen antwoord ontvangen.
-Andere monitor geprobeerd
Nog even de specs:
Asrock 939S56-M (gaat om een AMI bios)
AMD 64 3500+
XFX 8600 GTS (ook een 6600gt geprobeerd)
1gb ram(2x512)
160gb maxtor harde schijf.
Heeft iemand enig idee wat er kan zijn of word het gewoon tijd om een nieuw moederbord te halen?
bvd,
Sp4nkz
Sinds afgelopen zondag heb ik problemen met mijn pc.
Het begon met vastlopen (wel beeld, maar kon muis en toetsenbord niet gebruiken), toen heb ik hem gereset en toen begon het moederbord te piepen. 1 lange toon en 9 korte tonen. Nou heb ik 1 artikel gevonden waar ze zeggen dat er dan iets met mijn moederbord moet zijn, maar wat word er dus niet vermeld.
Na er een tijdje niks mee gedaan te hebben heb ik vanmiddag de hele handel maar eens uitelkaar gehaald en toen weer in elkaar gezet. Dit keer krijg ik helemaal geen pieptoon (mijn moederbord piepte altijd 1 keer bij het opstarten, volgens het net om aan te geven dat alles werkt) en nog steeds krijg ik geen beeld (geeft aan dat er geen signaal is).
Nou is dus voor mij niet echt duidelijk wat er aan de hand is. Heb al wel een paar dingen geprobeerd:
-Reset van BIOS dmv jumper.
-Reset van BIOS dmv batterij.
-Andere videokaart.
-Alles erin en eruit gedaan.
-Laten draaien met alleen geheugen en processor
- Asrock maar eens gemailed, maar nog geen antwoord ontvangen.
-Andere monitor geprobeerd
Nog even de specs:
Asrock 939S56-M (gaat om een AMI bios)
AMD 64 3500+
XFX 8600 GTS (ook een 6600gt geprobeerd)
1gb ram(2x512)
160gb maxtor harde schijf.
Heeft iemand enig idee wat er kan zijn of word het gewoon tijd om een nieuw moederbord te halen?
bvd,
Sp4nkz