Toon posts:

Geen beeld bij opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds afgelopen zondag heb ik problemen met mijn pc.
Het begon met vastlopen (wel beeld, maar kon muis en toetsenbord niet gebruiken), toen heb ik hem gereset en toen begon het moederbord te piepen. 1 lange toon en 9 korte tonen. Nou heb ik 1 artikel gevonden waar ze zeggen dat er dan iets met mijn moederbord moet zijn, maar wat word er dus niet vermeld.

Na er een tijdje niks mee gedaan te hebben heb ik vanmiddag de hele handel maar eens uitelkaar gehaald en toen weer in elkaar gezet. Dit keer krijg ik helemaal geen pieptoon (mijn moederbord piepte altijd 1 keer bij het opstarten, volgens het net om aan te geven dat alles werkt) en nog steeds krijg ik geen beeld (geeft aan dat er geen signaal is).

Nou is dus voor mij niet echt duidelijk wat er aan de hand is. Heb al wel een paar dingen geprobeerd:
-Reset van BIOS dmv jumper.
-Reset van BIOS dmv batterij.
-Andere videokaart.
-Alles erin en eruit gedaan.
-Laten draaien met alleen geheugen en processor
- Asrock maar eens gemailed, maar nog geen antwoord ontvangen.
-Andere monitor geprobeerd

Nog even de specs:
Asrock 939S56-M (gaat om een AMI bios)
AMD 64 3500+
XFX 8600 GTS (ook een 6600gt geprobeerd)
1gb ram(2x512)
160gb maxtor harde schijf.

Heeft iemand enig idee wat er kan zijn of word het gewoon tijd om een nieuw moederbord te halen?

bvd,
Sp4nkz

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-03 19:29

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Weet je zeker dat je de hele boel weer goed in elkaar hebt gezet? Als ie na het uit elkaar halen nog minder doet dan ervoor? :P

En wat doet ie wel? Want dat is niet helemaal duidelijk. Gaan de fans wel draaien? Hoor je de harde schijven wel opspinnen etc. etc.

Wat zegt de handleiding van je moederbord over die piepjes die je eerst kreeg?

Kan je je nog dingen herinneren die je als laatste hebt veranderd, voordat je de problemen kreeg?

En zo zijn er nog een boel meer dingen die je zelf kan proberen. Zie ook: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-03 11:25
heb je bios reset wel gedaan met optie 1 & 2 die je vermeld hebt :+

you had me at EHLO

Verwijderd

Topicstarter
Orion84 schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 12:51:
Weet je zeker dat je de hele boel weer goed in elkaar hebt gezet? Als ie na het uit elkaar halen nog minder doet dan ervoor? :P

En wat doet ie wel? Want dat is niet helemaal duidelijk. Gaan de fans wel draaien? Hoor je de harde schijven wel opspinnen etc. etc.

Wat zegt de handleiding van je moederbord over die piepjes die je eerst kreeg?

Kan je je nog dingen herinneren die je als laatste hebt veranderd, voordat je de problemen kreeg?

En zo zijn er nog een boel meer dingen die je zelf kan proberen. Zie ook: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
Ja dat zit wel goed, haal wel vaker de boel uit elkaar om schoon te maken etc:) En als er iets niet goed zit moet hij toch juist gaan piepen? ;)

De fan van CPU draait, dvd speler kleppie kan open en dicht, hardeschijf hoor je "kraken". Muis, toetsenbord en beeldscherm is het enige wat niet lijkt te werken.

Handleiding van moederbord zegt niks over piepjes, ook de handleiding op de site gedownload word ook weinig over vermeld.

Voor zover ik kan me kan herinneren heb ik niks veranderd, k speel eigenlijk WoW en CSS verder doe ik vrij weinig met me pc.
heb je bios reset wel gedaan met optie 1 & 2 die je vermeld hebt :+
Heb het precies zo gedaan als in bovenvermelde handleiding en zoals het in het boekje van mijn moederbord stond.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-03 19:29

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Als je HD's gaan ratelen dan zou je zeggen dat windows toch opzich best wel gewoon aan het opstarten is. Anders worden die namelijk niet echt aangesproken. Doet je numlock/capslock lampje het ook?

Monitor al eens verwisseld?

Weet je toevallig het IP van je PC uit je hoofd? Kan je proberen em te pingen vanaf een andere PC, dan weet je of ie inderdaad normaal op start. Of gewoon kijken of je hem in de werkgroep kan zien ofzo.

[ Voor 31% gewijzigd door Orion84 op 04-12-2007 13:04 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Monitor zal ik nu eens even proberen, hele toetsenbord werkt niet(G15), net zoals mijn muis.
Ip weet ik zo niet maar kan volgens mij op mijn router zien of de lijn naar mijn pc actief is of niet, dus daar zal ik ook ff naar kijken.

EDIT:
Monitor geprobeerd, ook zwart.
Als ik kabeltje in mobo steek geeft ie op mijn router wel aan dat ie erin zit zeg maar.
Hardeschijf geeft alleen als k hem net opstart even een rateltje, niet langdurig geratel wat zou vermoeden dat ie windows laad.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2007 13:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Net dit terug gekregen van asRock:

Hallo,

Dit lijkt op een fatale beep code die duidt op een defect op het moederbord. Er bestaat een kleine kans dat het gaat om een corrupte BIOS. Als je de BIOS chip naar het onderstaande adres stuurt, dan kunnen wij deze in dit geval gratis opnieuw flashen. We kunnen geen garantie geven dat dit het probleem oplost, maar het is de moeite waard dit nog te proberen.

Als ook dit niet werkt, dan moeten we er vanuit gaan dat het moederbord definitief defect is.

Bij het opsturen van de chip graag ook je eigen adres vermelden en het model moederbord: 939S56-M

Vriendelijke groet,

ASRock Support

Dat van die chip zal ook wel niet meer werken, dus tijd voor een nieuw moederbord.
Bedankt voor de hulp!
Pagina: 1