kerstkaartjes formaat?

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008

• Djerique
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-12-2025
Ik ben van plan om mooie kerstkaartjes te gaan maken op de pc om die vervolgs af te drukken. Dus geen digitale kerstkaartjes.

Weet iemand standaard formaten van kerstkaartjes?

• Rigi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11-2018
Is er een standaard formaat? Ik zou gewoon een A maat nemen, A6 bv. Of een andere maat die jij makkelijk kan printen (en in de enveloppen past die jij hebt )

[ Voor 15% gewijzigd door Rigi op 04-12-2007 12:33 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:15

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Er is geen standaard formaat voor kerstkaartjes, 10 x 15 is normaal namelijk echter 13 x 18 kan ook.

De gewone kaartformaat = kerstkaartformaat.

[ Voor 31% gewijzigd door Outerspace op 04-12-2007 12:37 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Als ik terugdenk aan de stapel met kaarten die ik vorig jaar heb ontvangen, dan waren er weinig kaarten met hetzelfde formaat. Ik vermoed dat er geen standaarden bestaan of dat niemand er naar omkijkt.

Zoals Rigi al zei. Bepaal zelf de maat adh van het ontwerp, de enveloppen of je afdrukmogelijkheden.

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-01 15:36

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

het 'formaat' is eigenlijk deel van het ontwerp..
Door een bepaalde keuze te maken hierin kun je juist meer opmerkzaamheid op jouw specifieke ontwerp vestigen, jouw kaartje er net uit te laten springen...
bv door juist langwerpige of net vierkante kaartjes te versturen.

veel standaard maten maken gebruik van de gulden snede, waarbij de breedte en hoogte een vatse verhouding hebben:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Gulden_snede

veel drukkers kennen een standaard serie papierformaten die dicht in de buurt liggen van die gulden snede (maar niet geheel gelijk zijn)... dat zijn de A-formaten, A4, A5, A6... waarbij A6 veelal gebruikt kan worden voor 'briefkaartformaat'...

je moet er dan wel rekening meet houden dat kaartjes op A6 iig niet door hun formaat opvallen, mogelijk kan het bij de meeste drukkers wel het goedkoopste gedrukt worden.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Denk niet dat hier een echte discussie uit kan ontstaan. Je vraag is beantwoord; er is geen standaard maat, dus ga voor een maat die je zelf wilt of waar je passende enveloppen voor kan vinden :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.