Toon posts:

DVI alleen lage resoluties mogelijk anders ==> Black screen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

Volgens mij bestaat er al een breed scala met topics over dit onderwerp maar nog geen oplossing.. dus bij deze

eindelijk heb ik mijn DVI aan de praat... oorzaak... te hoge resoluties en refresh rate. Maar nu het probleem.. Ik WIL DIE HOGE RESOLTIES

System: Graphic card Asus EN8800 GTS; TFT Samsung syncmaster 931BW; OS Vista Home Premium 32bits.

Probleem: Wanneer ik Vista start onder resolutie 1280X768 werkt alles naar behoren. Echter wanneer ik de resolutie verhoog of de verversings frequenty verhoog gaat het beeld op zwart; of begint het beeld aan en uit te springen, geeft het normale vista beeld weer maar met een mooi patroontje van gele lijnen of wordt een grote wirwar van trillende lijenen. Welk symptoom voorkomt hangt af van de resolutie en of refresh rate.

Analoog werkt gewoon zonder problemen.

Wat heb ik reeds geprobeerd
1 Download en install van de laatsteasus drivers
2 Verwijderren van de asus drivers en installatie van NVIDIA drivers
3 Refreshrate van de monitor veranderen
4 Installatie drivers voor monitor (digitale)
5 Verwijdering van monitor drivers en registratie van de monitor als PnP device

Goed als je een oplossing weet ben je welkom te regaren!!!

Alvast bedankt Peter

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:08

Maasluip

Kabbelend watertje

Je zet er niet bij naar welke frequentie je de refreshrate verhoogt. Hoger dan 75Hz kan die monitor niet. Wat doet hij als je hem op 60Hz laat staan?

Signatures zijn voor boomers.

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Je hebt al een topic lopen met de zelfde vraag:

hier is je eerste topic

Verwijderd

Topicstarter
Nope in dit stadium had ik nog helemaal geen beeld.
Maar ik heb de refresh rate op 60 hz staan

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-07 06:14
Eens een andere DVI kabel pakken? De DVI kabel kan natuurlijk ook niet lekker zijn...

Veder als je hem gewoon op de max resolutie zet, dus 1440X900 @ 60Hz pakt hij niet? En hogere resolutie als 1280X[alles wat onder de 900 zit] pakt hij ook niet? Let namelijk op dat hij iets als 1280X1024 niet ondersteund aangezien je aantal pixels in de hoogte niet hoger zijn als 900...

Specs!

Verwijderd

Topicstarter
Nee die pakt ie inderdaad niet... maar dit vind ik nog eens een hele goede tip. Had ik zelf nog niet aan gedacht... tnx, vanavond eens proberen :)

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-07 06:14
Overigens, 1440X900 lijkt me ook geen standaart resolutie. Teminste, ik weet niet of Windows die standaard ondersteund. Kun jij wel deze resolutie instellen in Windows?

Specs!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:08

Maasluip

Kabbelend watertje

Windows misschien niet, maar een fatsoenlijke standaard videodriver die bij de videokaart zit wel.

Signatures zijn voor boomers.

Verwijderd

Topicstarter
Windows ondersteund de resolutie trouwens wel ja... vergeten oeps + sorry :). Het gekloot begint pas na de installatie van de ASUS of NVIDIA drivers...

procedure voor installatie drivers: 1: install met drivercleaner in safe mode 2: install nieuwe drivers...

wat ik overigens overal terug zie komen dat er veel problemen zijn met NVIDIA icm VISTA.. hebben jullie hier ook ervaring mee

Edit:
Kan het helpen de bios van mijn 8800 gts te flashen?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2007 13:33 ]

Pagina: 1